درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 04:23   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35011صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 4 مهر 1397 - 22:12
شگرد بسیار ساده برای شنونده خوب بودن
به عنوان یک روانشناس، به نظر می رسد باید شنونده خوبی باشم. بعضی وقت ها بله ولی در اغلب موارد به خودم فرصت سکوت نمی‌دهم. به بیمارانم اجازه کافی نمی دهم که افکارشان را قبل از جمع و جور کردن، بیان کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به عنوان یک روانشناس، به نظر می رسد باید شنونده خوبی باشم. بعضی وقت ها بله ولی در اغلب موارد به خودم فرصت سکوت نمی‌دهم. به بیمارانم اجازه کافی نمی دهم که افکارشان را قبل از جمع و جور کردن، بیان کنند.

بدتر از آن وقتی است که خودم از آنها سئوال می کنم یا می خواهم موردی را توضیح دهم. متوجه شدم که حتی به خودم هم وقت کافی برای حرف زدن نمی دهم.

بیرون از مطب هم در هر جمعی مثل بقیه آدمها موقع حرف زدن و حتی بحث کردن، منتظر اولین فرصت هستیم که به میان حرف همدیگر بپریم. خیلی از ما حتی عادت داریم جمله دیگران را کامل کنیم.

خودمان را در یک مسابقه می بینیم و این حس را به همدیگر منتقل می کنیم که اگر به سرعت و در اولین فرصت حرف نزنیم شانس ابراز نظر از دست می رود. در این میان به تنها چیزی که اصلا بها نمی دهیم شنیدن است.

شاید مضطرب و نگرانیم. شاید عادت کرده ایم سریع عکس العمل نشان دهیم. به هر حال همه ما در حرف زدن استادیم اما چیزی که نیست گوش دادن است.

اجازه دهید ساده ترین تکنیک ممکن در این زمینه را توضیح دهم. سعی کنید قبل از حرف زدن در حد یک دم و بازدم، نفسی بکشید و بعد شروع کنید به حرف زدن…

از این ساده تر، تکنیکی وجود ندارد و البته درست به همین خاطر شگرد بسیار سختی هم هست. چون هیچ چیزی جلودار میل به حرف زدن، نیست.

کافی است به جای هر پاسخ و واکنش سریع کمی بر خود مسلط باشید و از ابراز نظر قبل از یک نفس کشیدن ساده، خودداری کنید.

بلافاصله متوجه خواهید شد که بخش بزرگی از حرف هایی که می خواستید بزنید اصلا شاید ضرورتی نداشته است. بسیاری از واکنش ها احساسی و غیرمنطقی است و …

یک نفس کشیدن معمولی بی سر و صدا کافی است تا بسیاری از زندگی ها به خاطر یک تامل و درنگ، دچار سو تفاهم هایی نشوند که به بدبینی و کینه ختم می گردد.

به عنوان یک مدرس دانشگاه، این تکنیک ساده « درنگ ناشی از یک نفس کشیدن» را به عنوان مشق خانگی به صدها دانشجو دادم و همگی در عمل پی بردند که چقدر انجامش سخت ولی تاثیر گذار است.

یک درنگ کوچک که با نفس کشیدن ساده فراهم می شود تبدیل به یک فیلتر جدی می گردد که نیمی از حرف های ما را غیرضروری و ناقص و حتی بیخود می یابد. درنگی که ما را وا می دارد قبل از هر تصمیمی، بهتر است شنونده خوبی باشیم..
 

منبع: www.psychologytoday.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد