درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 17:13   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36448صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 13 مهر 1400 - 07:30
اطلاعیه‌ رادیو و تلویزیونی‌ را چگونه باید تهیه کرد؟
ایجاز، رمز دست‌ یافتن‌ به‌ یک‌ گزارش‌ مؤثر رادیو ـ تلویزیونی‌ است‌. از همان‌ منطق‌ و نظم‌ کلی‌ که‌ برای‌ گزارش‌ چاپی‌ خود استفاده‌ کرده‌اید پیروی‌ کنید، با این‌ تفاوت‌ که‌ حجم‌ نوشته‌ را به‌ یک‌ صفحه‌ و یا کمتر کاهش‌ دهید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ایجاز، رمز دست‌ یافتن‌ به‌ یک‌ گزارش‌ مؤثر رادیو ـ تلویزیونی‌ است‌. از همان‌ منطق‌ و نظم‌ کلی‌ که‌ برای‌ گزارش‌ چاپی‌ خود استفاده‌ کرده‌اید پیروی‌ کنید، با این‌ تفاوت‌ که‌ حجم‌ نوشته‌ را به‌ یک‌ صفحه‌ و یا کمتر کاهش‌ دهید.

 

با وجود این‌، از آنجا که‌ این‌ گزارش‌ ممکن‌ است‌ به‌وسیله‌ دبیر رادیویی‌ یا تلویزیونی‌ بازنویسی‌ شود تا (با افزودن‌ مطلبی‌ یا ایجاد تغییراتی‌) آن‌ را با چارچوب‌ برنامه‌ خبری‌ سازگار سازند، بهتر آن‌ است‌ که‌ اطلاعاتی‌ نیز حاوی‌ سابقه‌ خبر (به‌ صورت‌ بروشور، اسناد حاوی‌ اطلاعاتی‌ که‌ در گزارش‌ از آن‌ استفاده‌ شده‌، و یا نسخه‌ای‌ از گزارش‌ مفصل‌تری‌ که‌ برای‌ چاپ‌ به‌ نشریات‌ ارسال‌ شده‌ است‌) به‌آن‌ ضمیمه‌ گردد.


ذکر اطلاعات‌ مربوط‌ به‌ راه‌های‌ تماس‌ با شما در اطلاعیه‌هایی‌ که‌ برای‌بنگاه‌های‌ سخن‌پراکنی‌ ارسال‌ می‌شود بسیار اهمیت‌ دارد، زیرا در آستانه‌ پخش‌ گزارش‌ ممکن‌ است‌ سؤالی‌ برای‌ دبیر رادیویی‌ یا تلویزیونی‌ پیش‌ آید. همه‌ شماره‌ تلفن‌هایی‌ را که‌ از طریق‌ آن‌ در بیست‌ و چهار ساعت‌ شبانه‌روز می‌توان‌ با شما (یا رابط‌ دیگری‌ که‌ در دسترس‌ است‌) تماس‌ گرفت‌ همراه‌ گزارش‌ خود ارسال‌ کنید.


از آنجا که‌ بیشتر این‌ گزارش‌ها حاوی‌ اطلاعاتی‌ برای‌ گنجاندن‌ در اخبار رادیو و تلویزیون‌ است‌، مسئولان‌ رادیو و تلویزیون‌ را نیز از رویدادی‌ که‌ قرار است‌ اتفاق‌ افتد آگاه‌ می‌سازند تا شاید بخواهند گزارشی‌ درباره‌ آن‌ تهیه‌ کنند (در این‌ مورد، می‌توان‌ دعوتنامه‌ را هم‌ ضمیمه‌ گزارش‌ کرد).


رادیو در درجه‌ اول‌ باید به‌ مصاحبه‌های‌ پربار و پرمحتوی‌ علاقه‌ نشان‌ دهد. اما در صورتی‌که‌ قصد دارید یک‌ گزارش‌ تلویزیونی‌ تهیه‌ کنید از یاد نبرید آنچه‌ را که‌ فیلم‌برداری‌ می‌کنید یک‌ زاویه‌ تصویری‌ هم‌ داشته‌ باشد. اصولاً باید مطمئن‌ شوید چیزی‌ برای‌ فیلم‌برداری‌ وجود دارد که‌ نگاه‌ کردن‌ به‌ آن‌ جالب‌ است‌. به‌ ندرت‌ پیش‌ می‌آید که‌ یک‌ گروه‌ تلویزیونی‌ برای‌ فیلم‌برداری‌ از یک‌ گفت‌ و شنود یا سخنرانی‌ یکنواخت‌ و ساده‌ اعزام‌ شود.

 

اگر خواهان‌ این‌ هستید که‌گزارش تان‌ از تلویزیون‌ پخش‌ شود باید همراه‌ اطلاعیه‌ای‌ که‌ می‌فرستید یادداشتی‌ حاوی‌ اطلاعات‌ مربوط‌ به‌ گزارش تان‌ (درباره‌ مسایل‌ مربوط‌ به‌ نور و صدا، یا مراسم‌ و سخنرانان‌ و از این‌ قبیل‌) نیز ضمیمه‌ کنید. شخص‌ رابطی‌ که‌ نامش‌ در اطلاعیه‌ آمده‌ است‌ باید در مراسم‌ حضور داشته‌ باشد و هر چه‌ سریع‌تر خود را به‌ گروه‌ فیلم‌بردار معرفی‌ کند. این‌ رابط‌ باید در تدارک‌ مقدمات‌ کار فیلم‌برداری‌ و فراهم‌ آوردن‌ هر نوع‌ اطلاعاتی‌ که‌ در زمینه‌ سوابق‌ گزارش‌ مورد نیاز است‌ آماده‌ همکاری‌ باشد.


اگر به‌ پخش‌ تلویزیونی‌ گزارشی‌ از مراسم‌ خود علاقه‌مندید، باید تلفن‌ کنید و گروه‌ گزارش‌های‌ تلویزیونی‌ (دبیر مسئول‌ تعیین‌ گروه‌ فیلم‌بردار و پیگیری‌ و نظارت‌ بر گزارش‌ مراسمی‌ که‌ قرار است‌ در روز یا شب‌ معینی‌ برگزار شود) را بیابید. اطلاعیه‌ رادیو تلویزیونی‌ خود و دیگر اطلاعات‌ تبلیغاتی‌ را به‌ نشانی‌ این‌ شخص‌ پست‌ کنید. روز برگزاری‌ مراسم‌، تلفنی‌ با دبیر گروه‌ تلویزیونی‌ تماس‌ بگیرید تا مطلع‌ شوید که‌ آیا پخش‌ گزارش‌ مراسم‌ در برنامه‌ خبری‌ تلویزیون‌ پیش‌بینی‌ شده‌ است‌ یا نه‌.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد