شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| کریس بریتون |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| همانطور که زمینه و سرعت بحران ها در عصر دیجیتال در حال تغییر است، باید وظیفه آمادگی بحران نیز بر عهده گرفته شود.
ما در RockDove Solutions در موقعیت ممتازی برای درک این تغییرات هستیم.
هر هفته ما با برخی از ۷۵۰ سازمانی صحبت می کنیم که در حل مشکل برنامه موبایلی خود از برنامه بحران ما استفاده می کنند.
ما همچنین با بسیاری دیگر از افراد در حال بررسی چگونگی به روز رسانی بهتر مسائل و پاسخگویی به بحران هستیم. این مکالمات ما را به این نتیجه رساند که یک رویکرد جدید در حال ظهور برای برنامه ریزی وجود دارد. اجرای آن مستقیم تر و سریعتر است که ناشی از لزوم حرکت سریع و مؤثر هنگام بروز بدترین اتفاق هاست.
در اینجا ۱۰ تا از مهمترین دروس بحران عصر دیجیتال آورده شده است که به سبک جدیدی به برنامه ریزی برای آمادگی اشاره دارند.
۱. شما باید آماده پاسخ سریع باشید. حتی سازمان هایی که دارای منابع قابل توجهی هستند، داشتن واکنش سریع و به موقع بسیار دشوار است. برای ارزیابی اینکه چه چیزی به شما کمک می کند یا مانع پاسخ سریع می شود، باید تمام جنبه های آمادگی خود را بررسی کنید.
۲. شانس شما برای مواجهه با بحران از آنچه فکر می کنید بیشتر است.
گزارش Deloitte. نشان می دهد که ۸۰ درصد سازمان ها در سراسر جهان مجبور شده اند حداقل در دو سال گذشته تیم های مدیریت بحران خود را حداقل یکبار بسیج کنند. بنابراین، اگر شما احساس می کنید که ضد ضربه هستید، تنها به دلیل خوش شانسی شما و نه خوب بودن تان است.
۳. برنامه بحران شما ممکن است بسیار طولانی، پیچیده و غیرقابل دسترسی باشد. صفحات و ورق های محتوا قرار است در یک باند سه حلقه ای گرد و غبار فرو نشیند. وقتی تهدید با سرعت از طریق رسانه های اجتماعی هدایت می شود، هیچ زمانی برای خواندن مطالب طولانی و پیچیده وجود ندارد.
۴. ممکن است شما نیاز به بررسی برنامه بحران خود داشته باشید. این که آیا شما برای یک سازمان یا آژانس کار می کنید؛ یکی از آزار دهنده ترین مراسم سالانه؛ گشودن یک برنامه بحران جدید است. برای جایگزینی طرح سنگین، قدیمی و کهنه در یک باند سه حلقه ای، اکنون پروتکل های واکنش هوشمند را ایجاد کنید.
۵. همه چیز مربوط به پروتکل های هوشمند است. اینها منابع قابل اجرا برای هدایت سریع پاسخ تیم به هر مسئله ای است. به منظور خواندن و استفاده آسان، آنها می توانند شامل فهرست های چک و دستورالعمل های تصمیم گیری، سیاست های واضح و روشن برای ارزیابی سریع میزان خطر؛ و جلو بردن برنامه به صورت مرحله ای باشند.
۶. شما نمی توانید به اندازه کافی ابزار، منابع و آموزش رسانه های اجتماعی داشته باشید. حتی اگر رسانه های اجتماعی به صورت معمول یک تهدید نباشند، فرصت خوبی وجود دارد که در آنجا نقش بازی کنید. شما نه تنها به نظارت و منابع تحلیلی نیاز دارید بلکه به ابزارهایی نیاز دارید که داستان خود را بگویید.
۷. شما سعی می کنید بیش از حد بگویید و هیچ کس گوش نخواهد کرد. پاسخ برنده جایزه KFC به بحران خود در ایالات متحده را به خاطر دارید؟ این عذرخواهی بود که با تنظیم مجدد "KFC" به "FCK" نشان داده شد. اینگونه است که شما متوجه خواهید شد که با بهم ریختن کلمات، توجه مردم را به خود جلب خواهید کرد.
۸. کارمندان بزرگترین دارایی هستند که ممکن است وجود آنها را فراموش کنید. این درک در حال رشد وجود دارد که کارمندان می توانند بهترین طرفداران شما در هنگام وقوع اتفاقات بد باشند . مثال های خوب: استارباکس در سال ۲۰۱۸ و اخیراً Sephora ، تمام فروشگاه های خود را برای آموزش کارمندان بسته است.
۹. یک بحران ممکن است دیگر یک بحران باشد. هنگامی که نایک کمپین کالین کافرنیک را در سال ۲۰۱۸ راه اندازی کرد، می دانست مردم اعتراض کرده و کفش را می سوزانند. در نتیجه وفاداران برند عاشق کمپین شدند و فروش کفش بالا رفت.
۱۰. هر لحظه حساب می شود. آماده باشید، آموزشها و کارگاه های آموزشی را اجرا کنید. در ۱۲ ساعت اول بحران، همه چیز به حرکت در می آید؛ بنابراین آماده سازی شما باید محور فعالیت های تان باشد. آماده حرکت سریع باشید.
منبع: http://prsay.prsa.org
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|