درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 16:30   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33286صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 - 07:32
کوچه روابط عمومی در صنعت بیمه بن بست است
ایمان ایزدی مقدم دانشجوی دکترای ارتباطات - مدیر اسبق روابط عمومی - هر چند در این مسیر در برخی نهادها و صنایع، روابط عمومی و اهمیت آن پذیرفته شده اما هنوز صنایعی در کشور هستند، اهمیت این هنر را درک نکرده اند. صنعت بیمه در ایران بالغ بر 80 سال قدمت دارد. در این صنعت شعار این است بیمه خریدنی نیست بلکه فروختنی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  سالهاست از ساختار و جایگاه روابط عمومی ها سخن گفته می شود ، سالهاست هزاران فارغ التحصیل رشته روابط عمومی وارد بازار نیروی انسانی کشور می شوند اینک همگان به این اصل رسیده اند که "روابط عمومی، هنر است " و کارگزاران روابط عمومی، با هنرمندی رابطه یک سویه سازمان و مخاطبین را به جاده رابطه دو سویه سوق می دهند.

هر چند در این مسیر در برخی نهادها و صنایع، روابط عمومی و اهمیت آن پذیرفته شده اما هنوز صنایعی در کشور هستند، اهمیت این هنر را درک نکرده اند.
صنعت بیمه در ایران بالغ بر 80 سال قدمت دارد. در این صنعت شعار این است بیمه خریدنی نیست بلکه فروختنی است.

برای فروش خدمات شما به ابزار نیاز داری، فن روابط عمومی و سنجش نیاز مشتری.

ماجرا از همین جا آغاز می گردد که طی این 80 سال جایگاه روابط عمومی در چارت سازمانی صنعت بیمه تبیین نشده است. در یک جا مسئول دفتر مدیرعامل متصدی روابط عمومی است و در یکجا روابط عمومی از کثرت نیرو در حالت خمودگی است.

هنوز جایگاه ستادی روابط عمومی در شرکتهای بیمه استاندارد سازی نشده است. یعنی الگوی مشخصی نیست که مدیر مافوق روابط عمومی کیست؟ مدیرعامل یا برخی معاونت ها!  البته استثنائاتی وجود دارند که آن هم سرچشمه از کاریزما و قدرت خود مدیر روابط عمومی می گیرد.

تا اینجا مطلب ذکر مصیبت بود و بقول معروف طرح مشکلات، چه باید کرد و راهکار برون رفت از این حالت چیست؟
چند پیشنهاد عملیاتی پیش روی صنعت بیمه وجود دارد:
1- تدوین آیین نامه مستقل درباره تبلیغات و روابط عمومی در صنعت بیمه توسط شورای عالی بیمه
2- ابلاغ چارت سازمانی و تشکیلاتی روابط عمومی شرکت بیمه از سوی بیمه مرکزی بنحوی که همه شرکت ها مدیر مافوق مدیر روابط عمومی مدیرعامل باشد
3- ایجاد سازوکار برای فعالیت در بخش روابط عمومی صنعت بیمه بدین معنا که مدیر یا کارکنان باید دارای چه ویژگی و تحصیلاتی باشند.

دقیقا مانند مدیران فنی دیگر بخشهای صنعت بیمه که کاملا تخصصی منصوب می شوند .

روابط عمومی در صنعت بیمه، بعلت آنکه حجم مراجعات مردمی به شرکت بیمه بالاست می تواند نقطه قوت یا پاشنه آشیل شرکت باشد.

پاسخگویی، تولید محتوای اطلاع رسانیT ایجاد بستر مناسب عرضه خدمات سه عنصری هستند که یک روابط عمومی شرکت بیمه باید داشته باشد و بجای خلاصه کردن امور روابط عمومی به بحث " تبلیغات" گامی فراتر از آن بعنوان حلقه وصل درون و برون سازمان بردارد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد