درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 21:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40840صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیشنبه، 2 آذر 1398 - 06:01
ساختار کلی کتاب روابط عمومی، راهبردها و تاکتیک ها
نویسندگان: دنیس ال ویلکاکس، وارن کی اجی، فیلیپ ا چ الت و گلن تی کامرون - این کتاب شامل پنج قسمت است: بخش اول با عنو ان «نقش روابط عمومی ها» نام گرفته است. فصل آغازین کتاب به تشریح روابط عمومی می پردازد و در انتها موضوع رسوایی اخلاقی کلینتون را مطرح می کند و به ارائه نتیجه ای در مورد نقش روابط عمومیها در سرپوش گذاشتن بر موضوعاتی از این قبیل می رسد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| این کتاب شامل پنج قسمت است: بخش اول با عنو ان «نقش روابط عمومی ها» نام گرفته است. فصل آغازین کتاب به تشریح روابط عمومی می پردازد و در انتها موضوع رسوایی اخلاقی کلینتون را مطرح می کند و به ارائه نتیجه ای در مورد نقش روابط عمومیها در سرپوش گذاشتن بر موضوعاتی از این قبیل می رسد.

 

فصل دوم این بخش تکامل و توسعه روابط عمومی ها را با نگاهی اجمالی به این حوزه در بوته نقد و بررسی قرار می دهد. به دلیل توجهات خاص و گسترده ای که به رعایت استانداردهای اخلاقی در روابط عمومی می شود، فصل سه با عنوان«اخلاقیات و دانش حرفه ای» نام گرفته است.

 

فصل های چهار و پنج نیز به افراد، ادارات و شرکت های روابط عمومی اشاره می کند. با طبقه بندی که در این بخش صورت گرفته است، دانشجویان با توالی منطقی حوزه روابط عمومی یعنی اهداف، تاریخچه، ارزش ها و فرصت های شغلی در این راستا آشنا می شوند. هرچند این نوشتار عمده تاکید خود را بر موضوعات مهمی همچون کارکنان فعال در روابط عمومی و مخاطبان آن گذاشته است اما از پرداختن به مواردی مانند بررسی تعداد زنان شاغل و رشد روزافزون آن ها در جایگاه و موقعیت های رده بالا در این حرفه غافل نشده است.


بخش دوم با عنوان «فرآیند»، دانشجویان را با اصول اولیه تحقیقات در روابط عمومی و طرح ریزی برنامه های ارتباطی و ارزیابی آن ها آشنا می کند. فصل های ششم تا هشتم کتاب به تشریح برنامه های روابط عمومی های چندین شرکت پرداخته و در میان طیف وسیعی از این شرکت ها به تلاش «مک تراکس» در افزایش سهام شرکتش در بازار، طرح دولت ترکیه در جذب توریست، عرضه نرم افزار ویندوز 95 توسط شرکت مایکروسافت و نظرسنجی شرکت شکلات و آبنبات سازی «ام اند ام (M&M) در مورد انتخاب رنگ های افزودنی به محصولات خود اشاره هایی دارد. فصل نه نیز به بررسی عملکرد روابط عمومی ها به هنگام بحران پرداخته و نمونه های قدیمی و جدیدی از برقراری ارتباط در زمان حوادث و رویدادهای غیر مترقبه را ذکر می کند.


«راهبردهای روابط عمومی» عنوان بخش سوم این کتاب است که در آن مفاهیم اولیه راهبرد در روابط عمومی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در فصل 10 با چگونگی شکل گیری افکار عمومی آشنا می شوید و نیز روش هایی که فعالان روابط عمومی با به کارگیری آن ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. فصل 11 نیز به مخاطب و برنامه های جلب آنها نگاهی می اندازد و روش استفاده از رسانه هایی مانند اینترنت را در جلب مخاطب و رهبری افکار عمومی خاطرنشان می سازد.

 

فصل 12 به محدودیت هایی که قانون برای متخصصان روابط عمومی ایجاد کرده نگاهی گذرا دارد. شایان ذکر است که در فصولی که ذکر آن رفت، رشد سریع جمعیت های اسپانیولی زبان و نیز مخاطبان انگلیسی و اسپانیولی زبان در آمریکا اشاره شده است. جنسیت مخاطبان و بررسی مسایل و مشکلات آنان از جمله مواردی است که در فصل 13 کتاب به عنوان مسایل و مشکلات روابط عمومی ها از آن نقل می شود.


بخش چهارم «کاربردهای روش های عملی در روابط عمومی» است. نویسندگان کتاب در این بخش معتقدند که دانشجویان این رشته باید روش های عملی و راهبردهای کاربردی در حوزه خود را فرا گیرند. در این قسمت بحث کاربرد این روش ها در حوزه های مختلف از جمله شرکت های خصوصی، دولتی، غیرانتفاعی، بین المللی و آموزشی مطرح می شود که هر یک از آن ها شرایط، مقتضیات و اهداف خاص خود را می طلبد. ذکر نمونه ای از اخراج کارکنان در یک شرکت که در فصل 13 ذکر آن رفته است، نشان دهنده اهمیت و حساسیت شرکت ها در ارائه خدمات به مشتریان و جامعه اعم از گروه های قومی و نژادی است.

 

کسب شهرت و محبوبیت، ماموریت اصلی روابط عمومی هاست. از همین رو فصل 14 با عنوان «سیاست و دولت» به بررسی تاثیر احزاب و کمیته های فعال سیاسی بر عملکرد دولت می پردازد. بحث نزاع کنگره آمریکا در مورد لایحه تنباکو از جمله مواردی است که در این فصل مطرح شده است. این بخش به تشریح و توضیح روش ها و تکنیک های رایج در حرفه روابط عمومی اختصاص دارد. جهت آگاهی خوانندگان،نویسندگان کتاب، این روش ها را به سه گروه تاکتیک های نوشتاری، گفتاری و بصری به ترتیب در فصل های 21، 22 و 23 طبقه بندی کرده اند.


نکات مهم در مطالعه این کتاب
هر فصل از این کتاب شامل چندین ابزار یادگیری است که دانشجویان را به فهم اصول ابتدایی روابط عمومی رهنمون می سازد و به آن ها شیوه اجرای این اصول را در موقعیت های واقعی در کار روابط عمومی ارائه می دهد. همچنین هر فصل با ذکر اهداف و عناوین اصلی همان فصل آغاز و به تعریف آن ها می پردازد. در انتهای هر فصل نیز مشکلات و موانعی که بر سر راه دانشجویان در این عرصه وجود دارد، مورد تاکید قرار می گیرد.

 

 10 الی 15 سؤال نیز در انتهای هر فصل جهت مرور و بحث در مورد مفاهیم همان فصل گنجانده شده است. افزون بر این، منابع و کتاب هایی که به فهم و درک بیشتر و بهتر مطالب کتاب کمک می کند به دانشجویان و خوانندگان پیشنهاد شده است. در انتهای کتاب نیز لغات و اصطلاحات کتاب در غالب لغت نامه ای آورده شده است. علاوه بر این موارد، چاپ چهاررنگ این کتاب ظاهری زیبا و آراسته به آن بخشیده و تاثیر مثبتی را بر خوانندگان کتاب دارد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد