درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 05:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38542صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 28 اردیبهشت 1398 - 21:59
۵ وظیفه تاسف‌بار روابط عمومی در قبال رسانه‌ها
میلاد محمدی - سردبیر روزنامه صمت - بگذارید راحت حرف بزنیم. در ایران بخش عظیمی از مدیران و کارشناسان فعال در عرصه روابط عمومی وظایف متفاوت تری نسبت به آنچه تظاهر می‌کنند دارند. آنها نه دنبال تبادل منطقی اطلاعات و تعامل با رسانه هستند و نه توسعه ارتباطات را دنبال می‌کنند. درباره این عزیزان؛ «روابط عمومی» هیچ ربطی به اسمش ندارد! در این یادداشت برخی از مهمترین وظایف حقیقی این دسته از روابط عمومی‌ها را که امکان انتشار دارد، متذکر می‌شوم.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دو روز گذشته مدیران روابط‌عمومی‌ در هر سطحی یک قلم و کاغد برداشتند و از لزوم توسعه ارتباطات و تبادل و تعامل نوشتند. درباره اینکه روابط‌عمومی‌ها قلب تپنده سازمان ها هستند و باید میان مردم و مسئولان سازمان ها پل ارتباطی ایجاد کنند. متن‌های تر و تمیزشان را که می‌خوانی لذت می بری از این همه درک و شعور و شناخت عمیقی که نسبت به وظایفشان دارند!
 
 بگذارید راحت حرف بزنیم. در ایران بخش عظیمی از مدیران و کارشناسان فعال در عرصه
روابط عمومی وظایف متفاوت تری نسبت به آنچه تظاهر می‌کنند دارند. آنها نه دنبال تبادل منطقی اطلاعات و تعامل با رسانه هستند و نه توسعه ارتباطات را دنبال می‌کنند. درباره این عزیزان؛ «روابط عمومی» هیچ ربطی به اسمش ندارد! در این یادداشت برخی از مهمترین وظایف حقیقی این دسته از روابط عمومی‌ها را که امکان انتشار دارد، متذکر می‌شوم.
 
 ۱- دور زدن خبرنگاران! برخی روابط عمومی‌ها وظیفه دور زدن رسانه‌ها را دارند. آنقدر خبرنگار را درگیر کاغذ بازی می‌کنند تا در نهایت او را از مصاحبه با مقام بالادست خودشان منصرف کنند. برای یک گفتگوی ساده که وظیفه هر مقام مسئولی است، هم معرفی‌نامه می‌خواهند هم زندگی‌نامه خبرنگار و رسانه‌اش را!
 
 ۲- سانسورهای سلیقه ای! یک بخش محدودی از روابط عمومی‌ها کمی وجدان بیشتری دارند و ممکن است بعد از کلی خواهش و تمنا به مصاحبه رضایت بدهند؛ اما به شرط و شروطی که خودشان وضع می‌کنند! اول اینکه باید سوالات را برایشان ایمیل کنی تا خودشان تصمیم بگیرند کدام ها را پاسخ بدهند و کدام ها را حذف کنند. بعد از مصاحبه هم باز باید متن تنظیم شده را برایشان بفرستی تا هر بخشی را که صلاح دانستند کم یا زیاد کنند.
 
 ۳- اطلاع‌رسانی شیتیلی! مدیران روابط عمومی سعی می‌کنند اصحاب رسانه را با کارت های هدیه ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنند. بعد با همین چندرغاز پولی که دادند، آنها را مجبور می‌کنند اخبار درجه سوم سازمانشان (رپوتاژ و تبلیغات) را در رسانه بازنشر بدهند.
 
 ۴- تکذیب هرچیزی که مدیر گفت! کافیست آقا یا خانم مدیر در یک همایش، یک نشست یا یک گفتگوی تلفنی به خبرنگار چیزی بگوید که قبلا هماهنگ نشده باشد. روابط عمومی خیلی سریع ضمن تکذیب هر چیزی که مدیرش گفته، بیانیه و متن دیگری را برای شما ارسال می‌کند که به عنوان جوابیه منتشر کنید!‌
 
 ۵- شکایت از رسانه‌ها! این مورد در ادامه مورد چهارم رخ می‌دهد. اگر رسانه‌ای صحبت های دیکته شده از جانب روابط عمومی‌ها را جایگزین مطلب خودش نکند، باید منتظر دادگاه و شکایت و موارد این چنینی باشد.
 
 خلاصه که اگر نیروی فعال روابط عمومی هستید لطفا شامل این ۵ بند بالا نباشید که ما هم راحت بتوانیم روز روابط عمومی را به شما تبریک بگوییم.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد