درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 20:39   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 41461صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 4 بهمن 1398 - 12:24
ده تصمیم سال نو برای نویسنده ها
بیایید با شروع سال نو، شفافیت، موجز و مختصر بودن را در اولویت قرار دهیم و از علائم نگارشی با دقت استفاده کنیم. بیایید در طلوع این سال و دهه جدید، عادات هوشمند نویسندگی را فرا بگیریم یا آن ها را تقویت کنیم.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| راب رینالدا |||مترجم|حنانه باقریان|| بیایید با شروع سال نو، شفافیت، موجز و مختصر بودن را در اولویت قرار دهیم و از علائم نگارشی با دقت استفاده کنیم.


بیایید در طلوع این سال و دهه جدید، عادات هوشمند نویسندگی را فرا بگیریم یا آن ها را تقویت کنیم.


در زیر فهرستی از ده فن که بهتر است فرا بگیریم آمده است:
1. موضوع را شفاف انتخاب کنید.
انجام این کار به شما (به عنوان نویسنده)، خواننده ها و همچنین ویراستار که متن را شکل می دهد، کمک می کند. مهم است که نه تنها بدانید چه می خواهید بگویید بلکه بدانید چه مطلبی اضافه است و در قالب مقاله، داستان یا ایمیلی جداگانه بهتر عمل می کند.


2. روی دستاورد خواننده از مطلب تمرکز کنید.
به خصوص وقتی پای زندگی حرفه ای مان به میان می آید، معمولا ما یک متن را می خوانیم که از آن چیزی یاد بگیریم. ما به عنوان خواننده از خود می پرسیم این مطلب چطور به من کمک می کند در شغل فعلی ام پیشرفت کنم؟ علاوه بر بیان و تقویت دستاورد خواننده بیشتر از "من" بر "شما" تمرکز کنید چون این باعث می شود خواننده بیشتر درگیر مطلب شود و به خواندن ادامه بدهد.


3. یک راست بروید سر اصل مطلب.
حکایات بخش مهمی از فرآیند داستان سرایی هستند اما شما می توانید با بیان رک و راست بحث تان و سپس آوردن داستانی روشنگر که موضع گیری یا بینش شما را تایید می کند به خواننده کمک کنید.


4. استفاده از لغات تخصصی را به حداقل برسانید.
علائم اختصاری صنایع، اجتناب ناپذیر هستند و تندنویسی منجر به ذخیره زمان می شود اما استفاده مکرر از عبارات تکراری باعت می شود متن برای خواننده خسته کننده بشود. به علاوه این موضوع نوعی کمبود خلاقیت را می رساند. به جای استفاده خسته کننده از تصویرسازی تکراری، پوسته گونه جدیدی از صدف را باز کنید و یاقوت خرد را بیرون بیاورید.


5. عامدانه علامت گذاری کنید.
علائم نگارشی مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی هستند که خوانندگان را هدایت می کنند. همانطور که تابلوی میزان سرعت جایگزین مناسبی برای تابلوی توقف نیست، علائم نگارشی را نیز نمی توان به جای هم استفاده کرد.


6. روان بنویسید.
در طول جمله ها و ساختار آن ها تنوع داشته باشید وگرنه خواننده ها به خواب می روند یا بدتر از آن به منابع اطلاعاتی دیگر مراجعه می کنند. همچنین در مقدمه از عبارات زیبا استفاده کنید که بقیه مطلب شما با استقبال مواجه شود. علاوه بر آن از تکرار مکررات و استفاده از عبارات سنگین خودداری کنید چون سرعت خوانندگان شما را کند می کنند. تا جایی که ممکن است میزان عبارات سنگین را به نصف برسانید.


7. همه نکات لیست شده را از یک نوع بنویسید.
اگر نکته ها از نوع اسم هستند همگی باید اینگونه باشند و اگر مانند این مقاله فهرستی از جملات امری تشکیل شده، همه نکات باید به صورت جمله امری ذکر شوند.


8. همه چیز را بازبینی کنید.
اگر نقل قولی را مطرح کرده اید و منبع آن را می نویسید مطمئن شوید که املای آن صحیح است. دقت کنید که مثلا کلمات "حیات" و "حیاط" یک معنی را نمی دهند. مطمئن شوید که کلمات غیرمعمول در یک زمینه به خصوص به خوبی پاسخگو هستند. مثلا کلمه cleave دو معنای متضاد دارد و هم به معنی شکافتن است و هم به معنی پیوستن. همانطور که کارن کانلین برنده جایزه ویراستاری رابینسون گفته است: اگر لغتی را نمی دانید آن را چک کنید، اگر فکر می کنید آن را می دانید، باز هم چکش کنید، اگر مطمئن هستید که آن را می دانید به هر حال یک بار دیگر هم چک کنید.


9. متن را به یک ویراستار بسپارید.
یک جفت چشم اضافی همیشه کمک می کند. اگر در مضیقه هستید و خودتان باید متن را ویرایش کنید جوری این کار را انجام بدهید که اگر متن برای کس دیگری هم بود، همانطور انجام می دادید. با همه وجود از ویراستارتان قدردانی کنید.


10. ضرب الاجل تعیین کنید.
برای اطمینان بهتر است زود باشید. اغلب سوال پیش می آید. اگر احتیاج به زمان بیشتری دارید هر چه سریع تر بگویید. هیچکس از غافلگیری ناخوشایند خرسند نمی شود.

منبع: www.publicrelationstoday.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد