درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 12:05   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44850صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 16 مهر 1399 - 15:45
چگونه پل هارتونیان معروف شد؟/ استفاده از روابط عمومی برای افزایش فروش
تاثیر روابط عمومی بسیار بیشتر از تبلیغات است. زمان اثرگذاری و ماندگاری روابط عمومی بسیار بیشتر از تبلیغات است و می‌تواند تا مدت‌ها بر میزان فروش شما تاثیر بگذارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در سال 1983 در تلویزیون اعلام شد که پل بروکلین بازسازی خواهد شد. فردی به نام پل هارتونیان بلافاصله به آنجا رفت و با تیم بازسازی صحبت کرد. آن‌ها می‌خواستند تمام چوب‌های پل قدیمی را دور بریزند. او به کارکنان پیشنهاد کرد تمامی قطعات پل قدیمی را با قیمت 500 دلار خواهد خرید. آن‌ها بلافاصله موافقت کردند.

او آن را خرید و کارش را آغاز کرد. تمام چوب‌ها را به نجاری دوستش برد و به قطعات کوچک مساوی تقسیم کرد. سپس مطلب مطبوعاتی تنظیم کرد که عنوانش این بود:

مردی از نیوجرسی پل بروکلین را با قیمت 14.95 دلار می‌فروشد!

او تاریخچه‌ای از پل را ضمیمه کرد و با اطلاعات جانبی دیگر تایپ کرد و چند صد نسخه از آن نامه را برای مجلات و مطبوعات مختلف ارسال کرد. او برای این کار کم‌تر از 100 دلار خرج کرد. روز بعد هیچ اتفاقی نیفتاد؛ ولی دو روز بعد تماس‌های تلفنی شروع شد. گزارشگران و خبرنگاران مختلف برای گرفتن وقت مصاحبه تماس می‌گرفتند. هر روز گزارش‌های تهیه می‌شد و چاپ می‌شد و باعث می‌شد گزارشگران بیشتری به خانه آقای هارتونیان سرازیر شوند.

سپس اتفاق غیرمنتظره‌ای افتاد. از شبکه CNN تماس گرفتند و با دوربین‌ها و دستگاه‌های دیگر برای تهیه گزارش به آنجا آمدند. این گزارش کوتاه CNN چندین بار در تلویزیون پخش شد.

دو ماه بعد جانی کارسون مجری معروف تلویزیونی تماس گرفت و از آقای هارتونیان دعوت کرد در برنامه تلویزیونی‌اش شرکت کند.

آقای هارتونیان در عرض 6 ماه به یکی از معروف‌ترین چهره‌های آمریکا تبدیل شد.


این داستان واقعی قدرت روابط عمومی و برتری آن را نسبت به تبلیغات نشان می‌دهد.

روابط عمومی چیست؟

تعریف بسیار ساده روابط‌عمومی این است: استفاده از رسانه‌ها برای کسب معروفیت و محبوبیت بیشتر!

مزایای روابط‌ عمومی نسبت به تبلیغات

برای چاپ‌ شدن یا نمایش پیام تبلیغاتی باید مبلغ قابل‌ توجهی بپردازید؛ ولی اگر از روابط عمومی استفاده کنید، نیاز به پرداخت هیچ پولی نیست و نویسنده یا گزارشگر بدون دریافت مبلغ درباره شما، کسب‌وکارتان و محصولاتتان مطلب می‌نویسد. در واقع او خودش به‌ دنبال اطلاعاتی بوده و با کسب‌وکار شما آشنا شده است.

تاثیر روابط عمومی بسیار بیشتر از تبلیغات است. زمان اثرگذاری و ماندگاری روابط عمومی بسیار بیشتر از تبلیغات است و می‌تواند تا مدت‌ها بر میزان فروش شما تاثیر بگذارد.

مطالبی که توسط روابط عمومی منتشر می‌شود معمولا به اطلاع افراد بیشتری می‌رسد. حتی شاید مجله یا شبکه‌ای تلویزیونی آن مطلب را مجددا منتشر کند که باعث معروفیت بیشتر می‌شود.


نویسنده: مدیر سبز - ژان بقوسیان
منبع: https://modiresabz.com

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید


  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری


  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟


  ایجاد بینش مشتری


  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد