درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 13:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4381صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 11 مرداد 1392 - 15:16
نکاتی از متخصصان سئو پی آر
نتایج یک پیمایش که توسط آژانس روابط عمومی آرکتایز اجرا شده نشان می دهد که 95 درصد خبرنگاران از موتورهای جستجویی چون گوگل و یاهو به عنوان بخشی از کار روزانه معمول شان استفاده می کنند.
  

نکاتی از متخصصان

سئو پی آر- بهینه سازی گزارش های مطبوعاتی برای موتورهای جستجو

 

شارا، مترجم: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر- سئو پی آر همه اش درباره بهینه سازی اخبار و سایر اطلاعات مطبوعاتی برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است.

جستجوی آنلاین ابزاری به غایت مهم برای خبرنگاران و رسانه تلقی می شود. نتایج یک پیمایش که توسط آژانس روابط عمومی آرکتایز اجرا شده نشان می دهد که 95 درصد خبرنگاران از موتورهای جستجویی چون گوگل و یاهو به عنوان بخشی از کار روزانه معمول شان استفاده می کنند. 87 درصد پذیرفته اند که از وب برای یافتن منابع خبری استفاده می کنند و این درحالیست که 89 درصد گفته اند که ایده و پیشنهادات خوبی برای نگارش داستان ها از وب دریافت می کنند.

وقتی خبرنگار برای یک کلمه کلیدی ویژه در اینترنت جستجو می کند، عموما آن کلمه موضوعی است که به آن علاقه دارد یا موضوعی است که می خواهد در مورد آن داستان بنویسد. بنابراین الزامی است که گزارش های خبری شما با این کلمات کلیدی بهینه سازی شده باشد تا آنها بتوانند به سرعت به گزارش خبری شما دسترسی یافته و حین آن محتوایی از یک متخصص دریافت کنند.

در اینجا 5 نکته از متخصصان سئو برای اینکه چگونه می توانید بر روی این بهینه سازی برای موتورهای جستجو کارکنید  نگاشته ایم. این 5 نکته به ویژه زمانی به کار می آید که می خواهید یک گزارش خبری، تصویر، ویدئو، یادداشت وبلاگی یا سندی در «مای نیودسک» منتشر کنید.

 

1. شناسایی کلمات کلیدی

این عبارت به پروسه شناسایی اینکه کدام کلمات کلیدی را می خواهید با نام شرکت همراه کنید و که در عین حال بیشترین ارتباط را با گزارش خبری تان داشته باشد، اطلاق می شود. به خاطر داشته باشید که شما نیازمند کشف کلمات کلیدی هستید که گروه هدف شما در هنگام جستجو برای رسیدن به پاسخ، آنها را در موتورهای جستجو وارد می کنند. یک مثال که می توانید به آن بیاندیشید این است که از لغات تخصصی که در حوزه فعالیت تان به کار می رود، استفاده نکنید. چراکه خبرنگاران ممکن است اصطلاحات کسب و کاری که ویژه شماست را نشناسند. بنابراین لازم است که از واژه های توصیفی عمومی به جای کلمات کلیدی استفاده کنید؛ جملاتی که احتمال می دهید مردم حوزه کاری تان را با آن واژه ها بشناسند: برای مثال واژه «مرکب» و «اتومبیل رالی». کلماتی که شما می خواهید برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید بایستی در متن خبر و در لید آن بیایند.

 

2. تیتر و خلاصه خبر

همچنین مهم است که از کلمات کلیدی مهم در تیترها و خلاصه های خبر برای انتشار استفاده کنید. برای مثال تیتر بایستی شامل مهمترین کلمات کلیدی یا عبارت هدف شما باشد. همچنین باید سعی کنید این واژه ها را تا حد امکان در لید خبر یا در قسمت های ابتدایی گزارش قرار دهید. خلاصه خبر نیز از آنجا که توضیح کوتاه متن شما است برای موتورهای جستجو مهم تلقی می شود. گوگل حداکثر 160 کلمه را برای خلاصه خبر در نظر می گیرد. خلاصه خبر از این جهت اهمیت دارد که خواننده را به خواندن متن جذب یا او را از کلیک بر روی ادامه مطلب دلسرد می کند.

 

3. از برچسب ها برای جذب کراولر استفاده کنید

بسیار مهم است که مواد مطبوعاتی را برچسب بزنید چراکه کراولر نیز مطالب را بر مبنای برچسب ها فهرست می کند. هر داستان را با کلمات مرتبط برچسب بزنید. برای جذب ترافیک بین 3 تا 5 برچسب کافی به نظر می رسد اما برخی اوقات بیش از چند برچسب ضروری است. برچسب های شما در صفحه،«ابر کلمات کلیدی» تلقی می شوند.

اگر مشترک «مای نیوزدسک پلاس» هستید خود برچسب ها، برچسب هایی تولید می کنند که این کار می تواند شما را در اتاق خبر شبکه های اجتماعی منحصر به فرد کند. همچنین این برچسب ها به طبقه بندی اخبار در اتاق خبر کمک می کند.

 

4. لینک ها

با استفاده از هایپر لینک ها در گزارش های خبری بر بهینه سازی برای موتورهای جستجو اثر مثبت می گذارید و باعث می شوید که محتوای خبری غنی تر شود. همچنین می توانید از لینک های داخلی استفاده کنید یا می توانید به اطلاعات مطبوعاتی خودتان در صفحه اصلی لینک دهید. لینک های متنی بایستی حاوی کلمات کلیدی باشند که شما می خواهید سایت برای آنها بهینه سازی شود اما اگر تعداد متنوعی لینک متنی از سایت های دیگر دریافت کنید، بایستی متن لینک را عوض کنید.

 

5. تصاویر، ویدئوها و پرونده هایی که ترافیک زا هستند

با بهینه سازی کردن سایر انوع خبری از قبیل تصاویر، ویدئوها و پرونده ها می توانید ترافیک بیشتری را به سوی اتاق خبر خود سرازیر کنید. اگر تیترها، خلاصه ها، برچسب ها و عناوین فایل های پرونده ها را با نام ها مرتبط با محتوایتان همراه کنید، با موتورهای جستجویی نظیر گوگل ایمیج یا فلیکر بسیار بیشتر در دسترس قرار می گیرید.

 

·به خاطر داشته باشید- کیفیت محتوای اخبار، شما را قابل اعتماد تر می سازد.

اگر جویای بهینه سازی برای موتورهای جستجو هستید یک چیز که بایستی حتما به خاطر بسپارید این است که محتوایی با کیفیت را منتشر کنید.محتوایی که در بردارنده اخبار کلیدی باشد به وضوح آشکار می شود. به سوالات اساسی: چه؟ چرا؟ چه کسی؟ پاسخ دهید. کیفیت مواد شما بر اعتبارتان اثر می گذارد و روابطتان را با رسانه ها و سایر گروه های مهم هدف تحت تاثیر قرار می دهد. اگر محتوا خوب است، قطعا لینک های فراوانی به صفحه تان دریافت خواهید کرد و با این اتفاق جایگاه بالاتری در نتایج جستجو به دست خواهید آورد. این یک سناریوی برد-برد است.

 

· چگونه انتشار گزارش های خبری در سایت های انتشار اخبار روابط عمومی به سئو پی آر کمک می کند؟

انتشار گزارش های خبری در سایت های انتشار اخبار روابط عمومی دو امتیاز دارد که اولا بلافاصله در خبرخوان های سردبیری خبر نشان داده می شوید و ثانیا خدمات جستجوی وب شما را در همان لحظه شناسایی می کند.

همیشه یافته شدن محتوای جدید وبسایت شما توسط موتورهای جستجو زمان بر است. با انتشار اخبارتان در سایت های انتشار اخبار روابط عمومی به دلیل حجم بالای اخباری که این سایت ها عموما منتشر می کنند خبر شما به سرعت فهرست شده و در گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان داده می شود. اخباری که در این سایت ها منتشر می شود غالبا در همان روز فهرست شده و نشان داده می شوند.

همزمان اگر از سایت های خارجی نظیر «مای نیوزدسک» استفاده کنید، محتوای شما در همان روز در سایت های گوگل نیوز و یاهو نیوز نیز قابل دسترس می شوند. این پدیداری به این خاطر است که در طبقه بندی گوگل و یاهو در بسیاری از کشورها سایت «مای نیوز دسک» به عنوان یک سایت خبری شناسایی شده است. این بدین معناست که خبر شما در کنار سایر اخبار خبرخوان سردبیری یاهو و گوگل منتشر می شود که این اعتبار بیشتری به محتوای شما می دهد. افزون بر این فرصت بیشتری برای ارائه برندتان در فضای آنلاین را پیدا می کنید. این بویژه در مدیریت بحران اهمیت دارد که بیانیه خودتان در خبرخوان ها و سایت های خبری ارائه شود.

 

منبع: http://insight.mynewsdesk.com/en/tips/seo-pr

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟


  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد