درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 18:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33467صفحه نخست » ادامه مطلب دویکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 19:14
مدل دسترسی آزاد، بازگشت به اصل انتشار مجلات
در عصر دیجیتال، دسترسی آزاد (open access) به مجلات دانشگاهی و نتایج تحقیقات، بخشی مهمی از وظایف جوامع علمی و دانشگاهی برای کمک به پیشرفت دانش در جامعه محسوب می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در عصر دیجیتال، دسترسی آزاد (open access) به مجلات دانشگاهی و نتایج تحقیقات، بخشی مهمی از وظایف جوامع علمی و دانشگاهی برای کمک به پیشرفت دانش در جامعه محسوب می شود.

مجله علمی Philosophical Transactions، قدیمی ترین مجله ای است که از سال 1665 به طور مداوم چاپ می شود. این مجله تا اواسط قرن بیستم، سودی برای ناشر - انجمن سلطنتی لندن - نداشت. هنری اولدنبورگ (Henry Oldenburg)، نخستین دبیر انجمن سلطنتی علوم، این مجله را به سوددهی رساند.

دانیل کویت گیلمان (Daniel Coit Gilman) - نخستین رئیس دانشگاه جانز هاپکینز (آمریکا) - از پیشگامان انتشار تحقیقات دانشگاهی بود. وی معتقد بود که یکی از وظایف اصلی دانشگاه، کمک به پیشرفت دانش در جامعه است؛ از همین رو، ظرف دو سال از تأسیس این دانشگاه در سال 1876، آژانس انتشاراتی این دانشگاه را راه اندازی کرد.

گیلمان، دانشکده های مختلف را به راه اندازی مجلات با بودجه دانشگاه ترغیب می کرد. دانشگاه جانز هاپکینز نخستین دانشگاهی بود که یارانه مجلات دانشگاهی را پرداخت می کرد. این اقدام گیلمان، منبع الهام راه اندازی بسیاری از نشرهای دانشگاهی بود.

دسترسی آزاد در عصر دیجیتال
گذار از محیط چاپی به محیط الکترونیکی، یکی از مطالبات اصلی دانشمندان و پژوهشگران، یعنی توسعه رویکرد دسترسی آزاد به اطلاعات و یافته‌های علمی را فراهم کرد. با ظهور اینترنت، نیاز پژوهشگران برای دسترسی آزاد به نتایج تحقیقات با استفاده از فناوری های نوین ارتباطی امکانپذیر شد.

فضای مجازی به عنوان بستر جدید تعاملات اجتماعی، امکانات بالقوه ای را برای افراد، جوامع و تخصص های مختلف فراهم کرده است. پژوهشگران، یکی از استفاده‌کنندگان فعال فضای مجازی هستند که این محیط را فرصت مناسبی برای ارائه نتایج تحقیق و بهره مندی از تحقیقات دیگران می‌دانند.

در شرایطی که هدف اصلی دانشگاه ها به انتشار پژوهش ها، و نه بهره برداری درست از آنها تغییر کرد، با کاهش میزان تحقیقات تکمیلی و پیشرفته روبرو هستیم و دانشگاه ها می توانند به اصلاح این روند کمک کنند.

نشریات دانشگاهی می توانند مکمل جوامع علمی در انتشار نسخه های الکترونیکی نشریات بوده و در قالب یک استراتژی کلی، امکان دسترسی آزاد به نتایج تحقیقات علمی را فراهم کنند. این فعالیت، بخشی از یک واحد سازمانی وسیع تر مانند کتابخانه دانشگاه ها یا بخش خدمات اطلاعاتی انجام می شود.

در عین حال، نشریات دانشگاهی می توانند در همکاری مشترک با ناشران تجاری، به سیستم قوی تری دست پیدا کرده و هزینه های بالای نشر را به شکل قابل توجهی کاهش دهند. این روشی است که درحال حاضر توسط دانشگاه کالیفرنیا دنبال می شود؛ این برنامه، بخشی از سیاست جامع این دانشگاه برای تسهیل دسترسی آزاد به اطلاعات است.

دانشگاه ها و جوامع علمی باید به مسئولیت ابتدایی خود "کمک به پیشرفت دانش در جامعه" بهای بیشتری داده و زمینه را برای تسهیل دسترسی به نتایج تحقیقات و پژوهش ها فراهم کنند.

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: سیناپرس

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد