درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 03:34   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38501صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 07:28
شغلی حساس، پرچالش و البته شیرین
نرگس صداقت؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نفت ستاره خلیج فارس - در بیان کلی شیوه‌های کاری بر تجربیات ثواب یا ناثواب پیشین مبتنی است و رویکرد علمی و روش‌های نوین کمتر در رویه‌ی روابط عمومی‌ها دیده می‌شود؛ این در حالی است که می‌توان گفت رسیدن به روابط عمومی علمی و حرفه‌ای بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی ممکن نیست و امروزه نمی‌توان بدون در اختیار داشتن سناریویی دقیق به دنبال پیش‌برد اهداف ترسیمی بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اگر نخواهیم به تجربیات شخصی بپردازیم و تنها چالش‌های حوزه‌ی روابط عمومی‌های سازمان‌های دولتی و خصوصی را بررسی کنیم، باید گفت که متأسفانه در حال حاضر پژوهش در روابط عمومی ها به دلیل عدم شناخت حوزه‌ی فعالیت یا کمبود نیروی انسانی متخصص و پژوهشگر صورت نمی‌پذیرد.

در بیان کلی شیوه‌های کاری بر تجربیات ثواب یا ناثواب پیشین مبتنی است و رویکرد علمی و روش‌های نوین کمتر در رویه‌ی روابط عمومی‌ها دیده می‌شود؛ این در حالی است که می‌توان گفت رسیدن به روابط عمومی علمی و حرفه‌ای بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی ممکن نیست و امروزه نمی‌توان بدون در اختیار داشتن سناریویی دقیق به دنبال پیش‌برد اهداف ترسیمی بود.
 
  یکی دیگر از چالش‌های روابط عمومی‌ها به کشمکش‌های رسانه‌ای بازمی‌گردد؛ چرا که نحوه‌ی تعامل و ارتباط با رسانه‌های جمعی همواره یکی از دغدغه های واحدهای روابط عمومی بوده است.

همواره این سوال مطرح است که در برخورد و ارتباط با اصحاب رسانه چه شیوه و سیاستی را باید اتخاذ کرد؟ آیا ارتباط باید در راستای چارچوب‌های اداری و رسمی باشد؟ آیا ارتباط اخلاقی و عاطفی ملاک عمل قرار گیرد؟ حمایت از آنان باید بر چه ساز و کاری استوار شود؟ این سوالات ضرورت استفاده از کارشناسان رسانه در ساختار روابط عمومی را برجسته می‌کند؛ مساله‌ای که کمتر بدان توجه شده است.
 
 در ضمن در بسیاری از سازمان‌ها، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از قبیل مشارکت در امور خیریه، حمایت از گروه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، تعامل با مجامع آموزشی، توزیع بسته‌های فرهنگی و برگزاری مراسمات مختلف در حیطه‌ی روابط عمومی قرار می‌گیرد. در این شرایط نحوه‌ی صحیح حضور در برنامه‌ها بسیار حیاتی است و باید همواره در نظر داشت که با حضور در رویدادهای کم‌بازده، مراسمات پرحاشیه و تمرکز بر قشری خاص از جامعه سبب دل‌زدگی مدیران و از بین رفتن فرهنگ عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در یک سازمان خواهد شد. البته در وجه مقابل نیز باید چنان برخورد کرد که بسیاری سازمان را با موسسه خیریه اشتباه نگیرند و تمام هزینه‌ها بر اساس تامین مستمر و توامان منافع شرکت و همه‌ی ذی‌نفعان صورت پذیرد.
 
 نکته‌ی دیگری که در پایان باید به آن اشاره داشت، این است که روابط عمومی حرفه، فن و شغلی است که فعالیت‌هایش همواره با رویدادها و بحران‌های داخلی و بیرونی یک سازمان گره خورده است. از طرفی باید خواسته‌ها و رضایت مدیران ارشد سازمان را تامین کرد و از سویی دیگر باید جوابگوی انتظارات بی شمار گروه های مختلف مخاطب اعم از درخواست های مردمی و افکارعمومی و نمایندگان رسانه های جمعی و... بود که در بسیاری از موارد با تضادهای از انتظارات دو سویه رو به روست. از این رو حفظ سلامت روان، توجه به استراحت کافی، تقسیم وظایف بین تمام پرسنل و برنامه ریزی سالانه می‌تواند این فشار را کاهش دهد و به افزایش راندمان کاری بیانجامد./ برنا
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید


  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری


  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟


  روایت‌های مستبدانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد