شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| توصیه های «فاصله گذاری اجتماعی» موجب شدهاند که سازمانها، عملیات خود در فضای مجازی و دیجیتال را گسترش دهند. بسیاری از سازمان ها، از افرادشان خواسته اند که وظایف خود را از راه دور انجام دهند. اگر در حال آمادهسازی سازمان برای افزایش دورکاری هستید، مطمئن شوید که سازمان ظرفیت فناوری لازم برای پشتیبانی از این فرایند را داشته باشد. پهنای باند، زیرساخت ویپیان، سازوکارهای کنترل دسترسی و تایید، و ابزارهای امنیتی باید بتوانند پاسخگوی اوج ترافیک و تقاضاهای سازمان باشند. دسترسی از راه دور/ ویپیان را در اختیار پیمانکارها و شرکت های ثالث بگذارید که پشتیبان خدمات حیاتی شما هستند و مجوز ابزارهای همکاری را خریداری کنید.
افزایش ناگهانی فعالیت آنلاین، می تواند پیامدهای بزرگی را برای ثبات سیستم، قدرت شبکه و امنیت داده ها داشته باشد، علیالخصوص در بخش هایی از دنیا که سیستم های ارتباطات از راه دور و زیرساخت های خوبی توسعه نیافته اند. کمپانیها باید بهسرعت دستبهکار شوند و با اطمینان از به کارگیری سیستم ها و پرسنل پشتیبانی کافی، مواجههی خوبی را با تحولات محل کار و نیروهای خود داشته باشند. همچنین باید تاثیر این شرایط بر القای حس انزوای اجتماعی به کارکنان را در نظر بگیرید – یا فقدان احتمالی در نوآوری سازمان که در صورت محدودسازی تعاملات رودررو رخ میدهد.
اگر به دنبال به کارگیری از راه دور نیروهای پراکنده هستید، مطمئن شوید که ابزارهای حفاظتی لازم برای پشتیبانی از شبکه ها و داده ی خود را در اختیار دارید.
یکی از دغدغه های ویژه، افزایش ریسک سایبری در صورت پراکندگی ناگهانی نیروی کار است. اگرچه بسیاری از کمپانیها شرایط لازم برای دورکاری را فراهم آورده اند، اما تعداد بسیار اندکی از آنها دارای پروتکل های مناسب برای امنیت سایبری خود هستند. از زمان آغاز بحران، کلاهبرداریهای فیشینگ و سایر حملات افزایش خواهند یافت و کارکنانی که در محل کارشان حضور ندارند را هدف می گیرند. اگر به دنبال پراکنده سازی نیروی کار و به کارگیری از راه دور آنها هستید، مطمئن شوید که جوانب احتیاطی لازم برای حفاظت از شبکه و داده ها خود را به کار گرفته اید.
با توجه به تحولات رفتاری در این دوران، حفظ رابطه ی مجازی با مشتریان نیز چالش هایی را به همراه دارد. با افزایش واهمه های مردم آمریکا از کرونا در اوایل ماه مارس، شاهد افزایش 52 درصدی در خریدهای آنلاین و صعود 8.8 درصدی تعداد خریداران آنلاین نسبت به آمار مشابه سال گذشته بودیم. درحالی که خردهفروش های آنلاین به دنبال انتقال خریداران به فضای آنلاین و کاهش ترافیک فروشگاه های شان هستند، باید مطمئن شوند که تواناییهای برآورده سازی این شرایط را در اختیار دارند. آسیب های بلندمدت ناشی از فراهم سازی خدمات پایینتر از استاندارد، بسیار بیشتر از کاهش فروش در کوتاه مدت خواهد بود.
منبع: https://weblogibc-co.com
|