درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 07:44   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34149صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 24 تیر 1397 - 09:32
دکتر اسماعیل قدیمی استاد دانشگاه: فلسه وجودی روابط عمومی غلبه بربحران است
روابط عمومی واسطه سازمان و مردم و مصرف کنندگان و مشتریان است که این بخشها را وادرا می کند به یک گقتمان دموکراتیک و منطقی و عقلایی که مسائل را شفاف بیان کرده و آنها را حل کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وقتی به تاریخچه ظهور روابط عمومی ها نگاه می کنیم می بینیم که روابط عمومی ها اساساً در دوران بحران ایجاد شده است. یعنی در ایالات متحده امریکا درابتدای قرن بیستم و شورش های کارگری و بحران های رسانه ای که منجر به خلق روابط عمومی شد. در دوران حاضر نیز با ظهور فناوری و هر نوع اختراع جدید که در جامعه مورد استفاده قرار می گیرد نمی تواند فقط آثار مثبت از خود بر جای گذارد و آثار منفی نیز به همراه دارد. در این راستا شاهد هستیم وقتی شرکتها با چنین رویکردی مواجه می شوند، از آن طرف نیز وسایل ارتباط جمعی به انعکاس نارساییهای موجود دامن می زنند و شرکتها دراین مرحله با بحران افکار عمومی مواجه می شوند.


به اعتقاد من اینکه از سوی چه کسی در چنین مرحله ای باید پاسخگویی به افکار عمومی اتفاق افتد، باعث می شود روابط عمومی پا به میدان بگذارد و از طریق شفاف سازی و اطلاع رسانی و بیان راستین مسائل و مشکلات و تشریح و تبیین موضوعات را به افکار عمومی انتقال و از سویی نیز شرکت را وادار نماید تا به رفع مشکلات موجود بپردازد.


در واقع روابط عمومی واسطه سازمان و مردم و مصرف کنندگان و مشتریان است که این بخشها را وادرا می کند به یک گقتمان دموکراتیک و منطقی و عقلایی که مسائل را شفاف بیان کرده و آنها را حل کنند.


دکتر قدیمی در ادامه با اشاره به این موضوع که ازطریق این هم افزایی و انرژیها و نیروهاست که مشکلات در جامعه حل می شود اظهار داشت: نقش روابط عمومی در این میان این است که به واسطه این تعاملات ابزارهای ارتباطی را شناسایی کرده و سیاستگذاری و برنامه ریزی کند تا این ابزارها با درستی در خدمت هم سازمانها و شرکتها از یک سو و از سوی دیگر در اختیار مشتریان و سهامدارن قرار گیرد.


در واقع کار روابط عمومی در شرایط بحران مدیریت جریان اطلاعات آزاد شفاف و روشن و روزآمد و دقیق و حساب شده است. چنین روابط عمومی در شرایط بحران این تاثیر گذاری بزرگ را دارد و از آن سو نیز اطلاع رسانی و اطلاع یابی می کند تا خواسته ها و سلایق و علایق مردم و مخاطبان را شناسای کرده و به مدیران سازمانها و شرکتها و حتی دولت منتقل کند. و همچنین از سوی دیگر دیدگاههای سازمانها و نهادها را به مخاطبان منتقل نماید و اینجاست که شاهد درگیر شدن آدمها در یک ارتباط سازنده و عقلانی و منطقی مثبت برای حل مشکلات خواهیم بود.


در کشورمان متاسفانه شاهد یک جریان بالعکس هستیم در این موضوع به این شکل که روابط عمومی ها سعی می کنند مواضع نادرست مسئولان و مدیران سازمانها را توجیه کنند و به جای ایجاد شرایط زمینه بیان واقعیات و همچنین امکان مذاکره و شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات مبتنی بر حل مسائل بالعکس نوعی بزرگ نمایی هایی از طرف سازمانها و مدیران آنها صورت می گیرد و بسیاری اوقات نیز بی اعتمادی به وجود می آید در صورتی که اساساً روابط عمومی فلسفه وجودی اش غلبه بر بحران و حل مسائل و رفع مشکلات و ایجاد مفاهمه و گفتگوی دوسویه برای رفع مشکلات است.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد