درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 23:13   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند
  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند
  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید
  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39330صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 23 تیر 1398 - 14:56
هوش مصنوعی و گرافیک
مریم سلیمی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی - جان گولد، طراح و علاقه مند به حوزه فناوری که تمرکز اصلی اش بر تلاقی هوش مصنوعی و روندهای خلاقانه است، معتقد است که «اکنون در آستانه تولد رابطه واقعی طراح-کامپیوتر هستیم». در حال حاضر، پروژه های تجاری با هدف خلق «وب سایت هایی شکل گرفته اند که قادرند خودشان، خودشان را ایجاد کنند».
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هوش مصنوعی در حال ایجاد تحول در بسیاری از حوزه ها از جمله حوزه گرافیک است. طراحی گرافیک، تحولات بسیاری را تاکنون به خود دیده است، در پی وقوع «انقلاب انتشار دسکتاپی» در سال 1984، عملاً تلاش های صورت گرفته روی میزکار به صفحه کامپیوتر منتقل شد و طراحان توانستند تلاش های خود در یک فضای دیجیتالی - انتزاعی را جایگزین فعالیت های پرزحمت دستی خود کنند.


جان گولد، طراح و علاقه مند به حوزه فناوری که تمرکز اصلی اش بر تلاقی هوش مصنوعی و روندهای خلاقانه است، معتقد است که «اکنون در آستانه تولد رابطه واقعی طراح-کامپیوتر هستیم». در حال حاضر، پروژه های تجاری با هدف خلق «وب سایت هایی شکل گرفته اند که قادرند خودشان، خودشان را ایجاد کنند».


نرم افزارهای هوشمند، قادرند اطلاعات محتوای متنی یا تصاویر را دریافت کرده و تحلیل کنند و در نهایت صفحات آماده را به طراح تحویل دهند. طراحی چاپ، هم اکنون با چالش های خاصی مواجه است. طراحان نرم افزارهای طراحی به دنبال وارد کردن ML به ابزارها و برنامه های لی‏آوتی خود هستند.


به هر تقدیر، هوش مصنوعی قرار است بسیاری از کارها را از دوش انسان بردارد. طراحان اکنون با کارهای روزمره خسته کننده ای روبرو هستند. نمونه های آن را می توان، محلی سازی یا تولید مجدد یک گرافیک به زبان های مختلف دانست.


برخی شرکتها در حال حاضر نیز از هوش مصنوعی بهره می گیرند به عنوان مثال، نتفلیکس از سیستم های هوش افزوده برای ترجمه، شخصی و محلی سازی تبلیغات برنامه های معروف خود به زبان های مختلف استفاده می کند. یک الگوریتم هوش مصنوعی برای تولید میلیون ها طراحی بسته بندی برای نوتلا استفاده شده است. این طراحی ها از پایگاه داده ای از صدها الگو و رنگ استخراج شده اند. هرکدام از این ظرفها شکلی منحصربفرد دارند. فقط کافی است توجه داشته باشیم که تمامی هفت میلیون طرح در یک ماه فروش رفتند.


در حال حاضر، این سوال مطرح است که ابزارهای هوش مصنوعی تا کجا پیش رفته اند؟ ابزارهای آنلاین امروزه می توانند به راحتی لوگوهایی را بر اساس مجموعه ای از معیارها و ترجیحات، طراحی کنند. یا نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی، Adobe
می تواند تصویر چهره انسان را در عکس پیدا و آن را ویرایش کند. یا می توان به ColorMind اشاره کرد که می تواند پیشنهادات رنگ را از همان ابتدا و بر اساس ورودی ارائه شده به زیبایی تولید کند. یا از Deep Dream شرکت گوگل می توان یاد کرد که تصاویر فوق العاده ای با اشباع رنگ تولید می کند و قادر است در جریان تولید محتوای بصری، تصویر و محتوا را با هم ترکیب کند. (Infowithart, 2018)


واقعیت این است که روند فعالیت طراحان رو به تسریع و تغییر بوده و تعامل با هوش مصنوعی و ورود واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و...، به این حوزه کاری، تحولات بسیاری را در آینده نزدیک رقم خواهد زد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  ایجاد بینش مشتری


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  روابط‌عمومی‌های عزیز…


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد