درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 18:23   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3746صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهچهارشنبه، 29 خرداد 1392 - 01:47
آغاز به کار مرکز مطالعات بانکداری اسلامی
اکو ویژن - مرکز تخصصی مطالعات بانکداری اسلامی به همت بانک دی تأسیس و همزمان با اعیاد شعبانیه آغاز بکار کرد.
  

به گزارش شارا،‌ جعفر جمالی، مدیر عامل بانک دی در مراسم آغاز بکار اولین مرکز تخصصی مطالعات بانکداری اسلامی گفت: بانکداری کنونی با تکیه بر مهندسی مالی، جنبه‌های بین‌المللی و پیشرفت‌های شگرف بانکداری الکترونیکی، تنوع و ابعاد ویژه‌ای پیدا کرده است.


وی ادامه داد: در زمینة ابزارها و نهادهای مالی، توسعة مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری و سایر خدمات و عملیات بانکی نیز فضای بانک‌داری علمی‌تر، پیچیده‌تر و فنی‌تر شده است. از این‌روست که برای طراحی، ارتقاء و اجرای بانکداری اسلامی و تطبیق عملیات بانکی اسلامی با پیشرفت های علمی بانکداری جهانی افزون بر نیاز اساسی به "اجتهاد" حقوقی و فقهی، نیازمند "مهندسی حقوقی و مالی" جدیدی نیز هستیم.


مدیرعامل بانک دی افزود: خوشبختانه، ظرفیت علمی و تجربه کشور با گذشت مدت نسبتاً معقول از اجرای بانک‌داری اسلامی، به‌گونه‌ای است که می‌توان از فضای عدم مغایرت با فقه، به فرهنگ‌سازی و طراحی بر اساس فقه و ادامة نهادهای اسلامی برخاسته‌ از متن فرهنگ اسلامی متوجه شد.


وی در تشریح اقداماتی که باید انجام گیرد، گفت: بکارگیری و ارتقای بانک‌داری اسلامی و طراحی و اصلاح ساختار آن مستلزم بررسی محیط بانک‌داری عرفی و تجربه‌های بانک‌داری اسلامی و الزامات آن است تا نیازهای کنونی به دقت تبیین شود.


جمالی ادامه داد: از سوی دیگر لازم است ساختارهای جدیدی شامل مرکز مطالعات و شورای فقهی - حقوقی، فنی و مالی، نهادهای نظارتی، و نهادهای رسیدگی کننده، شیوه‌های حل و فصل اختلافات نیز ایجاد شود.


در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام سیدعباس موسویان، کارشناس و مدرس بانکداری اسلامی گفت: امروز دیگر این بحث وجود ندارد که آیا بانکداری اسلامی شدنی است یا نه. جهان از این مرحله گذشته است و همگان به این باور رسیده اند که. بانکداری اسلامی شدنی است و در مقام اجرا نیز نسبت به بانکداری متعارف و بانک های رایج برتری دارد.


وی افزود: متفکران غربی امروز به دنبال این هستند که تفاوت جوهری و ماهیت اصلی که باعث شده است این صنعت در شکل بانکداری اسلامی ثبات و قوام بیشتری پیدا کند و در مقایسه با صنعت بانکداری ربوی رشد مستمری داشته باشد، چیست؟


موسویان در ادامه با اشاره به یکی از سرمقاله های روزنامه وال استریت ژورنال گفت: این روزنامه به عنوان یکی از معتبرترین روزنامه های اقتصادی امریکا در یکی از سرمقاله هایش می نویسد «راه برون رفت از بحران ورشکستگی بانک های امریکا، روی آوردن به ایده بانکداری اسلامی است. مردم آمریکا نباید فکر کنند، بانکداری اسلامی مخصوص مسلمانهاست بلکه یک تکنیک عقلایی است که مسلمانها آن را کشف کرده اند و می تواند در همه کشورها اجرا شود و شرط آن مسلمان بودن نیست».


در پایان این نشست از اساسنامه مرکز مطالعات بانکداری اسلامی رونمایی شد . همچنین جمالی طی حکمی، قنبری از اعضای هیات مدیره بانک دی را به سمت ریاست مرکز مطالعات بانکداری اسلامی منصوب کرد .

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد