درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 10:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4450صفحه نخست » گزارشدوشنبه، 14 مرداد 1392 - 16:10
چگونگی تحلیل یک آگهی تبلیغاتی
یک آگهی موثر، مانند سایر فرم های ارتباطاتی، زمانی کارآمدتر خواهد بود که نیاز ها و خواسته های مصرف کننده را برآورده کند و او را تحت تاثیر قرار دهد.
  

نکات زیادی در پیام یک آگهی تبلیغاتی وجود دارد که تنها با یک نگاه سطحی قابل درک نخواهد بود. یک آگهی موثر، مانند سایر فرم های ارتباطاتی، زمانی کارآمدتر خواهد بود که نیاز ها و خواسته های مصرف کننده را برآورده کند و او را تحت تاثیر قرار دهد. یک ارتباط که هم می تواند شهودی باشد و هم به مقدار زیادی قابل اندازه گیری.
سوال های زیر به افزایش آگاهی از این فرایند کمک می کند. از آن ها برای تجزیه و تحلیل کردن آگهی ها و پیام های تبلیغاتی در گروه های دسته جمعی یا انفرادی استفاده کنید. از معانی و پیام هایی که کشف خواهید کرد متحیر خواهید شد.

1) محیط عمومی یک آگهی چیست؟ این محیط باعث ایجاد چه نوع حالتی می شود؟ و چگونه این حالت را ایجاد می کند؟

2) طراحی یک آگهی چیست؟ آیا از تعادل محوری استفاده می کند یا از یا سایر فرم های تعادلی؟ اجزا و المان های تشکیل دهنده چگونه سازماندهی شده اند؟

3) رابطه بین عناصر تصویری و نوشتاری چیست و این رابطه بیانگر چیست؟

4) کاربرد فضای خالی در آگهی چیست؟ آیا مقدار زیادی فضای سفید در آگهی وجود دارد یا اینکه پر از المان های گرافیکی و نوشتاری است؟

5) چه علامت و نشانه هایی در اگهی میبینیم؟ این نشانه ها چه نقشی در اثرگذاری آگهی بازی می کنند؟

6) اگر تصویر پیکر (مرد، زن، کودک، حیوان) در آگهی وجود دارد، این تصاویر شبیه چیست؟ درمورد حالت صورت، ژست، مدل مو، سن، جنسیت، رنگ مو، قومیت، تحصیلات، شغل، خویشاوندی آن ها چی میتوان گفت؟

7) پس زمینه به ما چه میگوید؟ آگهی در کجا اتفاق می افتد و این پس زمینه چه اهمیتی دارد؟

8) چه اتفاقی در آگهی در حال رخ دادن است و چه اهمیتی دارد؟ (موضوع اصلی آگهی)

9) چه تم یا تم هایی در یک آگهی پیدا می کنیم؟ این تم ها در مورد چیست؟ (ممکن است آگهی شامل زن و مردی باشد که در حال نوشیدن نوشیدنی باشند، ولی تم آگهی حسادت، خیانت، جاه طلبی، عشق و... باشد)

10) آگهی به چه زبانی است؟ آیا این زبان ضرورتا اطلاعات را منتقل می کند و یا آیا میتواند واکنش احساسی را برانگیزد؟ یا هر دو؟ چه تکنیک هایی ازقبیل: طنز، وزن و قافیه، تعریف زندگی، مقایسه ها، کنایه و.. توسط کپی رایتر استفاده شده است.

11) از چه نوع طراحی حروف و فونت (Type Face & Typography) استفاده شده است و چه تاثیری دارند؟

12) چه موردی در آگهی تبلیغ می شود و چه نقشی در فرهنگ جامعه بازی میکند؟

13) تصمیمات ظریف چه اهمیتی دارند؟ اگر آگهی یک تصویر باشد، چه نوع منظره ای است؟ نمای دور چه اهمیتی دارد؟ نمای میانه، نمای نزدیک؟ نورپردازی چطور؟ استفاده از رنگ ها، زاویه عکس؟

14) چه حالت روانشناسی، سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی به طور غیرمستقیم در آگهی منعکس شده است؟ یک آگهی ممکن است درباره شلوار جین آبی باشد ولی، به طور غیر مستقیم، مسائلی از قبیل تبعیض جنسی، بیگانگی، تفکر تقلید شده، شکاف نسل ها، تنهایی، نخبه سالاری و ... را منعکس کند.

نویسنده: Arthur Asa Berger
مترجم: نعیمه حکیم آرا

منبع: بانیک

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد