درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 04:44   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45527صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 5 آذر 1399 - 11:29
سه نکته که متخصصان روابط عمومی باید در مورد تجزیه و تحلیل احساسات بدانند
پردازش زبان طبیعی را می توان زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی توصیف کرد که به کامپیوترها توانایی پردازش، درک و تفسیر زبان انسان را می دهد. به همین ترتیب، NLP به متخصصان روابط عمومی توانایی تجزیه و تحلیل میلیون ها توییت و سایر پست های نوشتاری رسانه های اجتماعی می دهد تا موضوعات اصلی بحث و یا ارزیابی احساسات مخاطبان (مثبت، منفی یا خنثی) شناسایی شود – همچنین به آنها در ارزیابی افکار عمومی درباره مارک ها یا مشتریان خود کمک می کند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در سال 2020، مانوئلیتا مالدونادو برنده جایزه بهترین پایان نامه کارشناسی ارشد سال ماکوفسکی بود. این پست از وبلاگ براساس تحقیقات پایان نامه وی، "ظهور ماشین های هوشمند: هوش مصنوعی چگونه صنعت روابط عمومی را دگرگون می کند" است.


پیش بینی های قبلی اشاره داشت که تا سال 2020، همه تعاملات دیجیتالی ما 40 برابر بیشتر از تعداد ستاره ها در جهان داده تولید می کنند. هرچه تعداد کلیک ها، اشتراک ها، پست ها و نظرات بیشتر به فضای دیجیتال وارد شود، این میزان سرسام آور داده ها به طور تصاعدی رشد می کند و کسب و کارها را مجبور می کند به دنبال روش های جدید برای تجزیه و تحلیل محتوای این جریان های جدید اطلاعات باشند.

 

هوش مصنوعی و فناوری های پردازش زبان طبیعی نقش مهمی در پردازش اطلاعات سازمان ها و تفسیر حجم بزرگی از داده ها در مدت زمان کوتاه دارد و برای آنها این امکان را فراهم می آورد که رقبا، مصرف کنندگان، رسانه ها و سایر سهامداران اصلی را بهتر درک کنند.


این حجم از داده ها به دو دسته ساختاریافته و غیرساختاریافته تقسیم می شود. داده های ساختاریافته از قالب از پیش تعریف شده استفاده می کند که تمام زمینه ها ثابت است، همین باعث می شود ارسال، ذخیره سازی و سازماندهی اطلاعات در پایگاه داده هایی مثل اکسل یا SOL ساده تر باشد. داده های غیرساختاریافته در تمام اشکال و اندازه ها می تواند در قالب ویدئو، فایل صوتی، تصویر و سایر فرمت ها ذخیره شوند.


بازاریابی، تبلیغات و روابط‌عمومی معمولا داده های ساختاریافته ای مانند پست های رسانه های اجتماعی، تصاویر و ویدئوها را تحلیل می کنند زیرا به آژانس ها اجازه می دهد فراتر از مقیاس های سنتی (مانند AVE) بروند و نسبت به برند به دیدگاه و نگرش ارزشمندی مانند جریان بازار و اولویت های مشتریان دست یابند و فقط از طریق فناوری های مجهز به هوش مصنوعی مانند پردازش زبان طبیعی (NLP) است که متخصصان روابط عمومی می توانند مجموعه داده های بزرگ را تجزیه و تحلیل کنند تا نتایج را به طور موثرتر و دقیق تری بدست آورند.


1. NLP به متخصصان روابط عمومی کمک می کند تا احساس مخاطب را تجزیه و تحلیل کنند


پردازش زبان طبیعی را می توان زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی توصیف کرد که به کامپیوترها توانایی پردازش، درک و تفسیر زبان انسان را می دهد. به همین ترتیب، NLP به متخصصان روابط عمومی توانایی تجزیه و تحلیل میلیون ها توییت و سایر پست های نوشتاری رسانه های اجتماعی می دهد تا موضوعات اصلی بحث و یا ارزیابی احساسات مخاطبان (مثبت، منفی یا خنثی) شناسایی شود – همچنین به آنها در ارزیابی افکار عمومی درباره مارک ها یا مشتریان خود کمک می کند.


طبق مطالعه موسسه Chartered در حوزه روابط عمومی، تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی یکی از متداول ترین فعالیت های روابط عمومی است که تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفته است. در این مطالعه مشخص می شود که چرا تقریبا نیمی (44٪) از متخصصان روابط عمومی که در گزارش ارتباطات جهانی USC Annenberg 2019 شرکت کردند، نظارت بر رسانه را به عنوان مهمترین ابزار کارهای فعلی خود انتخاب کردند.


2. تجزیه و تحلیل احساسات 100 درصد دقیق نیست - و احتمالاً هرگز هم نخواهد بود


یکی از بزرگترین چالشهای تجزیه و تحلیل احساسات این است که احساسات و عواطف انسان پیچیده و ذهنی است. کنایه، لحن و موضوع می تواند معنای متن را تغییر دهد و نظرات اغلب منوط به تفسیر خواننده است. در حقیقت، تخمین زده شده است که وقتی انسان احساسات یک متن را ارزیابی می کند، در 80 درصد موارد تمایل دارد با آن موافقت کند، تقریباً غیرممکن است که پلتفرم های فناوری ساخت بشر از نظر میزان دقت به 100 درصد برسد.


بعضی از متخصصان معتقدند ارزیابی با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات می تواند مثل یک سکه دو رو باشد و فقط 50 درصد آن درست باشد، زیرا این پلتفرم ها اغلب برای اندازه گیری پست های دقیق تر تلاش می کنند یا قادر به فیلتر کردن و تفسیر اطلاعات از طریق لنزهای شرکت یا برند نیستند.


فروشندگان فن آوری ارتباطات پیشرفته با استفاده از سرویس های شخص ثالث که افراد را برای طبقه بندی مجموعه زیادی از داده ها به عنوان مثبت، منفی یا خنثی استخدام می کنند، ابزارهای پیچیده تری را برای تجزیه و تحلیل احساسات ایجاد می کنند و همچنین به آنها می تواند مواردی را نشان دهند که احساسات می تواند برای یک برند مضر باشد. سپس این داده های طبقه بندی شده به الگوریتم های هوش مصنوعی هدایت می شوند، که یاد می گیرند الگوها را بشناسند و متن را تفسیر کنند. اما این اغلب به عنوان یک سرویس "برتر" ارائه می شود زیرا این یک فرایند طولانی و شخصی است که نیاز به مداخله انسان دارد.


3. سایر ویژگی های فنی به متخصصان روابط عمومی کمک می کند تا خلاءهای NLP را تکمیل کنند


حتی اگر فناوری های برنامه ریزی عصبی زبانی (NLP) هنوز در مراحل اولیه قرار دارند، ابزارهای نظارت بر شبکه های اجتماعی دیگری نیز وجود دارد - مانند ابر کلمات، خوشه های موضوعی و هشتگ های برتر و توییتر- که می تواند خروجی ارائه شده توسط ابزار تجزیه و تحلیل احساسات را تکمیل کند.


نقش رسانه های اجتماعی در اقتصاد غیرقابل انکار است، و شرکت ها را قادر می سازد دسترسی خود را افزایش دهند و با مشتریان بالقوه در ارتباط باشند. ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی، درک متخصصان روابط عمومی نسبت به فضای رسانه های اجتماعی را افزایش می دهد که به آنها امکان می دهد روند بازار را شناسایی کرده و احساسات مردم را تجزیه و تحلیل کنند - کاری که پیش از این به راحتی امکان پذیر نبود. اما این خروجی باید با استدلال، تفکر انتقادی و خلاقیت انسان تکمیل شود.


هوش مصنوعی قدرت پردازش داده های زیاد را برای ما، به عنوان متخصصان روابط عمومی، تسهیل کرده که این خروجی ها را در متن قرار داده، روند کار قابل درک خواهد بود و بر اساس آن استراتژ های خود را ارائه می دهیم.

 

نویسنده:  Manuelita Maldonado

مترجم: فرزانه شاهویسی

مرجع انگلیسی: https://instituteforpr.org

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

Posted on November 10, 2020 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد