درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 05:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44038صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 14 مرداد 1399 - 14:53
روابط عمومی در مقابل روزنامه نگاری
متأسفانه، بسیاری از محققان می گویند، مانند هر صنعتگر دیگری، چه خیاط باشد و چه یک بازرگان، روزنامه نگاران به تجار تبدیل شده و در حال ساختن و فروش افکار عمومی هستند. خواندن چنین اظهارنظرهایی طبیعتاً من را مانند هر روزنامه نگار دیگری ناراحت می کند، اما اگر روزنامه نگاران برای ساختن و فروش افکار عمومی مامور شده اند، ریشه آن در کجاست؟
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| غالباً این ادعا وجود دارد که خوانندگان یا بینندگان یک رسانه در واقع صاحبان آن روزنامه، مجله، تلویزیون یا رادیو هستند. آیا واقعاً چنین است؟ متأسفانه، برای ارائه یک پاسخ تأییدآمیز، نیازمند تلاش بسیار فوق العاده است.

حسن اراکاکیکا، روزنامه نگار قبرس شمالی، در این هفته در یک گروه واتساپ نوشت که وی 100،000 پوند انگلیس را برای مشارکت در خرید رسانه ای اختصاص داده است و از بازرگانان دیگر خواسته است سهم بالقوه خودشان را مشخص کنند.

چرا این تاجر ناامید شد که رسانه ها به اندازه کافی منعکس کننده نظرات، انتظارات و دغدغه های تجاری وی نبودند؟

بدیهی است که تاجر مورد نظر باید یکی از این ثروتمندان جدید باشد که معتقد است همه چیز را می توان با پول خریداری کرد، از جمله درک واقعیت و دیدگاه یک روزنامه نگار. قطعاً توهین است، اما به سختی می توانم بگویم که او کاملاً اشتباه کرده است. اگرچه روزنامه نگاران غالباً ادعا می کنند که از نظرات سیاسی خود دفاع و از حقیقت حمایت می کنند ولی واقعاً تایید چنین نظری بسیار دشوار است.

بسیاری از همکاران این امر را رد می کنند، اما بسیاری از افرادی که در تحقیقات دانشگاهی روزنامه نگاری شرکت کرده اند، متأسفانه همچنین از این دیدگاه حمایت می کنند که روزنامه نگاران غالباً روابط‌عمومی را با روزنامه نگاری اشتباه می گیرند.

متأسفانه، بسیاری از محققان می گویند، مانند هر صنعتگر دیگری، چه خیاط باشد و چه یک بازرگان، روزنامه نگاران به تجار تبدیل شده و در حال ساختن و فروش افکار عمومی هستند. خواندن چنین اظهارنظرهایی طبیعتاً من را مانند هر روزنامه نگار دیگری ناراحت می کند، اما اگر روزنامه نگاران برای ساختن و فروش افکار عمومی مامور شده اند، ریشه آن در کجاست؟

با این حال، به نظر من، رسانه ها موظف هستند اطلاعاتی را در مورد همه موضوعات مهم و نیازهای افکارعمومی ارائه دهند تا مردم بتوانند یک تحلیل و تصمیم گیری درست انجام دهند - یعنی، یک انتخاب. رسانه ها باید با جزئیات کافی و همه جانبه ای موضوعات مورد بحث را به مردم ارائه دهند تا آنها بتوانند یک انتخاب هوشمندانه داشته باشند.

علاوه بر این، رسانه ها باید ضمن ارائه اطلاعات و نیز تجزیه و تحلیل موضوعات مورد بحث، کثرت گرا باشند.

کثرت گرایی در رسانه نمی تواند به مالکیت رسانه ها محدود شود، بلکه باید در ایده ها و ارزیابی های ارائه شده وجود داشته و جاری باشد.

اگر نمونه ای از قبرس شمالی را انتخاب کنیم، بسیار مایه تاسف است، اما واقعیت تلخ این است که ما با کاهش شدید گزارش های مستقل و عینی در رسانه ها مواجه هستیم.

آیا این به همین دلیل نیست که همه افراد و شرکت ها و حتی دولت علاوه بر نشریات و ایستگاه های رادیویی، دارای روزنامه ها و ایستگاه های تلویزیونی خاص خود هستند؟

واقعیت و ادراک دو پدیده متفاوت و غالباً بی ربط هستند. اخبار مردم با واقعیت سروکار دارند، متخصصان روابط عمومی با ایجاد ادراک برخورد می کنند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد