درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 02:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36105صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 5 مهر 1400 - 11:15
آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
فراموش‌ نکنید که‌ سخنرانی‌ باید به‌ راحتی‌ قابل‌ خواندن‌ باشد. متن‌ آن‌ را باید یک‌ خط‌ در میان‌، یا دو خط‌ در میان‌ بنویسید و جای‌ خالی‌ کافی‌ در حاشیه‌ آن‌ باقی‌ بگذارید. برای‌ واژگانی‌ که‌ ممکن‌ است‌ غلط‌ تلفظ‌ شوند از املای‌ آوانگار استفاده‌ کنید.
  

1. سخنرانی‌ را با ادای‌ احترام‌ (خوش‌آمدگویی‌) به‌ مقام‌های‌ مختلف‌ عالی‌رتبه‌ حاضر در مجلس‌ و عموم‌ مخاطبان‌ شروع‌ کنید (مثلا" جناب‌ آقای‌ رییس‌، اعضای‌ محترم‌ هیئت‌ مدیره‌، حضار گرامی‌).


2. معمولا" اندیشه‌ سازمان‌بخش‌ سخنرانی‌ را در اولین‌ یا دومین‌ پاراگراف‌ به‌ روشنی‌ بیان‌ می‌کنند. بسیاری‌ پیشنهاد می‌کنند که‌ سخنرانی‌ با یک‌ نقل‌ قول‌ آغاز شود. اما تجربه‌ نشان‌ داده‌ است‌ که‌ نقل‌ قول‌ اگر سنجیده‌ انتخاب‌ نشود و با اسلوب‌ سخنران‌ تناسب‌ نداشته‌ باشد می‌تواند مصنوعی‌ جلوه‌ کند. در صورتی‌ که‌ در این‌ مورد شک‌ داشتید بهتر است‌ نقل‌ قول‌ را رها کنید و مستقیماً به‌ نکته‌ اصلی‌ بپردازید.


3. اندیشه‌ سازمان‌بخش‌ خود را به‌ زبانی‌ جاندار و روشن‌ بیان‌ کنید و بکوشید واژه‌، عبارت‌ یا استعاره‌ای‌ به‌ یاد ماندنی‌ که‌ این‌ اندیشه‌ را در سراسر سخنرانی‌ برانگیزد تکرار کنید. مثلا" یک‌ کاندیدای‌ سیاسی‌ که‌ مایل‌ است‌ بر اندیشه‌
 

همبستگی‌ جامعه‌ در ابعاد گوناگونش‌ تأکید ورزد ممکن‌ است‌ با به‌ کار بردن‌ عبارت‌ «خانواده‌ قومی‌ آمریکایی‌» در سراسر سخنرانی‌ خود از آن‌ به‌عنوان‌ وسیله‌ای‌ برای‌ انتقال‌ این‌ اندیشه‌ به‌ مخاطبان‌ استفاده‌ کند.


4. در متن‌ سخنرانی‌ از لطیفه‌ استفاده‌ نکنید، مگر آنکه‌ سخنران‌ واقعاً استعداد لطیفه‌گویی‌ داشته‌ باشد.


5. حوادث‌ جالبی‌ را که‌ برای‌ خودتان‌ اتفاق‌ افتاده‌ است‌ و مستقیماً به‌ نکات‌ اصلی‌ بحث‌ مربوط‌ می‌شود در سخنرانی‌ بگنجانید. چنانچه‌ مطلب‌ خارج‌ از موضوع‌ یا بیش‌ از اندازه‌ طولانی‌ است‌ از نقل‌ آن‌ خودداری‌ کنید.


6. فراموش‌ نکنید که‌ سخنرانی‌ باید به‌ راحتی‌ قابل‌ خواندن‌ باشد. متن‌ آن‌ را باید یک‌ خط‌ در میان‌، یا دو خط‌ در میان‌ بنویسید و جای‌ خالی‌ کافی‌ در حاشیه‌ آن‌ باقی‌ بگذارید. برای‌ واژگانی‌ که‌ ممکن‌ است‌ غلط‌ تلفظ‌ شوند از املای‌ آوانگار استفاده‌ کنید.


7. ساختار کلی‌ سخنرانی‌ را ساده‌ نگهدارید. پیش‌ از طرح‌ افکار جدید با ذکر علامتی‌ نظر مخاطب‌ را به‌ آنچه‌ خواهد آمد جلب‌ کنید.

(مثلاً «حال‌ اجازه‌ بدهید سه‌ دلیلی‌ را که‌ بر اساس‌ آن‌ این‌ قانون‌ باید اصلاح‌ شود، به‌ اطلاع‌ شما برسانم‌. دلیل‌ اول‌ که‌ مهم‌ترین‌ و بدیهی‌ترین‌ این‌ دلایل‌ نیز شمرده‌ می‌شود این‌ است‌ که‌ ...») در هر جا که‌ توانستید از ساختار موازی‌ استفاده‌ کنید، چرا که‌ دنبال‌ کردن‌ و به‌ خاطر سپردن‌ اندیشه‌های‌ موازی‌ آسان‌تر است‌.

در پایان‌ سخن‌ نکات‌ عمده‌ را به‌ همان‌ نظم‌ و ترتیبی‌ که‌ در متن‌ گفتار ارایه‌ شده‌ بودند جمع‌بندی‌ و تکرار کنید.


اگرچه‌ این‌گونه‌ شگردهای‌ سازمانی‌ ممکن‌ است‌ در یک‌ سند کتبی‌، ساده‌ یا زاید جلوه‌ کند اما در یک‌ سخنرانی‌ که‌ طی‌ آن‌ مخاطب‌ از این‌ امکان‌ برخوردار نیست‌ که‌ اطلاعاتی‌ را که‌ عرضه‌ شده‌ است‌ یک‌ بار دیگر مرور کند مطلوب‌ شمرده‌ می‌شود.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد