درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 06:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44522صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 24 شهریور 1399 - 07:56
سازگاری با تغییر رفتار مشتری در فضای دیجیتال
بینش خریداران عصر حاضر بسیار پیچیده است و به همین جهت درک رفتار مصرف کننده موجب خلق استراتژی مناسب جهت فعالیت‌های دیجیتال خواهد شد٬ به عنوان مثال در گوگل ۸۱۰۰۰ سرچ در ثانیه ثبت می‌شود که نشان از جریان نیرومند اطلاعات است. در چنین وضعی تفاوت مشتریان امروزی با سایر مشتریان در انجام تحقیقات پیش از نهایی شدن تصمیم خرید است. به کمک قدرت اینترنت که ابزار لازم جهت بررسی دقیق محصولات و دیتاها را فراهم می کند، سازمان ها قادر خواهند بود تا محتوای بیشتری را با رویکرد اجتماعی خلق کنند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-||ترجمه| شهرزاد عارفی ||| یکی از مهم ترین تاثیرات کرونا تغییر رفتار مشتری به سوی دیجیتال است و این فرصت ارزشمندی برای سازمانهاست تا از تغییر رفتار مشتری به نفع خود بهره‌مند شده و جهت بهبود استراتژی دیجیتال خود حرکت کنند و عصر تازه‌ای آغاز کنند.

امروزه پیش بینی آینده برای متخصصان تقریبا غیر ممکن است. سازمان‌هایی که نتوانند با تغییرات عصر فعلی سازگار شوند بزودی سهم بازارشان را از دست خواهند داد بنابراین می باست مشتریان را در کانون توجه قرار داده و از دیتای آن‌ها در راستای هماهنگی اهداف تجاری و مشتری استفاده کنند.


جهت خلق تجربه منحصر بفرد مشتری، ابتدا باید بینش مشتریان را به خوبی درک کرد در غیر این صورت مشتری جذب رقبا خواهد شد و سرمایه گذاری شما هدر خواهد رفت.


سازمان‌هایی که برای خلق تجربه های انسان محور در فضای دیجیتال برنامه ریزی می کنند به جهت حمایت از مشتریان و ایجاد عادات سالم دیجیتالی٬ موفق خواهند شد. تعامل و همراهی با مشتریان در فضای آنلاین موجب ایجاد تجربه خوشایند برای مشتری می‌شود و از سوی دیگر با بهبود ارتباط با مشتری به جذب مشتریان جدید نیز منجر خواهد شد.


روانشناسی اجتماعی نگاه اجمالی به تاثیر تغییر شرایط بر نگرش، ترجیحات، رفتارها و عادات خرید مشتری دارد. این تغییرات بر نحوه تعامل و تجربه برند از طریق سیستم عامل های دیجیتال تأثیر خواهد گذاشت.

تحول رفتار مصرف کننده

بینش خریداران عصر حاضر بسیار پیچیده است و به همین جهت درک رفتار مصرف کننده موجب خلق استراتژی مناسب جهت فعالیت‌های دیجیتال خواهد شد٬ به عنوان مثال در گوگل ۸۱۰۰۰ سرچ در ثانیه ثبت می‌شود که نشان از جریان نیرومند اطلاعات است. در چنین وضعی تفاوت مشتریان امروزی با سایر مشتریان در انجام تحقیقات پیش از نهایی شدن تصمیم خرید است. به کمک قدرت اینترنت که ابزار لازم جهت بررسی دقیق محصولات و دیتاها را فراهم می کند، سازمان ها قادر خواهند بود تا محتوای بیشتری را با رویکرد اجتماعی خلق کنند.


وقتی رفتار مصرف کننده را به صورت انفرادی مورد بررسی قرار می دهیم شاهد بروز رفتارهای اجتماعی نوظهوری خواهیم بود اما زمانی که رفتار تعداد کثیری از مصرف کنندگان را مورد بررسی قرار می دهیم تاثیر تغییرات محیط و جوامع را در زندگی آنها درک خواهیم کرد.


شیوع کرونا موجب شد تا افراد سبک زندگی خود را بازبینی کنند چرا که بیش از پیش فرصت اندیشیدن داشتند از این رو عده ای ورزش را آغاز کردند٬ مهارت جدیدی کسب کردند و حتی مسیر شغلی خود را تغییر دادند.


این دگرگونی در سبک زندگی افراد با سرعت بسیاری نسبت به گذشته در حال رخ دادن است تا جایی که لینکدین به تازگی اعلام کرد؛ سرعت گذراندن دوره های آموزشی توسط کاربرانش سه برابر افزایش یافته است.

اجتناب از تصمیم گیری های ناگهانی

طراحی تجربه انسان محور٬ از مهم‌ترین عوامل ایجاد استراتژی دیجیتالی است تا از اولویت قراردادن کاربر و قابل استفاده بودن خدمات سازمان اطمینان حاصل شود. در غیر این صورت شما با طیف وسیعی از کالا و خدمات غیر فعال و بدون مخاطب روبرو خواهید شد.

 

نویسنده: Viresh Hargovan

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد