درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 13:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سایدر 4V هوش مصنوعی در خدمت روابط‌عمومی
  کتاب "برنامه‌ریزی ارتباطات بحران" منتشر شد
  جمینی: ابزار هوش مصنوعی همه کاره برای روابط‌عمومی
  دیکتاتوری‌ها در جنگ اطلاعاتی پیروز می‌شوند
  جایگزینی متن: افزایش بهره‌وری و ارتقای روابط‌عمومی
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45130صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 7 آبان 1399 - 13:18
مدیریت ارتباطات بین‌المللی و جهانی سازمان
سعیدرضا عاملی استاد دانشگاه - مدیریت یکپارچه روابط‌عمومی جدید، از فضای مجازی برای مدیریت روابط فراملی سازمان و افزایش اعتبار سازمان در صحنه ملی و بین المللی استفاده می کند و با بازنمایی های سازنده و هدفمند و سازماندهی شده، منزلت سازمان و درنهایت کشور را بالا می برد. بر این اساس، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در عرصه بین المللی مورد توجه روابط عمومی ها قرار گرفته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیریت یکپارچه روابط‌عمومی جدید، از فضای مجازی برای مدیریت روابط فراملی سازمان و افزایش اعتبار سازمان در صحنه ملی و بین المللی استفاده می کند و با بازنمایی های سازنده و هدفمند و سازماندهی شده، منزلت سازمان و درنهایت کشور را بالا می برد. بر این اساس، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در عرصه بین المللی مورد توجه روابط عمومی ها قرار گرفته است.


مدیریت ارتباطات روابط عمومی¬ها در سطح ملی و بین¬المللی متفاوت است و در سطح برون¬¬سازمانی، روابط عمومی¬ها را با موضوعات جدیدی مانند شناخت بازارهای در حال ظهور، رقابت جهانی، تفاوت¬های زبانی، تفاوت در قوانین و مقررات، تفاوت در کانال¬های رسانه¬های اجتماعی، یافتن افراد بانفوذ ، تفاوت در طراحی صفحات، تفاوت¬های فرهنگی و سازگاری و تطبیق با تفاوت¬های فرهنگی و تغییر شرایط مواجه هستند (پیج و پارنل، 2019؛ هربست، 2014).

 

در سطح درون¬سازمانی نیز، تعامل میان سازمان و گروه¬های مختلف در کشورهای متفاوت بر سیاست¬های سازمان اثرگذار است و مسائلی مانند پشتیبانی ارتباطات جهانی روابط عمومی¬ها از سوی مدیریت سازمان، تنظیم دستورالعمل¬ها و استراتژی¬های صحیح، دانش و مهارت برقراری ارتباط در سطح جهانی و تخصیص بودجه کافی مطرح می¬شود. بر این اساس، در مدیریت ارتباطات جهانی روابط عمومی¬ها، برنامه¬ریزی و ساماندهی روابط جهانی، صلاحیت کارکنان روابط عمومی، هماهنگی میان کشورها، مدیریت بازخورد بین¬المللی و تنظیم محتوا و فرمت برای استفاده کاربران بین¬المللی از اهمیت برخوردار است (هربست، 2014).


هربست (2014) عناصر مدیریت روابط جهانی در روابط عمومی¬ها را شامل پرسنل، نقش¬ها و مسئولیت¬ها، فرایندها، ساختارها، فناوری و فرهنگ ارتباطاتی دانسته است:
• پرسنل و مدیران روابط عمومی: مدیران روابط عمومی به مثابه مدیران ارتباطی، نقش حیاتی در سازمان دارند، زیرا آنها در سطح جهانی با ذینفعان و مشتریان و دیگر بخش¬ها ارتباط برقرار می¬کنند. مدیران روابط عمومی نیازمند آموزش مداوم هستند که شامل تخصص حرفه¬ای در ارتباطات، تخصص روش¬شناختی شامل تفکر میان¬رشته¬ای، تفکر استراتژیک و وظیفه¬محور است و تخصص اجتماعی که به توانایی برقراری ار تباط میان شرکای ملی و بین¬المللی و توانایی ساختن تیم اشاره دارد.


• نقش¬ها و مسئولیت¬ها: نقش¬ها و مسئولیت¬های مدیریت ارتباط جهانی در روابط عمومی¬ها بر اساس یک استراتژی مشخص، روشن و شفاف باشد. نقش¬های کلیدی و صلاحیت تصمیم¬گیران باید تعریف شده باشد و مشخص باشد که چه کسی مسئول برقراری ارتباط یا تعامل و بازخورد است.


• ساختار: مدیریت ارتباط جهانی به دستیابی به اهداف بین¬المللی سازمان کمک می¬کند. ابتدا باید مشخص کرد که مدیریت ارتباط جهانی در کدام بخش فروش یا بازاریابی قرار دارد و مسئول آن کیست.


• فرایند: فرایندها، هماهنگی را مطمئن می¬سازند. فرایندها، زنجیره¬ای از کنش¬ها با نتایج تعیین شده هستند. فرایندهای مناسب، ارتباطات موردنظر، هماهنگی و سنجش را امکان¬پذیر می¬کند و تلاش-های مشترک را تقویت می¬نماید.


• فناوری اطلاعات: فناوری اطلاعات مناسب نقش مهمی را در مدیریت ارتباط جهانی دارد. فناوری اطلاعات از مدیریت روابط جهانی از طریق سخت¬افزار و نرم¬افزار مناسب پشتیبانی می¬کند.


• فرهنگ ارتباطاتی: فرهنگ ارتباطاتی، در افزایش تفاهم فرهنگی و تبادل فرهنگی نقش عمده¬ای دارد و نقاط و ویژگی¬های مشترک فرهنگی که وحدت¬بخش روابط جهانی محسوب می¬شود را تقویت می¬کند.


الگوی مدیریت یکپارچه جدید و همه¬جانبه¬نگر روابط عمومی¬، در سطح مدیریت روابط جهانی تضمین می-کند که تمامی ذینفعان قادر به تعامل و تبادل ایده¬ها با سازمان هستند؛ ابزارهای مدیریت ارتباطی، به¬طور سیستماتیک و نظام¬مند در سطح جهانی طراحی و پیاده¬سازی شده¬اند؛ رفتار ذینفعان بر اساس درک مشترک از مدیریت روابط جهانی است؛ مدیریت روابط عمومی جهانی با شرکای بین¬المللی هماهنگ است؛ محتوا و خدمات سازگار و فاقد ناهماهنگی است و به لحاظ شکلی، بر اساس دستورالعمل¬های استاندارد بین¬المللی تنظیم و ارائه می¬شود.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  نابینایان و هوش مصنوعی


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"


  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد