درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 21:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45545صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیپنجشنبه، 4 دی 1399 - 03:47
گرایش‌های جدید در صنعت نشر
چه با «کرونا» یا بدون آن، صنعت نشر به سرعت به سمت گزینه‌های بدیل می‌رود و با توجه به تغییر الگوی مصرف محتوا، تنوع زیاد محتوا، روشهای جدید توزیع و به‌طور کلی تغییر در رفتار مصرف‌کننده، کتاب‌ها و مجلات زیبا و دوست‌داشتنی جای خود را به صفحه‌های نوری لپ‌تاپ، تبلت، آی‌پد و تلفن‌همراه می‌دهند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ویروس کرونا همه ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است- در سبک زندگی، سفر، کار و حتی مطالعه. در حالی که به نظر می‌رسد اکنون مردم وقت بیشتری برای خواندن دارند، که نشانه خوبی برای صنعت نشر است، مطمئناً همه‌گیری کووید-19، صنعت چاپ را تحت تأثیر قرار داده، همان‌طور که تقریباً بر تمام کسب‌وکارها تأثیر بدی گذاشته است. خوشبختانه مانند سایر کسب‌وکارها، ناشران نیز خود را با این شرایط در حال تغییر سازگار کرده‌اند.


قبل از همه‌گیری، مردم معمولاً خواندن کتاب‌های فیزیکی را به کتاب‌های الکترونیکی یا صوتی ترجیح می‌دادند، اما اکنون با توجه به مسائل بهداشتی و سلامتی، تغییر قابل توجهی در انتخاب آنها در چند ماه گذشته رخ داده است؛ به‌طوری‌که جهش قابل توجهی در فروش کتاب‌های الکترونیکی و صوتی رخ داده و ما خوشحالیم که می‌بینیم مردم خرید این قالب‌ها را بیشتر ترجیح می‌دهند.


خوشبختانه موضوع افزایش قالب‌های دیجیتالی، یکی از تغییرات قابل توجهی است که به دلیل همه‌گیری رخ داده و روند انتشار کتاب و سایر گونه‌های نشر را متحول کرده؛ بدین ترتیب که کتاب‌های الکترونیکی پیش از نسخه‌های چاپی منتشر شدند.

 همچنین فروش بدون حضور فیزیکی از فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین در حال افزایش است. مردم از طریق ایمیل، وب‌سایت، شبکه‌های‌اجتماعی یا تماس تلفنی با فروشگاه‌های فروش، کتاب‌ها و محتواهای موردنیاز خود را سفارش می‌دهند.


مسیر دیگری که در حال جریان است افزایش فروش محتوا به صورت کوتاه است. این‌ها متن‌های کوتاهی هستند که به‌صورت دیجیتالی و در ژانرهای مختلف ارائه می‌شوند.


به‌علاوه مقدار بیشتری از خدمات دیجیتال صرف تولید و انتشار محتوای دیجیتال مانند اخبار، مقالات، مجلات وسایر موارد می‌شود. انتظار می‌رود "بازار محتوای دیجیتال با 5/7 درصد نرخ رشد مرکب سالانه تا سال 2023 تثبیت شود و به 9/59 میلیارد دلار" برسد.

تغییر الگوی مصرف محتوا


کووید-19، چالشهای زیادی برای صنعت چاپ ایجاد کرده و سبب اختلال اساسی در این صنعت شده است. در مقابل، ناشران به‌سرعت به انواع مختلف محتوای موردنیاز پاسخ مثبت داده و صنعت را با الگوی جدید مصرف محتوا سازگار و هماهنگ کردند.

روش‌های جدید توزیع


امروزه به‌لطف فناوری دیجیتال، دسترسی به محتوا در هر زمان، هر مکان و همچنین در دستگاه‌های مختلف دیجیتالی فراهم شده و مصرف‌کنندگان گزینه‌های زیادی برای دسترسی به محتوا دارند و سیستم‌های هوشمند همه چیز را ساده کرده است.


همچنین مصرف‌کنندگان از گیرنده دیجیتال برای توزیع و مصرف محتوای ویدیویی و صوتی با کیفیت بالا نیز استفاده می‌کنند.

نکته آخرین


چه با «کرونا» یا بدون آن، صنعت نشر به سرعت به سمت گزینه‌های بدیل می‌رود و با توجه به تغییر الگوی مصرف محتوا، تنوع زیاد محتوا، روشهای جدید توزیع و به‌طور کلی تغییر در رفتار مصرف‌کننده، کتاب‌ها و مجلات زیبا و دوست‌داشتنی جای خود را به صفحه‌های نوری لپ‌تاپ، تبلت، آی‌پد و تلفن‌همراه می‌دهند.

منبع: فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی، 1399
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد