درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 10:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42964صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 - 04:43
لزوم اعتمادسازی روابط عمومی برای توسعه بیمه
اساساً روابط عمومی در صنعت بیمه مسئولیتی به مراتب بیشتر و در عین حال گسترده تر از سایر بخشها دارد چرا که متاسفانه تصویر ذهنی افکار عمومی از بیمه همچنان مبهم و کلی بوده و خدمات متنوع و بااهمیت آن کمتر برای آنها بازگو شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دورانی که ارتباطات به عنوان جزء لاینفک زندگی بشری به طور پیوسته در حال گسترش و توسعه کیفی وکمّی است، بدون شک حیات و پویایی بنگاه‌های اقتصادی نیز در میزان و نحوه ارتباط آنها با ذی‌نفعان و مخاطبانشان تعریف می شود.


به عبارت دیگر، اکنون وقت آن رسیده که مدیریت ارشد هر سازمان با درک صحیح از موقعیت خود و شرایط جامعه به بازنگری نقشه راه ارتباط خود با جامعه هدف مورد نظرش بپردازد و روابط عمومی را به عنوان واحد پیشتاز در این زمینه در ساختار اجرایی سازمان تعریف نماید.


بر این اساس، روابط‌عمومی هر سازمان باید 2 نقش عمده ایفا کند که نقش اول کمک به تصمیم سازی کلان مدیریتی و راهبردی سازمان با بهره گیری از تحولات محیط پیرامونی بوده و نقش دوم به تعمیق و گسترش ارتباط با مخاطبان، اصحاب رسانه و افکار عمومی با استفاده از ابزارهای متنوع رسانه ای و شبکه های اجتماعی برمی‌گردد.


برخی از صاحب نظران حوزه ارتباطات معتقدند که روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکارعمومی است و مسئولیت خطیری در همراه کردن اذهان و افکارجمعی مخاطبان بیرون سازمان دارد.


اگر بخواهیم از زوایه دیگری به این موضوع نگاه کنیم، باید اذعان کنیم که امروزه عنصر اعتماد در هر فعالیت اقتصادی حرف اول را می‌زند و تعامل با مخاطب هدف بدون توانایی ایجاد اعتماد در وی غیرممکن به نظر می رسد. همین مسئله، حوزه روابط عمومی را چالش مواجه و او را وادار کرده تا هر روز ابزارها و روش های جدیدتری را با بهره گیری از فناوری روز برای ایجاد اعتماد و تغییر رفتار در مخاطب ارائه کند.


حال اگر بنا باشد این جلب اعتماد در خصوص یک خدمت ناملموس همانند بیمه انجام شود، مسئولیت روابط عمومی دوچندان می‌شود، چرا که "بیمه" مفهومی نه چندان شناخته شده با تعهداتی مربوط به آینده است و در زمان انعقاد قرارداد، مشتری به جای کالا فقط یک چیز را دریافت می کند و آن هم "اعتماد" است.


در این شرایط، روابط‌عمومی باید به عنوان نهاد ارائه‌کننده راه‌حل‌های ارتباطی، اجتماعی و فرهنگی برای حل چالش‌های سازمان به میدان بیاید و وظیفه ی خود را در جهت اعتمادسازی هرچه بیشتر در ذهن مخاطبان ایفا نماید.


اساساً روابط عمومی در صنعت بیمه مسئولیتی به مراتب بیشتر و در عین حال گسترده تر از سایر بخشها دارد چرا که متاسفانه تصویر ذهنی افکار عمومی از بیمه همچنان مبهم و کلی بوده و خدمات متنوع و بااهمیت آن کمتر برای آنها بازگو شده است.


از سوی دیگر توسعه و تعمیم فرهنگ بیمه در جامعه خصوصاً در رشته هایی همانند بیمه عمر که مشتری باید حداقل 10 سال یا بیشتر همراه شرکت بیمه باشد، مستلزم جلب اعتماد مردم بوده و این اعتماد نیز در سایه ارائه خدمات هرچه بیشتر و بهتر و همین طور ارائه تصویر روشن از نحوه اقدامات شرکت های بیمه به دست می آید .


البته این نکته قابل ذکر است که در شرایط اقتصادی فعلی که با رشد تورم و کاهش قدرت خرید همراه شده، شیوه مصرف مردم تغییر کرده و در واقع آنها با توجه به محدودیت منابع درآمدی ناگزیر از اولویت بندی و انتخاب مهمترین نیازهای خود هستند بنابراین اینجاست که اهمیت اقدامات روابط عمومی برای همگان روشن می شود. با این اوصاف، در صورتی که اهمیت روابط عمومی در این وضعیت نادیده گرفته شود، برنامه توسعه و گسترش بیمه در جامعه تنها در حد یک شعار و روی کاغذ باقی می ماند و مردم نیز به خرید بیمه‌های اجباری اکتفا خواهند کرد.

• ابراهیم تاجیک – عضو پیوسته انجمن متخصصان روابط عمومی

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد