درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 17:28   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند
  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند
  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید
  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39479صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 31 تیر 1398 - 16:43
روابط عمومی ها برای کشف آینده نیازمند سناریونویسی
دکتر حسن بشیر عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) - سازمان نیز باید بر پایه این تحول در فضاهای واقعی و مجازی، ابزارها و امکانات لازم را در اختیار روابط عمومی ها قرار دهد تا بتوان با بکارگیری بهینه آنها به طراحی سناریوهای مطلوب و پیش بیی آینده بر اساس منطق و اطلاعات صحیح اقدام نماید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آینده نگری و آینده پژوهی یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومیها برای ادامه حیات سازمان است. بدون توجه به آینده نمی توان از گذشته و حال استفادة بهینه کرد. از سوی دیگر، بدون شناخت دقیق گذشته و ارزیابی مداوم حال نیز نمی توان به آینده مطلوب رسید.


تعدد فضاهای زندگی در جهان جدید، وضعیتی خاص برای انسان و فعالیت های وی در قالب های مختلف از جمله روابط عمومی ایجاد کرده است. فضای واقعی، فضای مجازی و فضای سوم که فضای تداخلی میان واقعیت و مجاز است، وضعیت جدیدی را برای فعالیت و اقدام ایجاد کرده اند که بدون شناخت عمیق آنها امکان موفقیت تا اندازة زیادی وجود نخواهد داشت.


روابط عمومی ها برای کشف آینده نیازمند سناریونویسی، سناریونگاری و سناریوپژوهی هستند. سناریو در حقیقت تجسّم آینده است و این تجسّم باید بر پایة در نظر گرفتن واقعیت های مختلف از جمله توجه به سه فضای مطرح شده باشد.


روابط عمومی ها در این فضای تداخل واقعیت و مجاز نیازمند تجدید نظر در طراحی سناریوهای مختلف و نگاه به آینده است که می توان در چند محور ذیل خلاصه نمود.


1- روابط عمومی باید همزمان به سه فضای واقعی، مجازی و تداخلی واقعی- مجازی توجه یکسان داشته باشند.


2- روابط عمومی باید طراحی ها، گزارش ها، اخبار و کلیه مواردی که از طرف آنها در رابطه با سازمان مطرح می شود به نوعی تکاملی باشند. به عبارت دیگر، هر بخشی که در هر فضا مطرح می شود باید مکمل مطالب بخش های مطرح شده در فضاهای دیگر باشد.


3- سناریونویسی و سناریونگاری در فضای جدید باید متفاوت از سناریو نویسی در فضای واقعی باشد. در فضای سوم تداخلی، سناریوهایی باید تولید شوند که همزمان ناظر به واقعیت واقعی و واقعیت مجازی باشند.


4- آینده نگری در چنین فضای جدید نیز باید متحول شود. سرعت تغییرات، همزمانی و درزمانی اطلاعات، چندسویگی ارتباط، پاسخگویی اجباری، سرعت پیام رسانی، تنوع مطالب و غیره، تاثیرات زیادی بر سازمان و جامعه می گذارد. محاسبه این تغییرات اگر با عینک فضای واقعی که به شکل تدریجی و فرایندی عمل می کند، باشد، قطعا پیش بینی آینده با مشکل اساسی روبرو خواهد شد. بر همین اساس باید شیوه نگارش سناریوها نیز تفاوت اساسی پیدا کند.


5- سازمان نیز باید بر پایه این تحول در فضاهای واقعی و مجازی، ابزارها و امکانات لازم را در اختیار روابط عمومی ها قرار دهد تا بتوان با بکارگیری بهینه آنها به طراحی سناریوهای مطلوب و پیش بیی آینده بر اساس منطق و اطلاعات صحیح اقدام نماید.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  ایجاد بینش مشتری


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  روابط‌عمومی‌های عزیز…


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد