درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 12:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیکتاتوری‌ها در جنگ اطلاعاتی پیروز می‌شوند
  جایگزینی متن: افزایش بهره‌وری و ارتقای روابط‌عمومی
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46304صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 18 بهمن 1399 - 17:14
ترندهای برتر حوزه روابط‌عمومی
عرصه روابط‌عمومی در طول دهه‌های متمادی تغییر کرده است. این حوزه در طول یک سال اخیر به دلیل شرایط ناشی از کرونا و تلاش کسب‌وکارها برای حفظ روابط با مشتریان به سرعت تغییر کرده است. با این حساب برندها نیاز به استفاده از ترندهای مناسب روابط‌عمومی برای ماندگاری در این حوزه از کسب‌وکار دارند. ترندهای مورد بحث در این مقاله گزینه‌ای مناسب برای شروع فعالیت کسب‌وکارها محسوب می‌شود.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| عرصه روابط‌عمومی مهمترین بخش برای تعامل با مشتریان محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تعامل بهینه با مشتریان اقدام به استفاده از ترندهای مختلف در این حوزه می کنند. آگاهی از ترندهای برتر در حوزه روابط عمومی همیشه موجب بهبود عملکرد برندها و تیم های روابط عمومی می شود بنابراین باید نسبت به آگاهی از ترندهای برتر و یادگیری شیوه های اجرای آنها در کسب و کار توجه نشان دهیم.

 

در ادامه برخی از مهمترین ترندهای روابط عمومی برای سال 2021 و ایجاد تغییر در تعامل با مشتریان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. نمایش جلوه ای انسانی

هر کسب و کار باید توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریانش را داشته باشد. این امر یکی از اصول اساسی در عرصه کسب و کار محسوب می شود. شاید امروزه نگاهی به وضعیت کسب و کارهای مختلف عکس این مسئله را نشان دهد بنابراین باید ایرادی در کار باشد. متاسفانه بسیاری از برندها توانایی نمایش جلوه ای انسانی از خود را ندارند. درست به همین خاطر مشتریان انگیزه زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نشان نمی دهند.

یکی از ترندهای برتر در حوزه روابط عمومی مربوط به تلاش برای نمایش جلوه ای انسانی از کسب و کار است. این امر در ابتدا بسیار دشوار، به ویژه برای کسب و کارهای صنعتی، به نظر می رسد. اگر یک برند برای مدت زمانی زیاد خود را از مشتریانش دور نگه داشته باشد، ایجاد تغییر در کوتاه مدت غیرممکن خواهد بود. با این حساب باید راهکارهای دیگری برای بهبود وضعیت کسب و کار مدنظر قرار دهیم. این امر شامل تلاش برای بهبود سطح تعامل با مشتریان و تلاش برای ایجاد پیوند میان ارزش ها و اهداف کسب و کارمان با سلیقه و انتظارات مشتریان است. اگر این امر مدنظر تیم روابط عمومی قرار گیرد، ساماندهی تمام بخش های شرکت در راستای موفقیت کاری ساده تر از هر زمانی خواهد شد.

2. تولید ویدئوها در بخش استوری

محتوای کوتاه ویدئویی در شبکه های اجتماعی همچنان شهرت بالایی دارد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از محتوای ویدئویی می کنند. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای رعایت اختصار است. امروزه مشتریان حوصله مشاهده ویدئوهای بازاریابی طولانی را ندارند بنابراین تلاش برای نمایش چنین ویدئوهایی به آنها همیشه با شکست همراه خواهد بود. راهکار مناسب برای رعایت اختصار در زمینه تولید محتوای ویدئویی توجه به بخش استوری است. این بخش محدودیت خاصی برای ویدئوها قرار می دهد. اینستاگرام و فیس بوک به عنوان دو پلتفرم محبوب در میان کاربران اجازه انتشار محتوای ویدئویی حداکثر 15 ثانیه ای در بخش استوری را می دهند. این امر به معنای امکان کاهش بخش های اضافی هر ویدئو و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس نیازهای اساسی کسب و کار است.

فعالیت در حوزه روابط عمومی دارای تفاوت های بنیادی با حوزه بازاریابی است بنابراین برندها نیازی به استفاده از تکنیک های بازاریابی در این حوزه ندارند. یکی از ایرادات تیم های روابط عمومی تلاش برای طراحی ویدئوهای جذاب با استفاده از تکنیک های بازاریابی است. این امر اغلب اوقات به معنای نمایش ویدئوهای طولانی برای مخاطب هدف خواهد بود. همانطور که پیش از این اشاره شد، اغلب کاربران در صورت مواجهه با محتوای بازاریابی بیش از اندازه طولانی، به ویژه در بخش هایی به غیر از بازاریابی و تبلیغات، واکنش منفی نشان خواهند داد بنابراین باید تلاش کسب و کارها بر روی نمایش ویدئوهای کوتاه در بخش استوری برای بهبود وضعیت روابط عمومی باشد.

3. اهمیت روزافزون محتوا

تعامل با مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی بدون تلاش برای تولید محتوا امکان ناپذیر است. امروزه اغلب مردم ساعت های متمادی در طول روز را صرف استفاده از ابزارها و خدمات دیجیتال می کنند. برندهایی نظیر گوگل و آمازون به دلیل گستردگی خدمات شان به طور مداوم مورد توجه کاربران قرار دارند. این امر باید موجب ارزیابی دوباره در وضعیت روابط عمومی کسب و کارها شود. بسیاری از برندها هنوز هم به طور سنتی مشغول فعالیت در عرصه روابط عمومی هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه دارد.

اگر یک برند به دنبال حضور در شبکه های اجتماعی برای تولید محتوا و تعامل با مخاطب هدفش نیست، فرصت های بسیار زیادی را از دست داده است. نکته مهم تلاش برای استفاده از فرصت های پیش روی است بنابراین باید هرچه زودتر نسبت به ایجاد حساب رسمی در شبکه های اجتماعی و تولید محتوا برای تعامل با مخاطب هدف اقدام کرد.

4. جایگزینی ملاقات های حضوری با نمونه های آنلاین

شاید اگر یک سال پیش از توسعه ملاقات های آنلاین در حوزه کسب و کار و حتی روابط شخصی افراد صحبت می کردیم، نوعی بدبینی نسبت به کاهش تمایل مردم برای تعامل واقعی با هم را بیان کرده بودیم. شیوع ویروس کرونا استفاده از فناوری های نوین را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده است. یکی از فناوری های مهم در این میان مربوط به ملاقات های آنلاین است. بدون تردید سامانه های بسیار زیادی برای میزبانی از ملاقات های آنلاین در دسترس کارآفرینان قرار دارد. مهمترین مسئله در این میان استفاده از چنین ملاقات هایی برای تعامل با مشتریان است.

بسیاری از برندها همزمان با شیوع ویروس کرونا به طور کامل مشتریان شان را فراموش کرده اند. این امر صدمات جبران ناپذیری به اعتبار و سود سالانه کسب و کارها وارد می سازد. مشتریان انتظار همراهی و حضور مداوم برندها در کنار خود را دارند. این نکته به طور ویژه ای در بازه های زمانی دشوار اهمیت پیدا می کند. اگر تیم روابط عمومی برند به خوبی توانایی مدیریت این حوزه را داشته باشد، موفقیت نهایی در زمینه تعامل با مشتریان موجب بهبود جایگاه کسب و کار خواهد شد. در غیر این صورت ریزش مشتریان و سقوط آزاد از نقطه نظر اعتبار در نگاه مخاطب هدف امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

یکی از نکات مهم برای ملاقات های آنلاین توجه به وجهه انسانی ماجراست. برخی از کسب و کارها ملاقات های آنلاین را بدون توجه به بازتاب روابط واقعی در آن مدیریت می کنند. خوشبختانه امروزه اغلب کاربران به وبکم دسترسی دارند بنابراین برای بهبود فضای گفت وگو درخواست از کاربران برای روشن کردن وبکم ضروری است. این امر اندکی حال و هوای خشک و بی روح جلسات را بهبود خواهد بخشید.

5. تغییر در عادت های تعامل با مشتریان

بدون تردید تعامل با مشتریان در بلندمدت برای هر برند عادت هایی را ایجاد می کند. امروزه بسیاری از برندها بدون اعمال تغییر در نحوه مدیریت مشتریان اقدام به پیگیری بخش روابط عمومی می کنند. شاید این امر در بازه های زمانی عادی هیچ مشکلی به همراه نداشته باشد، اما در دوران کنونی با توجه به وضعیت کرونا در سراسر جهان همراه با مشکلات بسیار زیادی خواهد بود بنابراین کسب و کارها باید در برخی از عادت های رایج شان در حوزه روابط عمومی تغییرات ایجاد نمایند.

تلاش برای درک شرایط دشوار مشتریان برای اعضای تیم روابط عمومی دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از کارشناس ها بدون توجه به وضعیت حوزه روابط عمومی اقدام به ادامه فعالیت به مانند دوران پیش از کرونا می کنند. ریشه اغلب مشکلات روابط عمومی در دوران کنونی از همین نوع نگاه سرچشمه می گیرد. هرچه تعامل نزدیک میان برند و مشتریان بیشتر باشد، آگاهی از ضرورت اعمال تغییر در تمام بخش های کسب و کار و به طور ویژه روابط عمومی ساده تر خواهد بود بنابراین کسب و کارها باید همیشه در متن تحولات بازار و مشتریان قرار داشته باشند. در غیر این صورت امکان تعامل بهینه با مشتریان را از دست خواهند داد.

6. توجه ویژه به شبکه های اجتماعی

شاید پیش از این بخش روابط عمومی توجه زیادی به شبکه های اجتماعی نداشت، اما امروزه باید برنامه های ویژه ای برای حضور در شبکه های اجتماعی طراحی کنیم. بسیاری از برندها بخش روابط عمومی را فقط مخصوص حوزه بازاریابی و تبلیغات می دانند. نکته مهم در این میان پیوند نزدیک میان حوزه بازاریابی و روابط عمومی است بنابراین در عمل باید کمپین های بازاریابی را از نقطه نظر روابط عمومی نیز مدنظر قرار دهیم. در غیر این صورت امکان بهبود وضعیت کسب و کار از سوی بخش روابط عمومی فراهم نخواهد شد.

اغلب برندها دارای تیم کاملی برای بخش روابط عمومی هستند. اگر کسب و کار شما نیز دارای یک تیم کامل برای روابط عمومی است، باید دست‎کم ایجاد یک تیم کوچکتر برای شبکه های اجتماعی را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را از دست خواهید داد. دلیل این امر نیز حضور روزافزون کاربران در شبکه های اجتماعی است. اگر در این میان یک برند به پلتفرم های اجتماعی بی توجه باشد، در نهایت هیچ مخاطب هدفی برای کسب و کارش باقی نخواهد ماند.

7. ضرورت ایجاد پیوند میان اهداف برند و استراتژی روابط عمومی

برخی از برندها در حوزه روابط عمومی عملکردی متفاوت با اهداف اصلی شان دارند. این امر به دلیل ناتوانی برای ایجاد هماهنگی میان بخش های مختلف سازمان روی می دهد. بهترین راهکار در این میان توجه به اهداف اصلی برند در زمینه کسب و کار است. اگر این نکته در زمینه طراحی استراتژی روابط عمومی مدنظر قرار گیرد، بسیاری از اشتباهات و کاستی های محاسباتی در زمینه طراحی یا انتخاب استراتژی روابط عمومی از بین خواهد رفت. مهمترین نکته در این میان ارتباط نزدیک میان تیم مدیریتی شرکت با بخش روابط عمومی است. گاهی اوقات کارشناس های روابط عمومی برداشت نادرستی از اهداف اصلی شرکت دارند. دلیل این امر عدم تمایل مدیران ارشد برای بیان دقیق اهداف برند در زمینه کسب و کار است. این امر نه تنها در حوزه روابط عمومی، بلکه در سایر حوزه ها نیز دردسرساز خواهد شد.

عرصه روابط‌عمومی در طول دهه‌های متمادی تغییر کرده است. این حوزه در طول یک سال اخیر به دلیل شرایط ناشی از کرونا و تلاش کسب‌وکارها برای حفظ روابط با مشتریان به سرعت تغییر کرده است. با این حساب برندها نیاز به استفاده از ترندهای مناسب روابط‌عمومی برای ماندگاری در این حوزه از کسب‌وکار دارند. ترندهای مورد بحث در این مقاله گزینه‌ای مناسب برای شروع فعالیت کسب‌وکارها محسوب می‌شود.

 

نویسنده: اولگا فلمینگ - کورتنی واکر

مترجم : علی ‌آل ‌علی
منبع: prdaily
www.forsatnet.ir

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  نابینایان و هوش مصنوعی


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"


  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد