درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 10:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37416صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیچهارشنبه، 15 اسفند 1397 - 20:47
کتاب "سناریونگاری در روابط عمومی" منتشر شد
کتاب "سناریونگاری در روابط عمومی" (برنامه ریزی مبتنی بر سناریو) در 130 صفحه توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کتاب "سناریونگاری در روابط عمومی" (برنامه ریزی مبتنی بر سناریو) در 130 صفحه توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: ناشناختگی آینده بسیار فراتر از آن است که بتوان با پیش بینی های علمی و پیشگویی های اجتماعی آن را کشف کرد. با وجود آنکه عدم قطعیت ها– و آن دسته از انتخابهای بشر که هنوز انجام نشده اند- توانایی ما در پیش بینی آینده را محدود می سازند اما سناریو می تواند به ما کمک کند تجسمی از چیستی آینده داشته باشیم.


برای مثال، سناریوهای جهانی، داستانهایی هستند که نشان می دهند ممکن است تاریخ در این قرن چگونه توسعه یابد. سناریوها که با روندهای معاصر و نیروهای محرکه آغاز می شوند، هر کدام در مورد نتایج عدم قطعیت و انتخابهای بشر، فرضیات مختلفی ارائه می دهند و آنها را از یکدیگر تفکیک می کنند- آزمایشهای فکری برای تحریک تخیل، هشداردهی در مورد خطرات و الهام بخشی برای اقدامات اصلاحی. کشف مرزهای احتمالات به ما کمک می کند به پیشروی کورکورانه تاریخ، روح، بینش و جهت ببخشیم.


سناریوها ما را با خود به آینده های ممکن(possible future) می برند. آنها جهان پیش رو را توصیف می کنند و در مورد محرکهای سازنده آن جهان، مجموعه سیستماتیکی از فرضیات را ارائه می دهند.


سناریوها می توانند مختصر و توصیفی باشند یا روایت داستان گونه ای داشته باشند که زاویه دید شخصیتها در آینده را ارائه می دهند.


آنها می توانند "تاریخ آینده" را در بر بگیرند- اینکه ما چطور از اینجا به آنجا می رویم.


سناریوها برای افزایش گزینه های استراتژیک ما اهمیت ویژه ای دارند. آنها می توانند یک تونل بادی فکری ایجاد کنند تا ما با کمک آن ببینیم استراتژیهای مان در شرایط مختلف تا چه حد "پرواز" می کنند. آنها همچنین به ما کمک می کنند تفکرات عادی خود را کنار بگذاریم، به سمت نوآوری حرکت کنیم و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشیم.


سناریوها در حوزه برنامه ریزی روابط عمومی، مجموعه ای از مفروضاتی هستند که شیوه هایی را که ممکن است در آینده تغییر و رشد کند، بررسی می کند. آنها ساختاری را برای پیش بینی نیازهای بالقوه و همچنین گزینه- های احتمالی سیاست های آینده ارائه می دهند.


با تجزیه و تحلیل تغییرات و پیچیدگیهای فوق العاده و عدم قطعیت های متعدد و درک عمیق پیامدهای احتمالی آنها، ذینفعان می توانند بهتر درک کنند که چگونه این نیروها به طور بالقوه بر مقیاس کلی توسعه در روابط عمومی و تثبیت جایگاه حرفه ای آن در حوزه های مختلف سازمانی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر می گذارد.


راههای بسیاری برای اجرای برنامه ریزی سناریو وجود دارد، اما چند عنصر کلیدی وجود دارد که باید در همه موارد در نظر گرفته شود:


• استفاده از سناریوها برای مقایسه و تحلیل تعاملات بین عوامل متعدد؛
• تجزیه و تحلیل نحوه استفاده از سناریوهای مختلف که می تواند بر آینده روابط عمومی تاثیر بگذارد.
• شناسایی استراتژیهای احتمالی که منجر به دستیابی عناصر مورد نظر در شرایط آینده می شود.
• مشارکت شاغلان روابط عمومی در طول فرایند.
 

 

عنوان کتاب: سناریونگاری در روابط عمومی (برنامه ریزی مبتنی بر سناریو)
نوبت چاپ: اول/1398
شمارگان: 1000 جلد
تعداد صفحات: 130صفحه
قیمت: بیست هزار تومان
تلفن پخش: 09121938419- 88617577- 88617576
 

فهرست مطالب
پیشگفتار
گفتار اول/ برنامه ریزی استراتژیک

1. برنامه ریزی
1-1- برنامه ریزی استراتژیک چیست؟
1-2- مراحل برنامه ریزی استراتژیک
1-3- تفاوت برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی عملیاتی
1-4- مهندسی مجدد فرآیند برنامه ریزی
1-5- فرایند جدید برنامه ریزی
مرحله اول: شناخت وضع موجود
مرحله دوم: تعیین مسائل کلیدی
مرحله سوم: آینده نگاری
مرحله چهارم: ترسیم چشم انداز و تعیین حوزه های هدف
مرحله پنجم: تهیه سبد سناریوها
مرحله ششم: گزینش سناریوی مطلوب
مرحله هفتم: هدفگذاری کیفی و کمی
مرحله هشتم: سیاستگذاری
مرحله نهم: تدوین پروگرامهای اجرایی
مرحله دهم: اجرا و پایش فرآیند
مرحله یازدهم: بازخورد
2. سناریو
هفت اصل تفکر سناریویی
2-1- بخشهای مختلف سناریو
2-2- چرا از سناریوها استفاده می کنیم؟
2-2-1- برگردان قدم به قدم آینده های مطلوب به اقدام عملی واقعی
2-2-2- اما بهترین برنامه ها نیز می توانند نتایج نادرستی داشته باشند
2-2-3- ابزاری قدرتمند در تصمیم گیری
2-2-4- آنها به تنهایی پاسخ درست را ارائه نمی دهند
2-3- روشهای مورد استفاده سناریوها
الف) به عنوان ظروفی که حاوی نیروهای محرکه/ رشته های حوادث هستند.
ب) تست پیوستگی و انسجام
پ) چشم اندازهای مثبت
3. سناریو نگاری
3-1- موارد مورد توجه در سناریو نگاری
3-2- ویژگیهای برجسته سناریو نویسی
3-3- کاربردهای روش
3-4- روش سناریو نویسی
4. فرایند برنامه ریزی بر پایه سناریو
4-1- برنامه‌ریزی مبتنی بر سناریو در مقایسه با تکنیکهای دیگر
4-2- ترکیب دلفی و سناریوها
4-3- گامهای برنامه ریزی بر پایه سناریو
گام اول: آشکار سازی تصمیم
گام دوم: بدست آوردن و جمع آوری اطلاعات
گام سوم: شناسایی نیروهای پیشران کلیدی
گام چهارم: آشکار سازی عناصر نسبتا معین
گام پنجم: شناسایی عدم قطعیتهای بحرانی
گام ششم: تدوین سناریوها
گام هفتم: تحلیل تصمیم
گام هشتم: انتخاب شاخصهای راهنما

گفتار دوم/ آینده پژوهی و سناریو نگاری

گفتار سوم/ کاربردهای برنامه ریزی بر پایه سناریو
1. برنامه های نظامی
2. سازمانهای دانشگاهی و تجاری
3. سازمانهای کسب و کار
3. مدیریت بحران

گفتار چهارم/ طراحی و ساخت سناریو
جعبه ابزار طراحی سناریو
1. روشهای رسانه ای
2. روشهای مصاحبه ای
3. روشهای مبتنی بر خط زمان
4. روشهای شهودی و زایشی
5. روشهای بازیگر محور
6. روشهای پیامد محور
7. روشهای سیستمی
فرایند تولید و ساخت سناریو
مرحله 1- تصمیم گیری در مورد نیرو محرکه تغییر/ فرضیه ها
طوفان مغزی
مهم و غیر قطعی
مرحله 2- کنار هم قرار دادن نیروها در یک چارچوب قابل قبول
مرحله 3- مینی سناریوهای اولیه را ایجاد کنید
مرحله 4- کاهش سناریوها به دو یا سه مورد
سناریوهای مکمل
آزمایش کردن
مرحله 5- سناریوها را بنویسید
مرحله 6- شناسایی مسائل پدید آمده

گفتار پنجم/ ساخت سناریوی جدید برای روابط عمومی
سناریوهای قابل تصور برای آینده روابط عمومی

سرآغازی نو

پیوست
سناریو نویسی در تهیه تیزر تبلیغاتی
واژه‌های سناریو نویسی

منابع و ماخذ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد