شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مهدی باقریان، مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی و همچنین مدیر مسئول یکی از پایگاههای اطلاع رسانی تخصصی حوزه رسانه و روابط عمومی در گفتگو با خبرگزاری کتاب (ایبنا) گفت: امسال 13 عنوان کتاب چاپ اولی داریم که یکی از آنها کتاب «خلاقیت در روابط عمومی» است؛ این اثر ترجمهای کتاب برگزیده موسسه روابط عمومی انگلستان است و توسط موسسه ما ترجمه شده است. از آنجایی که داشتن خلاقیت در فعالیت روابط عمومی نکته مهمی است و به عنوان یک هدف اصلی تلقی میشود، مطالعه این کتاب برای فعالان روابط عمومی بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: کتاب «روابط عمومی نوشتاری و فنون رسانهای» اثر ویل کاکس و لارنس نولت دیگر کتاب آماده شده در سال 97 است که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه میشود، این کتاب تا کنون 23 بار در آمریکا تجدید چاپ شده و به عنوان یک منبع قابل اطمینان برای افرادی است که میخواهند وارد حرفه روابط عمومی شوند و همچنین توانایی نوشتاری و چگونگی استفاده از منابع را برای متخصصان روابط عمومی ارتقا میدهد. بخشهایی از این کتاب هم نحوه برخورد فعالان روابط عمومی با تلویزیون و فضای مجازی است.
باقریان تاکید کرد: کتاب «مدیریت پاسخ گویی در حوزه روابط عمومی» برای اولین بار در ایران چاپ شده و پروتکلهای بینالمللی که برای فعالیت در این حوزه وجود دارد را شرح و تبیین کرده است. این کتاب محتوای به روز در روابط عمومی در حوزه داخلی و مسائل جهانی را شامل میشود و به این ترتیب اثری است که ویژگی بومی و محلی دارد.
مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی با بیان اینکه کتاب «روزنامهنگاری پهبادی» برای اولین بار توسط ناشران دیگر منتشر شده است، تصریح کرد: ما هم کتابی با این عنوان داریم که ترجمهای از نسخه سال 2017 است و در نوع خود به روزتر از عنوان مشابه است. همچنین در بخشی از این کتاب قوانین فعالیت روزنامهنگاری پهبادی مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کتاب «دستورالعمل قطعی اهداف و نتایج کلیدی OKR» که به حوزه برنامه ریزی در روابط عمومی میپردازد و به سازمانهای فعال در بخش برنامه ریزی کمک میکند. توصیه این کتاب این است که اهداف و برنامه ریزیهای سازمانها طولانی مدت نباشد و در بازههای 3 و 6 ماهه تعریف شود.
باقریان با بیان اینکه بعد از اجرایی شدن توافق نامه برجام خلاء انتشار کتابی که به فعالان روابط عمومی کمک کند تا در تعاملات تجاری جهانی وارد شوند را احساس میکردیم، گفت: کتاب جیبی «ارتباطات موثر جهانی» در پاسخ به خلاء احساس شده را ترجمه کردیم. این کتاب روشهای ثابت برقراری ارتباطات با سایر کشورها را بر اساس مسائل فرهنگی و ارزشهای آنها مورد توجه قرار میدهد.
باقریان با اشاره به اینکه بالغ بر 90 عنوان کتاب توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شده است، ادامه داد: این موسسه برنامههای تخصصی در حوزه روابط عمومی دارد که کتابهای آن به صورت مجموعه مقالات منتشر میشوند و برای سال جاری سه عنوان کتاب به این شکل در نمایشگاه عرضه شده است.
گفتگو: محمد فیروزی
|