درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 18:34   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند
  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند
  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید
  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44960صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 24 مهر 1399 - 11:02
سقوط تبلیغات و ظهور روابط‌عمومی
حمید جعفری - بازنگری در برنامه‌های بازاریابی و روابط‌عمومی موثر خواهد بود. فراموش نکنیم این روابط‌عمومی است که این روزها می‌تواند در جایگاه یک رهبر، یک برنامه‌ بازاریابی را هدایت کند و به هدف برساند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| متخصص روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی ارتباط دو سویه و تعاملی که یک کسب‌و‌کار با مخاطبانش برقرار می‌کند امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر تا پیش از این، برقراری بخشی از این تعامل به عهده کمپین‌های تبلیغاتی بود، امروز به تعبیر اَل و لورا ریس با «سقوط تبلیغات و ظهور روابط‌عمومی» روبه‌رو هستیم. این پدر و دختر فعال در حوزه مارکتینگ معتقدند: «روابط‌عمومی خورشید است. شما نمی‌توانید رسانه‌ها را وادار کنید که پیام شما را پخش کنند. این تصمیم کاملا به عهده‌ آنهاست. تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که لبخند بزنید و مطمئن شوید که مباحث اطلاع‌رسانی شما تا حد امکان مفید فایده خواهند بود. تبلیغات در واقع ادامه‌ روند روابط‌عمومی، با استفاده از ابزارهای متفاوت است و باید پس از طی چرخه‌ برنامه‌ روابط‌عمومی آغاز شود.

 

مهم‌تر از آن، این است که قالب موضوعی یک برنامه تبلیغاتی، به‌گونه‌ای انتخاب شود که بتواند مفهومی را که روابط‌عمومی در ذهن مخاطب ایجاد کرده است تکرار کند. ما امروزه شاهد یک جابه‌جایی در نقش‌ها و کارکردها هستیم؛ این روابط‌عمومی است که این روزها می‌تواند در جایگاه یک رهبر، یک برنامه‌ بازاریابی را هدایت کند و به هدف برساند.»
سقوط تبلیغات و ظهور روابط‌عمومی

حالا چه صاحب یک کسب‌و‌کار نوپا باشید و چه یک کسب‌و‌کار بزرگ، تا وقتی کسی شما را نشناسد ایده‌ها و کسب‌و‌کار شما هیچ اهمیتی نخواهد داشت. استیو جابز فقید هم در مصاحبه‌ای به اهمیت نقش روابط‌عمومی می‌پردازد. خبرنگار از او می‌پرسد چه زمانی قرار است تبلیغات تلویزیونی جذابی از اپل ببینیم و در ادامه سوال خود می‌گوید: «واقعیت این است که تبلیغات تلویزیونی هستند که روی فروش وتصمیم‌گیری خریدار تاثیرگذار هستند.» جابز در پاسخ می‌گوید: «فکر نمی‌کنم که این حرف درست باشد. فکر می‌کنم درحال‌حاضر روابط‌عمومی بیشتر از هر چیز دیگری روی تصمیم‌گیری برای خرید محصولات مشابه اپل تاثیرگذار است و نه تبلیغات.

 

 البته من جزو اقلیت هستم ولی تا حد خوبی در این زمینه تجاربی داشتم و قویا بر این باورم که اپل نیاز دارد که در مورد محصولات بی‌نظیرش ومشتریان و اپلیکیشن‌های خود صحبت کند و بهترین راه برای انجام این کار حضور در رسانه‌های چاپی است؛ آن هم به‌صورت کاملا روراست. فکر می‌کنم ما باید روی روابط‌عمومی متمرکز شویم تا تبلیغات تلویزیونی. ولی من اینجا تصمیم گیرنده نیستم و این موارد را به‌عنوان نظرات خود به اپل ارائه می‌کنم.»

ضرورت برخورداری از یک استراتژی روابط‌عمومی برای انتقال پیام مناسب به مخاطب هدف، امروز دیگر فقط نیاز شرکت‌های بزرگ نیست و استارت‌آپ‌ها هم بیش از هر زمان دیگری به معرفی مجموعه و خدمات خود نیاز دارند. اما این موضوع همواره مطرح بوده که استارت‌آپ‌ها با توجه به شرایط و توان مالی خود از چه زمانی باید از ظرفیت‌های روابط‌عمومی بهره بگیرند؟ شاید تشکیل تیم روابط‌عمومی برای یک استارت‌آپ از ابتدای فعالیتش ضروری نباشد، اما استراتژی‌های روابط‌عمومی را از همان ابتدای کار باید جدی گرفت.

 

برای هر استارت‌آپی جذاب است که در ابتدای راهش بیشترین افراد ممکن در یک جامعه از خدماتی که ارائه می‌دهد استفاده کنند، اما مشخص کردن گروه مخاطب هدف و ایجاد آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی درباره خدمات یک استارت‌آپ، رسیدن به این هدف را ساده‌تر می‌کند. بعد از انتقال پیام مناسب به مخاطب هدف (آگاهی بخشی)، در ادامه با گسترش فعالیت‌های روابط‌عمومی می‌توان مخاطبان بیشتری از یک جامعه را درگیر کرد. شهرت و ایجاد نگاه مثبت یکی از مهم‌ترین اهدافی است که یک استارت‌آپ با کمک روابط‌عمومی مناسب می‌تواند به آن برسد. این فقط بخش کوچکی از خدماتی است که روابط‌عمومی به استارت‌آپ‌ها می‌دهد. با این حال بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارهای نوپا سرمایه‌شان را جای دیگری خرج می‌کنند و معتقدند روابط‌عمومی منجر به سود فوری نمی‌شود.

درحال‌حاضر و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا نیز استارت‌آپ‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از استراتژی‌های روابط‌عمومی، ارتباط بامخاطب خود را متناسب با شرایط به‌وجود آمده بازنگری کنند و در این شرایط خاص اثرگذار باشند. مهم نیست در چه صنعتی یک استارت‌آپ فعالیت می‌کند، در این شرایط باید نیازهای موجود در صنعت را بررسی و برای آنها راه‌حل مناسب ارائه کرد. ارائه خدمات با رعایت پروتکل‌های استاندارد بهداشتی یک نمونه است. انواع مخاطبان یک استارت‌آپ، کارکنانش و... را می‌توان در قالب یک جامعه دید و برای ارتباط بهتر با این جامعه در این شرایط خاص می‌توان یک برنامه ارتباطی ۳۶۰ درجه تعریف کرد.

 

با توجه به شرایط قرنطینه، شبکه‌های اجتماعی امروز بیش از قبل مورد اقبال عموم قرار گرفته است. استفاده از ظرفیت‌های اینستاگرام، توییتر و... در راستای حفظ ارتباط مداوم با جامعه مخاطبان موثر است. شرایط خاص پاندمی ممکن است هر چیزی را تغییر دهد، در مقابل باید عملگرا بود. بازنگری در برنامه‌های بازاریابی و روابط‌عمومی موثر خواهد بود. فراموش نکنیم این روابط‌عمومی است که این روزها می‌تواند در جایگاه یک رهبر، یک برنامه‌ بازاریابی را هدایت کند و به هدف برساند.

منبع: https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1399/8/6 - 15:09 |     0     0     |
امان از این ادبیات عهد دقیانوس!!

از کدام تبلیغات حرف می‌زنید؟ کدام روابط عمومی خورشید است؟!!

از ایده آل های تئوری های صد سال پیش فقط حرف می زنند و در عمل همانها را هم انجام نمی دهند.





نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  ایجاد بینش مشتری


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  روابط‌عمومی‌های عزیز…


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد