درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 07:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40323صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 8 مهر 1398 - 07:32
چگونه ارتباطات می تواند هوش هیجانی را در محل کار تقویت کند
از ارتباطات خود برای ایجاد روابط اصیل، معنی دار و اساسی در سازمان خود استفاده کنید و از جایگاهتان برای موعظه کردن خبر خوب وحدت و انسجام استفاده کنید. این ممکن است عمیق ترین ویژگی بارز هوش هیجانی در محل کار باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| رابی برمبرگ |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| هوش هیجانی ممکن است یک کیفیت ذاتی به نظر برسد.


با این حال، حتی کم کارترین فرد در بین ما نیز می تواند کارهای زیادی برای تقویت مهارت های اجتماعی و بهبود روابط مهم در محل کار انجام دهد. برای بهتر یا بدتر شدن، هوش هیجانی ممکن است بزرگترین نشانگر این باشد که در حرفه خود تا چه حد پیش رفته اید، بنابراین ارزش آن را دارد که خودآزمایی جدی داشته باشید.


در اینجا ایده هایی برای مد نظر قرار دادن و راه های بهبود وجود دارد:


تعریف هوش هیجانی
در سال ۱۹۹۰، محققان پیتر سالووی و جان دی مایر (ظاهراً "بدن شما یک سرزمین عجایب" نیست) "هوش هیجانی" را به عنوان "نوعی از هوش اجتماعی توصیف کرده اند که شامل توانایی نظارت بر احساسات خود و دیگران، تمایز میان آنها و استفاده از این اطلاعات برای هدایت تفکر و عمل فرد است."


نویسنده دانیل گلمن این ایده را عملی کرد، با آن پیش رفت و پنج نکته کلیدی از هوش هیجانی را توسعه داد:
• خودآگاه
• خود تنظیمی
• انگیزه
• یکدلی، درک و شناخت
• مهارتهای اجتماعی


چه عواملی می تواند پیشرفت را در این مناطق برای متخصصان ارتباطی به دنبال داشته باشد؟ بیایید راه های عملی برای تقویت، انعطاف پذیری، کشش و بهبود مهارت های هر دسته را در نظر بگیریم.


1. خودآگاهی. آیا شما خود را یک "ارتباط گر معمولی" در نظر می گیرید و از این رو چیزهایی مانند آموزش رسانه ای یا آمادگی برای ارتباط با بحران را کنار می گذارید؟ شاید خودتان را به عنوان یک نویسنده تصور می کنید، اما آخرین باری که کار خود را برای ویرایش کامل ارسال کردید چه زمانی بود؟


افراد خودآگاه افرادی با اعتماد به نفس هستند که باعث اعتماد به نفس دیگران نیز می شوند. خودآگاهی به اندازه کافی آنقدر دشوار هست که در صورت اشتباه بتوانید به اشتباه خود اعتراف کنید یا آن را بپذیرید. ارتباطات خود آگاه از نقاط قوت و ضعف خود آگاهی دارد و بر اساس آن می تواند خلاء ها را پیدا کند و شکاف ها را پر کند.


برای تقویت خودآگاهی، از مهارتهای بی نظیر و کمبودهای چشمگیر خود، صادقانه استفاده کنید. برای متناسب سازی نقاط قوت شخصی، نقش خود را متناسب کنید و از درخواست کمک نترسید.


2. خود تنظیمی. وقتی شخصی شما را از طریق ایمیل در سراسر جهان در تنگنا قرار می دهد یا چهره شما را تیره می کند، پاسخ شما چیست؟


ارتباطات با سطح بالایی از هوش هیجانی به طور معمول قادر به مقاومت در برابر ترغیب به ترک پاسخ متقابل شدید است. درعوض، آنها آرام آرام اوضاع را ارزیابی می کنند، صبر می کنند تا اضطراب از بین برود و سپس با ظرافتی محکم و سنجیده پاسخ می دهند.


خود تنظیمی چیزی بیشتر از حفظ خونسردی در زیر فشار است. ارتباطات خود تنظیم شده همچنین باید حسادت ها یا رقابت های کوچک را در محل کار خود کنار بگذارند و هنگام تغییر تحریکات عصبی، باید مایه آرامش خاطر باشند. ارتباطات خود تنظیم شده به پایداری صنعت کمک می کند.


3. انگیزه. گوش دادن متفکرانه کافی نیست.
آیا ابتکاراتی وجود دارد که می توانید راه اندازی کنید؟ آیا می توانید پروژه هایی را که نمی توانند نرخ بازگشت سرمایه را کنترل کنند، مرتب یا به بعد موکول کنید؟ چگونه می توانید به این نتیجه برسید که تیم شما کارهای ضروری را انجام می دهد؟ برای ایجاد انگیزه در خود، ایجاد انگیزه در دیگران و ایجاد انگیزه برای مدیر عامل در در سطوح بالاتر بیشتر تلاش کنید.


4- همدلی. ارتباطات همدلانه، در تصرف، تبلور و انتقال احساسات و دیدگاه های افراد دیگر مهارت دارد. این زمانی اتفاق می افتد که شما گوش دادن را در اولویت قرار می دهید و کار خود را به بعد موکول می کنید.


5- مهارتهای اجتماعی. خوش رویی نشانه هوش هیجانی است، اگرچه ارتباط برقرار کردن باید بیش از "خوب بودن" الهام بخش باشد.


افراد با مهارت اجتماعی زرنگ و دانا سازندگان پلی هستند که بین همکاران مختلف تفاهم و گفتگو ایجاد می کنند. مهارت های اجتماعی می تواند به شما در تقویت تعامل، بهره وری و ایجاد روحیه کمک کند، اگرچه برای ایجاد ارتباطات تلاش، برنامه ریزی، سرمایه گذاری و استراتژی لازم است.


از ارتباطات خود برای ایجاد روابط اصیل، معنی دار و اساسی در سازمان خود استفاده کنید و از جایگاهتان برای موعظه کردن خبر خوب وحدت و انسجام استفاده کنید. این ممکن است عمیق ترین ویژگی بارز هوش هیجانی در محل کار باشد.
 

منبع: https://www.publicrelationstoday.com/
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد