درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 03:49   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4385صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهجمعه، 11 مرداد 1392 - 19:08
گسترش و توسعه فرهنگ بیمه در کشور
  

توسعه فرهنگ بیمه در کشور، در برگیرنده مفاهیم متعددی از دیدگاه‌های گوناگون است. از جمله این موارد، درک جامعه از استفاده از بیمه است.
علی خدادادیان معاون فنی بیمه سامان در این رابطه توضیح داد: در بررسی‌های جامعه شناسی از مردم ایران، مشخص شده است که اکثریت اقشار جامعه با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی در مقابله با ریسک‌های موجود، بسیار افراد ریسک گریزی هستند. این در حالی است که سهم سرانه مردم از حق بیمه صادره که همانا نشان‌دهنده ضریب نفوذ بیمه می‌باشد، بسیار پایین است. در این زمینه علت را می‌توان در خصوص مشکلات فرهنگی مردم از مفهوم بیمه دانست. چنانچه مفاهیم انتقال ریسک به غیر و میزان قدرت تحمل ریسک توسط هر یک از آحاد جامعه در فرهنگ مردم نهادینه شود، گامی بزرگ در زمینه توسعه فرهنگ بیمه در کشور برداشته شده است.
وی افزود: در این صورت جامعه هدف بیمه را درک خواهد کرد و حق بیمه نه تنها مفهوم هزینه را از دست خواهد داد، بلکه به یک سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل خواهد شد. پیروی از قوانین دقیق و جامع نیز در جوامع پیشرفته سبب شده است تا نگاه مردم نسبت به این صنعت متمایز شود. در بسیاری از کشور‌های جهان، دولت‌ها با استفاده از زیرساخت بیمه‌های اجتماعی، فرهنگ بیمه را به صورت بنیادی در بین مردم گسترش می‌دهند. این امر سبب می‌شود تا علاوه بر بینش مثبت افراد نسبت به فرهنگ بیمه، خرید بیمه نامه را از نکات ضروری دانسته و با وجودی که در بسیاری از موارد می‌توانند ریسک مربوطه را نگهداری نمایند، انتقال آن را به شرکت‌های بیمه‌گر ارجح می‌دانند. از سوی دیگر، شرکت‌های بیمه‌گر نیز با گسترش خدمات خود و همچنین پیش بینی که از نیاز‌های بیمه‌ای مردم به دست می‌آورند، خدمات متنوع و جدیدی را با در نظر گرفتن نیاز جامعه هدف به بازار عرضه می‌نمایند. در این زمینه مدل‌های جدید آماری و همچنین محاسباتی، نرخ‌های رقابتی را تولید کرده و ارزش ارائه خدمات بیمه‌ای با در نظر گرفتن بازار عرضه آن روند کاهشی را در پیش داشته است.
خدادادیان در ادامه یاد آور شد: از جمله دیگر مواردی که در توسعه فرهنگ بیمه نقش بسزایی دارد، توسعه فرهنگ مشتریان و مشتری مداری از سوی عرضه‌کنندگان این خدمت است. تشکیل باشگاه مشتریان و ارائه خدمات مختلف به آنها و تهیه برنامه‌های مختلف وفادار‌سازی مشتریان نسبت به شرکت‌های بیمه‌گر، از جمله اقداماتی است که در راستای مشتری مداری و جلب مشتریان در سال اخیر از جانب شرکت‌های بیمه‌گر مورد توجه قرار گرفته است. در برخی موارد، خدمات بانکی نیز به کمک بیمه‌گران آمده‌اند و آنها را در تامین نیاز‌های مشتریان یاری می‌دهند. تغییرات ساختاری در سازمان و معرفی و ارائه خدمات با در نظر گرفتن دیدگاه مشتری محور به جای محصول محور، از جمله دیگر تغییرات و بهبود‌هایی است که در ارائه خدمات بیمه‌ای رخ داده است. با در نظر گرفتن این موارد، امروزه مشتریان محصولات بیمه را با در نظر گرفتن شرایط خود و به صورت خصوصی‌سازی شده دریافت می‌نمایند. در مقابل این فرهنگ‌سازی مهم‌ترین مساله ضدفرهنگی موجود، عدم اطمینان مردم به امور بیمه‌گری و همچنین دلالان رسمی صنعت بیمه در بازار است. با افزایش تعدد لایه‌های فروش و حضور سایر واسطه‌ها از جمله بازاریابان، انتفاع مالی فروشنده و افزایش کارمزد فروش سر لوحه امور قرار گرفته و این خود پایه‌ای است بر کاهش اطمینان مردم از بیمه نامه‌ای که خریداری می‌نمایند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد