درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 08:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38723صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 4 خرداد 1398 - 16:47
سلام آقای سخنگو
محمد امین زارعی - رشته اطلاع‌رسانی گسسته نشود. این خواسته از آن باب است که متاسفانه بسیاری از مسئولان روابط عمومی دستگاه‌ها و سازمان‌ها که مسئولیت اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی دارند، از اصلی‌ترین فلسفه وجودی خود غافلند و گاه حتی از مسئولان سازمان خود کمتر در دسترسند. برای مسئول اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اصلا خوب نیست که تلفن همراهش در دسترس نباشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پس از ماه‌ها انتظار، بالاخره سخنگوی دولت تعیین شد. خبر کوتاه، اما مهم است، چرا که وظیفه سخنگویی، همگرایی در بیان نظرات و دیدگاه‌های دولت و جلوگیری از پراکندگی نظرات و اظهار نظرهاست. چند وقت پیش یکی از صاحب‌نظران ایده جالبی را مطرح کرده بود با این مضمون که بهتر است بسیاری از مسئولان روزه سکوت بگیرند و این‌قدر بدون ملاحظه و بی‌محابا حرف نزنند، چراکه در شرایط فعلی هر بیان و نقل قولی ممکن است شرایط را پیچیده‌تر کند. حال که سخنگوی دولت با سال‌ها تجربه مدیریت و از همه مهمتر دانش و تخصص جامعه‌شناسی به این مسئولیت مهم منصوب شده‌اند، انتظارات و توقعاتی را نیز ایجاد کرده‌اند، گرچه به علم و دانش و تبحر جناب ربیعی واقفیم، اما بگذارید چند خواسته تکراری داشته باشیم . چه خوب است:


یک: رشته اطلاع‌رسانی گسسته نشود. این خواسته از آن باب است که متاسفانه بسیاری از مسئولان روابط عمومی دستگاه‌ها و سازمان‌ها که مسئولیت اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی دارند، از اصلی‌ترین فلسفه وجودی خود غافلند و گاه حتی از مسئولان سازمان خود کمتر در دسترسند. برای مسئول اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اصلا خوب نیست که تلفن همراهش در دسترس نباشد.


دو: به‌موقع اطلاع‌رسانی شود. بزنگاه‌های اطلاع‌رسانی را باید دریابید. آن موقع که جامعه تشنه خبر است باید حضور داشت. بعد از این‌که رسانه‌های اجتماعی به درست یا غلط بر جامعه مخاطبان تأثیر گذاشتند، شاید اطلاع‌رسانی دیگر کم‌فایده باشد.
سه: رسانه‌ها همکارتان هستند. رسانه‌ها آمده‌اند که کانال‌های اطلاع‌رسانی را افزایش دهند و تسریع کنند. خوب می‌شود اگر رسانه‌ها اطلاعات ناب و دست اول را مستقیما از منبع خبر و بدون واسطه دریافت کنند و اطلاع‌رسانی به همکارانتان محدود به کنفرانس‌های خبری نشود.


چهار: سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها هم باید همراه شما باشند تا وظیفه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی را همه با هم بر دوش بکشیم. نمی‌شود یک‌تنه در میدان بود و بایستی فرهنگ اطلاع‌رسانی و شفافیت به فرهنگی همگانی مبدل شود. شاید بهتر باشد سیستمی برای پاسخگویی به سوالات ایجاد شود و موضوع سخنگویی قائم به فرد نشود. چه‌بسا وجود چنین سامانه و سیستمی تریبون همیشگی و دایمی برای سخنگو باشد.


دست آخر هم این‌که در جهان پرسرعت امروز که رسانه‌ها هر لحظه بر سرعتش می‌افزایند، مسأله مهم اطلاع‌رسانی رسمی و صحیح، راهی جز استفاده از ابزارها و روش‌های نوین و امروزی را نمی‌پسندد. پس شاید بهترین راه غلبه بر این سرعت، بیشتر در دسترس‌بودن باشد./ شهروند
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد