درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 17:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 439صفحه نخست » گزارشچهارشنبه، 6 اردیبهشت 1391 - 18:47
جشنواره ای برای انتخاب برترین ها
آثار جشنواره روابط عمومی های برتر و قدردانی از پیشگامان روابط عمومی کشور در حوزه رقابتی در چهار بخش اصلی و سه سطحبین المللی، ملی و استانی ارزیابی و معرفی می شوند.
  

جشنواره ای برای انتخاب برترین ها

 سرانجام پس از گذشت قریب به یک دهه از برگزاری جشنواره روابط عمومی های برتر کشور، به اهتمام موسسه کارگزار روابط عمومی، همزمان با برگزاری  هشتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، بار دیگر جشنواره روابط عمومی های برتر کشور برگزار می شود تا شاهد رقابت روابط عمومی ها در بخش های مختلف فعالیت ها و آثار تولیدی باشیم.

در برگزاری این جشنواره با بهره گیری از تجارب جشنواره هایی که سالیان قبل توسط سازمان ها، نهادها و انجمن ها و تشکل های فعال در حوزه روابط عمومی به انجام می رسید و همچنین با توجه به بروز و ظهور ابزارها و فنونی که ناشی از رشد و گسترش فناوری های نوین اطلاعاتی است نشست ها و جلسات کارشناسی متعددی در قالب شورای سیاستگذاری جشنواره شکل گرفت و ماحصل آن، در قالب فراخوانی در اختیار جامعه روابط عمومی کشور قرار گرفت.

جشنواره ای که در چهار بخش ویژه، اصلی، انتشارات و فعالان روابط عمومی با حضور اساتید و صاحب نظران با تجربه رشته روابط عمومی و ارتباطات به عنوان اعضای هیئت داوران برگزار می گردد و آثار برتر در شش رشته وهمچنین بخش مدیر برتر، کارشناس برتر و بهترین روابط عمومی با بررسی ها و ارزیابی های صورت گرفته معرفی می شوند.

 

معرفی بخش های جشنواره

آثار جشنواره روابط عمومی های برتر و قدردانی از پیشگامان روابط عمومی کشور در حوزه رقابتی در چهار بخش اصلی، ارزیابی و معرفی می شوند که این چهار بخش عبارتند از:

الف) ویژه

نشان روابط عمومی (جایزه موسسه کارگزار روابط عمومی)

جایزه ویژه سال

جایزه برگزیده بهترین روابط عمومی

ب) اصلی

در این بخش، شش فعالیت اصلی روابط عمومی شامل، پژوهش، ارتباط رسانه ای، ارتباط مردمی، ارتباط درون سازمانی، ارتباط الکترونیکی و تبلیغات و بازاریابی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ج) انتشارات

انتشارات به عنوان یکی از فعالیت های محوری روابط عمومی در دو قسمت بهترین کتاب روابط عمومی و بهترین بروشور روابط عمومی مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

د) فعالان روابط عمومی

در جشنواره روابط عمومی های برتر در کنار آثار ارسالی توسط روابط عمومی ها، مدیر حامی روابط عمومی، مدیر روابط عمومی و کارشناس روابط عمومی به عنوان فعالان حوزه با ملاک ها و شاخص های تعیین شده از سوی هیئت داوران بخش مورد ارزیابی و معرفی قرار می گیرند.

 

ملاک ها و معیارهای ارزیابی

شاخص های ارزیابی رشته پژوهش و افکارسنجی

در این رشته هیئت داوران 10 شاخص مهم برای سنجش آثار ارسالی روابط عمومی ها را در نظر گرفت که عبارتند از: انتخاب موضوع، روش تحقیق، حجم نمونه، روش نمونه گیری، تجزیه و تحلیل نتایج، کاربردی بودن، ارایه پیشنهادها، منطبق بودن با اهداف سازمانی، کمیت و خلاقیت و نوآوری پژوهش انجام شده است.

 

شاخص های ارزیابی رشته ارتباط رسانه ای

در این رشته امتیازهای روابط عمومی ها با توجه به کیفیت خبر، گزارش، مقاله، مصاحبه، جوابیه، سفرمطبوعاتی، آگهی و رپرتاژ، بیانیه و اطلاعیه، کمیت کار در بازه زمانی مشخص شده و خلاقیت و نوآوری مورد محاسبه قرار می گیرد.

 

شاخص های ارزیابی رشته ارتباط مردمی

در این رشته شاخص هایی نظیر برگزاری جلسه گفت و گو مدیر ارشد سازمان با اقشار مختلف مردم، پاسخگویی به پرسش ها و نامه های مردم، نظام دریافت پیشنهادها، میزان پیگیری، نحوه انعکاس نظرات به مدیر ارشد سازمان، وجود خلاقیت و برجستگی در کار، داشتن دستورالعمل و کمیت مناسب فعالیت ها و بازدید از پروژه ها و بخش های مختلف سازمان مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد.

 

شاخص های ارزیابی رشته ارتباط درون سازمانی

آن چه در این بخش از سوی هیئت داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد شاخص هایی نظیر برگزاری جلسه گفت و گو مدیر ارشد سازمان با کارکنان، نظرسنجی از کارکنان درباره مسایل و موضوعات درون سازمانی، پاسخ گویی به پرسش های کارکنان، دریافت پیشنهادهای کارکنان، بازدید کارکنان از پروژه ها و سایر بخش های سازمانی، نحوه انعکاس سئوالات و گزارش جلسات به مدیریت، ارایه طریق در جمع بندی ها، وجود خلاقیت و برجستگی در کار، داشتن دستورالعمل، کمیت مناسب کارها، اقداماتی که منجر به تقویت هویت سازمانی و ایجاد انگیزه های کاری می شود و ارتقای سطح دانش کارکنان را به همراه دارد.

 

شاخص های ارزیابی رشته ارتباط الکترونیکی

ایجاد وب سایت، خبرنامه الکترونیکی، نظرسنجی الکترونیکی، تعاملی بودن، پادکست، طراحی مناسب و جذاب، آنلاین و بروز بودن، محتوای غنی، خلاقیت و نوآوری مجموعه شاخص های ارزیابی رشته ارتباط الکترونیکی را شامل می شود.

 

شاخص های ارزیابی رشته تبلیغات و بازاریابی

در این رشته انجام فعالیت هایی نظیر برگزاری نمایشگاه ها، تولید فیلم، تولید اسلاید، تولید نوار و لوح فشرده، تولید تیزر تلویزیونی، مراسم و برنامه ها، تولید عکس و تصویر، تابلوهای شهری، بیلبورد و پلاکارد، کمیت کارها و خلاقیت و نوآوری مورد سنجش و داوری قرار می گیرد.

 

شاخص های ارزیابی رشته انتشارات

فعالیت های انتشاراتی روابط عمومی ها در این رشته با در نظر گرفتن سطح کیفی و کمی بروشور، تراکت، کتاب، نشریه ادواری، پوستر، نشریه تخصصی، سررسید و تقویم، کارت ویژه، برچسب، هدایای تبلیغاتی، سیلک، گزارش عملکرد، دفترچه تلفن و کمیت کارها با در نظر گرفتن معیارهایی نظیر محتوای مناسب، قالب و نرم افزار آثار تولیدی، خلاقیت و نوآوری در آثار و اثرگذاری فعالیت انتشاراتی از سوی هیئت داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد. علاوه بر این، کیفیت طراحی جلد، تناسب قطع و اندازه با نوع اثر، طراحی داخلی و صفحه آرایی، انتخاب قلم مناسب، رنگ مناسب، محتوای غنی، کیفیت چاپ، انطباق کمی نمونه فعالیت با اهداف سازمانی، کیفیت ارایه مطالب (نگارش و طبقه بندی مناسب) میزان بهره گیری از تکنیک های آماری، نمودار و جدول، استفاده از شیوه مقایسه، کمیت و برجستگی و خلاقیت در کار از ملاک های ارزیابی این بخش است.

 

شاخص های ارزیابی رشته فعالان روابط عمومی

جایزه برگزیده بهترین مدیر حامی روابط عمومی به مدیرانی که شاخص هایی نظیر: حسن اهتمام و توجه به نهاد روابط عمومی، کمک به جریان های فرهنگی و اجتماعی و امور عام المنفعه برای پیشبرد اهداف متصور شده در مسئولیت اجتماعی، توجه به ارتقای سطح و جایگاه روابط عمومی در سازمان، مشارکت در اجرای برنامه های روابط عمومی نظیر کنفرانس های خبری، ملاقات های مردمی و ارایه سیاست های راهبردی مستمر با مجموعه روابط عمومی سازمان خود داشته است.

 

شاخص های ارزیابی مدیر و کارشناس روابط عمومی

شامل نوع مدرک تحصیلی مرتبط با علم ارتباطات، میزان سابقه فعالیت، نمونه آثار کمی و کیفی، خلاقیت و نوآوری به عنوان شاخص های مشترک مورد نظر قرار می گیرد. علاوه بر این در بخش انتخاب مدیر برتر روابط عمومی انجام فعالیت های برنامه ای، طراحی و اجرای ایده های نو و خلاقانه، تولید آثار علمی و حضور و مشارکت در عرصه های مختلف روابط عمومی کشور مورد ملاک قرار می گیرد. همچنین برای انتخاب کارشناس برتر روابط عمومی علاوه بر موارد ذکر شده، دارا بودن مسئولیت های سازمانی نظیر مدیر مسئولی، سردبیری، دارا بودن نمونه آثار کمی و کیفی خبرنویسی و گزارش نویسی، یادداشت و سرمقاله، آثار انتشاراتی، تالیفات، خلاقیت ها و نوآوری ها ملاک ارزیابی قرار گرفت.

 

شاخص های ارزیابی بخش ویژه

جشنواره روابط عمومی های برتر در بخش ویژه، آثار ارسالی توسط روابط عمومی ها را که مبتنی بر خلاقیت و نوآوری در اجرای ایده ای نو باشد مورد ملاک قرار می هد. فعالیت فراتر از اجرای برنامه ها و فنون روزمره و مرسوم که به عنوان اثری ماندگار، موثر و در راستای اهداف سازمانی به منصه ظهور و اجرا رسیده باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید

http://www.irancpr.ir/fa/?current=page&content=1101

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد