درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 05:23   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45291صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 19 آبان 1399 - 08:04
نتایج یک پژوهش/ نقشه برداری از تحقیقات مسئولیت اجتماعی شرکت در ارتباطات
ارتباطات مسئولیت اجتماعی شرکتی یک منطقه تحقیقاتی در حال گسترش و بلوغ است، اما برای رسیدن به بلوغ به زمان نیاز دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دکتر یی گریس جی و همکارانش به بررسی تحقیقات ارتباطی مسئولیت اجتماعی شرکتی در چهار دهه گذشته پرداخته اند.

تجزیه و تحلیل با بررسی ادبیات، تجزیه و تحلیل محتوا، تجزیه و تحلیل شبکه انجام شد.

 

چکیده


مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) اهمیت عملی و نظری انکار ناپذیری برای حوزه ارتباطات دارد. با این حال، تحقیقات اندکی توسط محققان ارتباطات برای بررسی پیشرفت ساخت دانش و نظریه پردازی در این زمینه انجام شده است. این مطالعه با آگاهی از ساخت اجتماعی دانش و چارچوب دانشگاه نامرئی، تجزیه و تحلیل شبکه تألیفی مشترک و استنادی را در مورد ادبیات CSR در ارتباطات انجام می دهد.

 

نمونه گردآوری شده شامل 290 مقاله که بین 1980- 2018 از 61 مجله ارتباطی می باشد.

 

 9،288 کتاب و مقاله و 4596 منبعی که منحصرا به این موضوع پرداخته اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این مطالعه نشان می دهد که همکاری های محدودی بین محققان با تخصص در رشته ارتباطی و خارج از آن یا در بین رشته های مختلف ارتباطی مختلف وجود دارد.

 

نتایج همچنین تأثیر قابل توجهی از دیدگاه های مدیریت و بازاریابی در دانشگاه نامرئی تحقیقات CSR در ارتباطات را نشان می دهد. علاوه بر این، نتایج حاصل از سه مدل شبکه طولی الگوهای تکامل ساختاری همکاری علمی و شبکه های ادبیات بنیادی، روند بلوغ ساخت دانش CSR در ارتباطات را نشان می دهد. روی هم رفته، این مطالعه زمینه ساز تحقیقات CSR در آینده است زیرا از این طریق می تواند پایگاه اطلاعاتی برای تحقیقات آتی در این حوزه باشد.

 

یافته های کلیدی عبارتند از:

• ارتباطات مسئولیت اجتماعی شرکتی یک منطقه تحقیقاتی در حال گسترش و بلوغ است، اما برای رسیدن به بلوغ به زمان نیاز دارد.


• محققان ارتباطات، به ویژه محققان از زیرشاخه های مختلف ارتباطی، هنوز تخصص خود را در شبکه تحقیقات مسئولیت اجتماعی شرکتی کاملاً ادغام و تلفیق نکرده اند.


• شبکه های تألیفی مشترک و استناد برای تحقیقات CSR چند پاره شده است، که ممکن است به دلیل ماهیت میان رشته ای ارتباطات و پیشینه های نظری واگرا باشد.


• به عنوان مثال، محققان ارتباطات استراتژیک سازمانی تمایل به رویکرد تفسیری برای بررسی CSR داشتند، در حالی که محققان روابط عمومی تمایل به رویکردی اثبات گرایانه داشتند.


 

یی گریس جی، دکترای دانشگاه بوستون ؛ دکتر ویتینگ تائو، دانشگاه میامی؛ هیجون ریم، دکترای دانشگاه مینه سوتا

متن زیر خلاصه ای است از مقاله اصلی ژورنال منتشر شده در بررسی روابط عمومی

 

مرجع انگلیسی:  www.sciencedirect.com
مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد