درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 11:08   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39483صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 7 مرداد 1398 - 07:25
روابط عمومی و سناریوسازی در فضای سوم
کشف فضای مجازی تحولی اساسی در فعالیت روابط عمومیها ایجاد نمود. این فضای دیجیتالی جدید، یک فضای چند جانبه، چند سویه، چند زبانه، چند زمانه و چند هویتی است که بازنمایی های متنوع و متعددی دارد و با رسانه های الکترونیکی تفاوت اساسی و جدی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آینده پژوهشی یک رشته و یا در حقیقت یک فرارشته (بل، 1392: 149) است که دارای مبانی معرفتی، هستی شناسی و روش شناسی است. بنابراین، مباحث مربوط به سناریو نیز دارای همین ویژگی هستند. به عبارت دیگر، سناریویسی و سناریونگاری مبانی مبانی معرفی و هستی شناسی داشته و دارای روش های علمی مشخصی است.


آینده پژوهشی از طرف دیگر نیازمند نوعی از آینده اندیشی است (بل، 1386: 36). آینده اندیشی گرایشی فکری نظامندی است که موضوع بحث آن کشف آینده است. کشف آینده نیز نوعی از پیش بینی است که بر پایه حدس و گمان استوار است. این وضعیت، بیانگر یک واقعیت مهمی است که اگر حدس ها و گمان ها یا به عبارت دیگر، تخیل در مورد موضوعات مختلف نداشته باشیم نمی توانیم آینده را حدس بزنیم و بر پایه این حدس سناریوهای لازم را طراحی کنیم.


روابط عمومی ها نهادهای ارتباطی سازمان با جامعه و بالعکس اند. این ارتباط یک ارتباط ساده و یک سویه نیست. ارتباطی فعال، متحرک، آینده نگر، تحلیلگر، و نقش آفرین است. تعامل در این شیوه از ارتباط روح آن را تشکیل می دهد. بنابراین، روابط عمومی ها نیازمند فضاهایی هستند که بتوانند این ویژگی های مهم فعالیت، تحرک و تعامل را به بهترین شکل مورد استفاده قرار دهند.


کشف فضای مجازی تحولی اساسی در فعالیت روابط عمومیها ایجاد نمود. این فضای دیجیتالی جدید، یک فضای چند جانبه، چند سویه، چند زبانه، چند زمانه و چند هویتی است که بازنمایی های متنوع و متعددی دارد و با رسانه های الکترونیکی تفاوت اساسی و جدی دارد.


از طرف دیگر، دنیای واقعی نیز هیچگاه نمی تواند از صحنة فعالیت انسان، سازمان، روابط عمومی و هر عامل مهمی که بتواند از این دنیا استفاده کند، حذف شود و یا به دلیل حضور فضای مجازی، به حاشیه رانده شود. اما این حضور واقعی و مجازی، جهان جدید و فضای نوینی را به وجود آورده است که با هر دو فضا به شکل مستقل متفاوت است. این فضا، فضای سومی است که مباحث آن تا اندازه نسبتا زیادی در جوامع علمی در حال گسترش بوده و در آینده شاهد روشن شدن هر چه بیشتر ابعاد این فضا و تاثیرات آن بر زندگی انسان و ساختارهای انسانی از قبیل روابط عمومی ها خواهیم بود.


روابط عمومی ها با وجود چنین فضایی نیازمند بازنگری جدی در آینده پژوهی، آینده اندیشی و سناریوسازی می باشند. در این زمینه تخیل که نوعی حرکت ذهنی و فکری در گذشته، حال و آینده است می تواند نقش اساسی در غنی سازی این وضعیت داشته باشد.


  دکتر حسن بشیر عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  نابینایان و هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد