درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 11:07   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - در اینجا دلیل این است که بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33226صفحه نخست » ادامه مطلب چهارپنجشنبه، 30 فروردین 1397 - 00:55
سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران
حسن خسروی - مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات - اخیرا شنیده ام که برخی دولتمردان مرتبط با حوزه مناطق آزاد گفته اند که باید برای توسعه و رونق مناطق آزاد کاری کرد و تحولاتی در زمینه قوانین و مقررات آنها داشت ؟!؟!. خوب شما نگاه کنید به برخی کشورها که در زمینه صنعت توریسم در دو دهه گذشته گامهایی بلند برداشته اند .
  

بخش اول

فرمود: یا مکن با فیل بانان دوستی؛ یا بنا کن خانه ای در شان فیل

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حقیقت امر آن است که ما برای آنکه در حوزه صنعت توریسم و گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ لازم و ضروری است که به چند نکته کلیدی عنایت لازمه را مبذول نماییم:

1 - نگاه و طرز تفکر و نگرش ما به گردشگری بایستی در وهله اول مشخص و شفاف و روشن باشد . متاسفانه صدای واحدی از دولت، نسبت به موضوع گردشگری شنیده نمی شود. مگر می شود که ما بگوییم می خواهیم در توریسم اول و دوم و سوم منطقه و دنیا و ... باشیم و فلان قدر درآمد کسب کنیم اما در برخی موارد تفکر قرون وسطایی و محدود داشته باشیم.

2 - موضوع بعد زیرساختها و تاسیسات و امکانات است. مثلا فرض کنید یک سرمایه گذار می خواهد در شهر چالوس هتل بسازد. واقعا این شهر و سایر شهرهای شمالی ایران، چقدر پتانسیل و آمادگی سرمایه پذیری دارند؟ شهرداری چقدر پای کار است؟ دولت چقدر زمین و وام و تسهیلات و تخفیفات و تشویق ها و برنامه های معقول و منطقی و برنامه ریزی شده حمایتی را در برنامه های خود دارد و ارایه می کند که سرمایه گذار راغب و با انگیزه و دلگرم باشد؟ تقریبا هیچ. آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.

3- نکته دیگر قوانین و مقررات است . به نظر نمی رسد که گردشگری و صنعت توریسم در ایران ، قوانین و مقررات مشخص و مستقل و محکمی مبتنی بر معاهدات و پروتکل های بین المللی و... داشته باشد و این فاجعه آمیز است . حقیقت آن است که توریسم در ایران تابع قوانین مذهب است و الزامات مذهبی باید در آن رعایت شود که خود جای بحث فقهی و شرعی مفصلی دارد. صرف نظر از خوب یا بد بودن این موضوع می بینیم که ما دچار یک بام و دو هوا شده ایم .

اخیرا شنیده ام که برخی دولتمردان مرتبط با حوزه مناطق آزاد گفته اند که باید برای توسعه و رونق مناطق آزاد کاری کرد و تحولاتی در زمینه قوانین و مقررات آنها داشت ؟!؟!. خوب شما نگاه کنید به برخی کشورها که در زمینه صنعت توریسم در دو دهه گذشته گامهایی بلند برداشته اند .

به عنوان مثال آن وجهه مذهبی و دینی که شما در بیست سال گذشته از کشورهایی مثل امارات و ترکیه و مالزی در ذهن داشتید امروزه به کلی متحول و تغییر یافته و هنگامی که در خیابانهای آنکارا و دبی و کوآلالامپور و... قدم می زنید به هیچ وجه باورتان نمی شود که اینجا یک کشور اسلامی است که در بیست سال پیش دیده و شنیده بودید.

شما آمار تحولات صنعت توریسم در سه کشور مورد مثال یعنی امارات - ترکیه - مالزی را در یک دهه گذشته مقایسه کنید دقیقا در تایید مطالب بنده است که آنان آمده اند یک بار برای همیشه تکلیف خود را با صنعت توریسم روشن کرده اند و صدای واحدی از این منظر به گوش جهانیان رسیده است. دوباره تکرار و تاکید می کنم این سه حوزه را:

1- تغییر نگرش و طرز تفکر(حکومت یا دولت )

2- اجرای زیرساختها

3- قوانین و مقررات.

 

 تلفن مشاوره و آموزش 09122174383

 ادامه دارد...

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد