درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 01:27   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34264صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 1 مرداد 1397 - 11:10
ده گام موفقیت روابط عمومی
برای خروج از این بن بست و تحقق موفقیت روابط عمومی ها می توان حداقل ده گام مهم را در اینجا مطرح نمود. بدیهی است که موفقیت در این زمینه تنها به این ده گام محدود نبوده و با پیشرفت این حوزه ارتباطی، می توان به موارد دیگر نیز اشاره نمود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر حسن بشیر، استاد تمام ارتباطات بین الملل و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگویی با شارا ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری در کلیه زمینه های مربوط به روابط عمومی و ایجاد تحول لازم در این رابطه ده گام مهم و مؤثر برای موفقیت های روابط عمومی را مطرح نمودند.


در این گفتگو دبیر کمیته علمی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران این ده گام را شاخصی عملی برای ارزیابی سازمان و مدیریت روابط عمومی دانسته و تاکید کردند که بدون توجه جدی به این ده گام، سازمان نمی تواند به حیات طبیعی خود ادامه دهد.


بشیر، توجه جدی و تاثیرگذار به این ده گام را ضامن موفقیت و پیشرفت سازمان دانسته و غفلت از آنها را یک خطر واقعی برای جامعه در حال پیشرفت می داند.


وی روابط عمومی ها و بطور کلی سازمان های کشور اعم از دولتی و خصوصی را از این نظر نیازمند ارزیابی و بازنگری مجدد دانسته و عنوان می کند که متاسفانه ما در حوزه نقد و ارزیابی از خود دچار ضعف، سهل انگاری و وحشت هستیم. از سوی دیگر، خودشیفتگی و خودباوری کاذب در این رابطه نیز وضعیت را به بحران تدریجی سوق داده است.


رئیس سابق دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) با طرح «نقد هراسی» در جامعه و بطور کلی در سازمان های کشور، و عدم توجه مدیران آن به نقد و ارزیابی مداوم اشاره کرده و تاکید کردند که نوع ویژه ای از آنومی مربوط به «نقد هراسی» در کشور ایجاد شده است که کاملا به ضرر پیشرفت جامعه می باشد. تحول و توسعه نیازمند جرأت و شجاعت لازم در نقدپذیری و نقدکردن مداوم از خود است. این حرکت باید به شکل مناسب در جامعه شکل بگیرد. «نقد هراسی» متاسفانه عاملی برای بی هنجاری اجتماعی شده است که سازمان ها بیشترین ضرر را در این زمینه متحمل می شوند.


وی تاکید می کند که برای خروج از این بن بست و تحقق موفقیت روابط عمومی ها می توان حداقل ده گام مهم را در اینجا مطرح نمود. بدیهی است که موفقیت در این زمینه تنها به این ده گام محدود نبوده و با پیشرفت این حوزه ارتباطی، می توان به موارد دیگر نیز اشاره نمود.


گام اول: احساس ضرورت واقعی سازمان به ویژه مدیریت آن به حضور فعال روابط عمومی برای موفقیت های سازمان


گام دوم: داشتن سطح مناسب از فهم ارتباطی، دانش ارتباطی و مهارت های ارتباطی کارگزاران روابط عمومی در هر سازمان


گام سوم: داشتن ابزارها، وسائل و زمینه های لازم برای بهره برداری از امکانات ارتباطی در سطح جهانی


گام چهارم: داشتن مهارت های لازم برای بکارگیری ابزارها و وسائل ارتباطی به ویژه فضای مجازی


گام پنجم: فهم نیازهای جامعه و ارتباط مداوم با مردم برای کشف دیدگاه ها و گرایش های آنان نسبت به تولیدات مختلف


گام ششم: به روز بودن مداوم کارکنان روابط عمومی در رابطه با دانش ارتباطات و روابط عمومی، اطلاع یافتن از امکانات جدید در رابطه با وسائل ارتباطی و بالاخره آموزش های مستمر کارکنان برای آشنایی آنان با مسائل مرتبط روز


گام هفتم: نقد و ارزیابی مستمر سازمان توسط روابط عمومی با ارائه راه حل های مناسب و مؤثر


گام هشتم: تبلیغات واقعی به دور از دروغ، بزرگ نمایی غیرواقعی، عدم صداقت و به دور از شفافیت


گام نهم: حمایت از خلاقیت، آموزش خلاقیت، توسعه خلاقیت و بکارگیری خلاقیت در کلیه امور سازمان


گام دهم: توجه مستمر به ایجاد نوآوری در کلیه حوزه های مدیریت، ارتباطات، تولید، توزیع و تبلیغات


مدیر سابق آکادمی آکسفورد در پایان این گفتگو تاکید می کند که این ده گام از مهمترین گام هایی است که یک سازمان با بکارگیری بهینه آنها می تواند موفقیت های لازم را به دست آورد. بدون توجه به این ده گام، امکان دست یابی به وضعیت مطلوب برای ادامه حیات سازمان وجود ندارد.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد