شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| برایان پیتمن |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| آیا هوش مصنوعی یک روز جای شغل شما را خواهد گرفت؟ نه، اگر داستان های احساسی بگویید که مخاطب جذب برند شما شود.
بنابراین میری رودریگرز داستان نویس و سخنران اصلی مایکروسافت در کنفرانس داستان سازی برند و بازاریابی محتوا" راگان در "دیزنی لند" در آناهیم، کالیفرنیا می گوید:
"هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۴ کتاب های پرفروشی خواهد نوشت."
وی به بیش از ۲۵۰ مخاطب رپ در شرکت ماوس هوس گفت: "اما ما می توانیم با تمرکز بر روی احساسات انسانی داستان های خودمان را جدا کنیم و ارتقاء دهیم."
در اینجا پنج دیدگاه از کنفرانس دیسنی لند وجود دارد که به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید:
۱. نیازهای اصلی مردم را کلید بزنید.
رودریگرز می گوید: "داستان پردازی یک عقیده، داده، حقیقت یا ادعا نیست." همچنین این نیست که محتوایی را در رسانه های اجتماعی ارسال کنیم و نام آن را داستان بگذاریم." بلکه انتقال احساسی اطلاعات از طریق شخصیت، طرح و نتیجه گیری است. او می گوید: "وقتی این کار درست انجام شود، دوپامین ترشح می شود و این عمل به سرعت انجام می شود." او می گوید فیلم "کوکو" برای پسرم الهام بخش این عملکرد است به گونه ای که او بعد از تماشای آن می خواست برایش گیتار بخرم."
توصیه او: به جای آنکه مستقیم روی سرشان بروید،به مخاطبان خود از طریق قلب آنها دسترسی پیدا کنید. "در عوض از خود بپرسید که چه احساسی را می خواهید ایجاد کنید."
اگر با یک زباله اطلاعات روبرو هستید، با یادآوری سلسله مراتب نیازها، دوباره ارزیابی کنید.
پیام مهم، اگر شما به الزامات اساسی مانند: ایمنی، عشق، تعلق خاطر و عزت نفس خود تحقق بخشید، به یاد ماندنی تر خواهد بود.
۲. قهرمان نباشید
رودریگرز می گوید: هنگام انتخاب موضوع، از خود این سوال را بپرسید که داستان در مورد چه کسی است. "نباید در مورد شما باشد " اینجاست که بسیاری از ارتباطات مورد سوء استفاده قرار می گیرند. او می گوید :"یک داستان خوب جایی است که می توانیم خود را در آن ببینیم، نه برند تجاری. این یک تجربه است که می توانیم با او همدلی کنیم که همدلی با درک افکار، احساسات و شرایط شخص دیگر از دیدگاه او و نه از دیدگاه ما آغاز می شود."
این به این معناست که مشتری خود را به عنوان قهرمان داستان تجسم می کند این محصول یا شرکت می تواند به قهرمان و نه ستاره نمایش کمک کند تا به هدف خود خود برسد.
۳. همدلی را به عنوان یک مهارت لطیف ایجاد کنید.
داستان پردازی نیاز به همدلی دارد، اما همیشه این یک ویژگی اصلی در بین سازندگان محتوا نیست.
وی می گوید:" پیشنهاد می کنم با تیم خود یک کارگاه همدلی برگزار کنید و سپس بر اساس آن کار کنید." به عنوان مثال" در مایکروسافت، ما دائما بر روی کارمندان خود "تمرکز" و "مراقبت" می کنیم و به آنها اجازه می دهیم احساسات خود را بیان کنند. ما جلسات را با این جمله که امروز چه احساسی دارید شروع می کنیم؟
یک واقعیت کلیدی: وی می گوید: "قبل از انجام هر کاری ما باید انسانیت را به خود یادآوری کنیم."
۴. به دنبال الهام بخشیدن باشید نه فروختن.
ایده داستان پردازی احساسی با دومین مجری کنفرانس، جسیکا لانگ هالیستر، مدیر ارتباطات The North Face ادامه یافت.
او می گوید: "ما یک بار اجرای برنامه خورد را کوتاه کردیم تا بتوانیم "شلوار زنانه بیشتری بفروشیم." ما می دانستیم که باید عمیق تر شویم، بنابراین به این موضوع توجه کردیم که چگونه می توانیم از زنان الهام بگیریم."
هالیستر می گوید: "تحقیقات ما نشان می دهد زنان علاقه ای به مشکلی که در رابطه با آنهاست، ندارند." وی گفت: که این مساله درست بعد از انتخابات بود، بنابراین ما می خواستیم روایت را بچرخانیم و آنها را توانمند کنیم تا در زندگی روزمره خود مانند یک کاوشگر باشند. ما می خواستیم مفهوم "کاشف" برای آنها اعمال شود. مانند ورزشکاران ما که کارهای دیوانه کننده در مکان های شگفت انگیز انجام می دهند.
نتیجه کار ما در کمپین نورث فیس با عنوان "زنان کوه ها را به حرکت در می آورند" موفقیت آمیز بود.
وی می گوید، فروش محصولات برای زنان "بالا رفت." اما این هدف واقعی نبود. این اتفاق افتاد زیرا این کمپین به زنان قدرت داد و به موقع و احساسی بود.
۵. همیشه افراد را در اولویت قرار دهید.
رودریگرز وهالیستر سرچشمه های این کنفرانس بودند، اما کاملا آشکارا از طریق حاضران کنفرانس جریان یافت که با شور وشوق پاسخ دادند.
بریتانی گالووی متخصص ارتباطات در لاکهید مارتین می گوید: "من از آنچه میری و جسیکا به اشتراک گذاشتند، الهام گرفتم، زیرا من بر روی جت های جنگنده و اف -۳۵ کار می کنم. ماموریت ما این است که داستان جت های خود و نحوه ارتباط آنها با مشتریان را بگوییم.
او اکنون بیشتر در مورد چگونگی توجه داستان های شخصی خلبانان برای طنین انداز شدن با مخاطبان لاکهید مارتین تمرکز کرده است.
وی می گوید: "این کار را بیشتر برای مشتری انجام می دهد، نه اینکه در مورد آنها صحبت کند." ما معتقدیم خلبانان به دلیل داشتن فن آوری، ماموریت های خود را انجام می دهند و از کشور دفاع می کنند و با خیال راحت پیش خانواده و دوستان خود بر می گردند.
اکنون این یک داستان عاطفی است که ارزش گفتن دارد.
منبع: https://www.publicrelationstoday.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|