درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 09:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44470صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 19 شهریور 1399 - 18:54
مدیریت روابط عمومی در دوران کرونا
امروزه بخش روابط عمومی باید با استفاده از ابزارهای ارتباطی مانند شبکه ‎های اجتماعی اقدام به ادامه فرآیند ارتباط با مشتریان نماید. در غیر این صورت وضعیت کسب و کارها به شدت دشوار و کنترل ‎ناپذیر خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کارشناس‎ ها و فعال‎ های حوزه روابط‌عمومی در طول سال جاری شرایط بسیار دشواری را پشت سر می‎ گذارند. شیوع ویروس کرونا برنامه اغلب برندها را با چالش مواجه ساخته است. انتظارات از بخش روابط عمومی برای مدیریت بهینه بحران جاری بسیار بالاست. نکته مهم در این میان محدودیت شدید منابع در دسترس برندها برای مدیریت بحران موردنظر است بنابراین شاید در عمل برخی از برندها با ورشکستگی مواجه گردند.

مدیریت بحران برای هر برندی اهمیت دارد. اگر شما نیز تمایل به ادامه کار پس از دوران کرونایی دارید، باید به نکات مورد بحث در این مقاله توجه نمایید. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای مدیریت شرایط اضطراری در طول بحران کرونا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. حفظ تمرکز بر روی اهداف

شناسایی اهداف مشتریان همیشه اهمیت دارد. شما به عنوان مسئول بخش روابط عمومی مسئولیت سنگینی برای تعامل با مشتریان و به طور کلی مخاطب هدف برند در شرایط کرونایی دارید. اهداف مشتریان در طول شرایط بحرانی به سرعت تغییر می ‎کند بنابراین شما باید به طور مداوم آماده پاسخگویی به نیازهای مشتریان باشید. اگر این نکته مدنظر برندها قرار نگیرد، شرایط برای ادامه فعالیت ‎شان به شدت دشوار خواهد شد. امروزه برندهای بسیار زیادی در عمل توانایی ارائه خدمات مناسب به مشتریان را ندارند بنابراین مواجهه با ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امری طبیعی در میان برندها محسوب می‎ شود.

یکی از مهمترین نکات در شرایط کرونایی پرهیز از سکوت است. بخش روابط عمومی باید به طور مداوم با مشتریان در تماس و تعامل باشد. سکوت شما در این بازه زمانی به معنای مرگ کسب و کارتان خواهد بود بنابراین به ادامه فعالیت تان در بخش روابط عمومی ادامه دهید. نکته مهم در این میان ایجاد تغییر میان وضعیت فعالیت گذشته برند با نیازهای فعلی است. برخی از برندها در شرایط مختلف به طور واحد عمل می ‎کنند. این امر شرایط بسیار دشواری برای برندهای ایجاد می‎ کند.

فهم دقیق شرایط کرونایی و تلاش برای سازگاری با آن اهمیت بالایی دارد و بدون تردید تمام کسب و کارها توانایی سازگاری با شرایط موردنظر را ندارند. بنابراین شما باید به سرعت نسبت به بهبود شرایط‎تان اقدام نمایید. شناخت نیازهای مشتریان و انتظارات‎شان از برند کار دشواری نیست. شما باید خودتان را به جای مشتریان قرار دهید. در این صورت شناسایی نیازهای آنها به هیچ وجه دشوار نخواهد بود.

2. افزایش سطح کارایی

شرایط کاری در طول بحران کرونا متفاوت از شرایط عادی است. برخی از برندها در این شرایط اقدام به کاهش بار مسئولیت و وظایف تیم‎ های مختلف می کنند. این امر همیشه همراه با ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. تفاوت برندها در شرایط بحرانی براساس سطح فعالیت ‎شان مشخص می‎ شود. اگر شما در وضعیت کنونی فعالیت اندکی داشته باشید، در ذهن مخاطب هدف به عنوان یک برند پیشرو و فداکار صبت نخواهید شد.

افزایش کارایی تیم روابط عمومی در شرایط کرونایی به معنای پیگیری مداوم وضعیت مشتریان و ارتباط پایدار با آنهاست. این امر شما را به طور مداوم در کنار مشتریان ترسیم خواهد کرد. اعتماد مشتریان در شرایط کرونایی با برندها به شدت کاهش یافته است بنابراین شما باید با فعالیت مناسب در بخش روابط عمومی اندکی از این بی ‎اعتمادی را جبران نمایید.

3. ضرورت پذیرش ریسک

شرایط کرونایی بدون پذیرش ریسک برای برندها با موفقیت همراه نخواهد بود. بسیاری از برندها در شرایط کنونی به طور کامل فعالیت کاری را کنار گذاشته ‎اند. این امر نیاز به کسب درآمد و حفظ مشتریان را مدنظر قرار نمی ‎دهد. اگر شما برای مدت زمان طولانی در بازار کسب و کار حضور نداشته باشید، به طور کامل از یاد مشتریان خواهید رفت. نکته دیگر در این میان ضرورت تعامل با مشتریان حتی در شرایط بحرانی است. ویروس کرونا به این زودی‎ ها ریشه‎ کن نخواهد شد. بنابراین کسب و کار شما باید ریسک فعالیت در این شرایط را پذیرا باشد.

کسب و کارها بدون پذیرش ریسک امکان موفقیت در بازار کسب و کار را ندارند. بنابراین شما در صورت عدم پذیرش ریسک ‎های جاری شاید در پایان عرصه کسب و کار نیاز به بازنگری اساسی در وضعیت فعالیت ‎تان داشته باشید. این امر برای هر کسب و کاری همراه با هزینه‎ های سنگین خواهد بود.

امروزه ریسک ادامه فعالیت کسب و کار و تعامل با مشتریان در قالب روابط عمومی تاثیرگذاری بسیار کمتر از تعطیلی بلند مدت است. این امر باید مدنظر مسئولان بخش روابط عمومی برای تعامل با مشتریان باشد. در غیر این صورت بسیاری از مشتریان برند شما ریزش خواهند کرد. ریزش مشتریان یک امر طبیعی در صنعت کسب و کار نیست. پس از ریزش مشتریان امکان بازیابی آنها به شدت کاهش می یابد بنابراین شما در عمل با شرایط دشوار و فلج کننده ‎ای مواجه خواهید شد.

4. در دسترس مشتریان باشید

دسترس ‎پذیری در شرایط کنونی اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها به طور مداوم از دسترس مشتریان و حتی همکاران ‎شان دور هستند. نتیجه این امر ترجیح دیگر برندها بر آنها از سوی مشتریان خواهد بود. اگر شما به این نکته مهم، به ویژه در شرایط کرونایی، توجه نداشته باشید، به زودی با مشکلات فراوانی در زمینه فروش مواجه خواهید شد.

امروزه بخش روابط عمومی باید با استفاده از ابزارهای ارتباطی مانند شبکه ‎های اجتماعی اقدام به ادامه فرآیند ارتباط با مشتریان نماید. در غیر این صورت وضعیت کسب و کارها به شدت دشوار و کنترل ‎ناپذیر خواهد شد.

5. توجه به شهرت بلندمدت

شاید تعطیلی کسب و کار برای مدت زمانی کوتاه ایده مناسبی برای مدیریت بحران‎ های مقطعی باشد، نکته مهم از نقطه نظر روابط عمومی توجه به آثار بلندمدت چنین انتخابی است. اگر شما کسب و کارتان را برای مدت زمانی طولانی تعطیل نمایید، بازخوردهای مشتریان نسبت به شما به شدت منفی خواهد شد. تکلیف مشتریان وفادار شما در این میان چه خواهد شد؟ آیا شما برنامه ‎ای برای ادامه تعامل با مشتریان دارید؟ اغلب برندها به دنبال تعطیلی کسب و کار هیچ برنامه ‎ای در این زمینه ندارند بنابراین انتخاب تعطیلی کسب و کار در بلند مدت بدترین گزینه خواهد بود.
 

نویسنده: لیزا فلس داویت
مترجم:  علی آل علی
منبع: prdaily
www.forsatnet.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  نابینایان و هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد