درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 07:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46403صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 30 بهمن 1399 - 07:33
روابط‌عمومی و هنر تحلیل اطلاعات
حمید جعفری متخصص روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی - برخورداری از یک استراتژی روابط‌عمومی برای ارتباط با انواع مخاطب امروز نیاز شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها است که بیش از هر زمان دیگری به معرفی مجموعه و خدمات خود نیاز دارند. بیش از یک‌سال از شیوع ویروس کووید-۱۹ در دنیا گذشته و برای مخاطب شما قطعا جذاب است که با عدد و رقم ببیند که شما این سال عجیب را چگونه سپری کرده‌اید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بخش مهم و بزرگی از هر برنامه روابط‌عمومی «ارتباطات رسانه» است، آنجا که با کمک رسانه‌ها می‌توان برای یک کسب‌و‌کار اعتبارسازی کرد. اما برای کسب‌و‌کارهایی که در حوزه B۲B (به‌خصوص در زمینه فناوری) فعال هستند، تنها انتشار خبر درباره فعالیت‌های این کسب‌و‌کارها، راه مناسبی برای ارتباط با مخاطبان جامعه هدف نیست. صحبت از «ارتباطات تحلیلگر» یا AR(Analyst Relations) است. ارتباط با متخصصانی که کارشان تحلیل و بررسی دقیق حوزه‌های مرتبط است.

روابط‌عمومی‌های آشنا به عدد و تحلیل می‌توانند کارگشا باشند و با ارائه گزارش‌هایی جامع و مدون نقش کسب‌و‌کار را در صنعت برای انواع مخاطبانش شفاف کنند و در نهایت اعتبار لازم را از طریق همکاری با رسانه‌ها برای برند بسازند. «ارتباطات تحلیلگر» یا AR شباهت‌های ظریفی به «ارتباطات رسانه» دارد. استفاده از این ظرفیت نه فقط برای کسب‌و‌کارهای B۲B که برای همه کسب‌و‌کارهایی که قصد دارند خود را به‌عنوان «رتبه یک» صنعت خود جایگاه‌سازی کنند، توصیه می‌شود.

تهیه گزارش‌های برندساز معمولا نیازمند زمان است. روزنامه‌نگاران برای تهیه انواع محتوا زمان محدودی دارند، اما تحلیلگران برای تهیه گزارش عمیق خود مدت زمان بسیاری را صرف می‌کنند.مثلا در بخشی مانند فناوری تبلیغات در یک رسانه ممکن است یک روزنامه‌نگار به کل موضوعات این حیطه ب‍پردازد درحالی‌که در یک مجموعه تخصصی ارتباطات تحلیلگر بخشی از افراد تنها برای یک موضوع جزئی در این حیطه مانند بررسی پلت‌فرم‌های جانبی فعالیت می‌کنند.

اگرچه ممکن است بین پرسش‌ها و رویکرد روزنامه‌نگاران و تحلیلگران هم‌پوشانی دیده شود اما اهداف نهایی آنها با هم متفاوت است. هرچند هردو طیف به‌دنبال درک بهتر تحولات در یک فضای خاص هستند.

تحلیلگران گزارش خود را برای مخاطب مشخص منتشر می‌کنند و در آن جهت‌گیری هم دارند، مثلا به مخاطبان یک برند شفاف می‌گویند که از آنها خرید کنید یا نه. اما روزنامه‌نگاران تنها برای اطلاعات عمومی خوانندگان دیدگاه‌های مختلف را در گزارش خود جمع‌آوری و منتشر می‌کنند بدون هیچ موضع‌گیری. در گزارش تحلیلگران عملا با درجه‌ای از ارتقا برای مخاطب روبه‌رو هستیم، اما در گزارش یک روزنامه‌نگار از یک کادر یا قالب مشخص محدود نمی‌توان خارج شد.

باتوجه به تفاوت‌های موجود طبعا جلسات توجیهی تحلیلگران بسیار دقیق‌تر از جلسات توجیهی رسانه‌هاست. به عبارت دیگر می‌توان گفت روزنامه‌نگاران در مورد یک کسب‌و‌کار به‌دنبال پاسخ این پرسش هستند که این کسب‌و‌کار چه کاری را انجام می‌دهد اما تحلیلگران به‌دنبال این هستند که این کسب‌و‌کار چگونه این کار را انجام می‌دهد. اگر یک کسب‌و‌کار بتواند از این ظرفیت تحلیلگران استفاده کند یک فرصت عالی برای تمایز با رقبای خود را به‌دست آورده است.

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های ارتباطات رسانه و ارتباطات تحلیلگر مدل همکاری است. معمولا کسب‌و‌کارهایی که بودجه‌ای برای AR در نظر می‌گیرند می‌توانند از مشارکت و پوشش عمیق توسط تحلیلگران استفاده کنند و جلسات توجیهی متعددی برای تولید گزارش‌های مختلف و... داشته باشند. مجموعه‌هایی هم که نمی‌توانند بودجه‌ای برای این حوزه در نظر بگیرند به‌صورت محدود می‌توانند از این خدمات استفاده و با برخی از تحلیلگران ارتباط برقرار کنند.

علاوه ‌بر این تیم‌های روابط‌عمومی باید با خلاقیت خود را در ذهن تحلیلگران مطرح کنند. آنها می‌توانند با ارتباط مداوم با تحلیلگران و به‌روزرسانی ماهانه اطلاعات درباره کسب‌وکار ارتباط بلندمدت خوبی با تحلیلگران بسازند و به اهداف مدنظر در جایگاه‌سازی کسب‌و‌کار دست پیدا کنند.

از مهم‌ترین بازیگران ارتباطات تحلیلگر در دنیا می‌توان به مجموعه‌های Gartner، Forrester و IDC اشاره کرد. گزارش‌هایی که از سوی چنین مجموعه‌های مطرحی منتشر می‌شوند می‌تواند تاثیر زیادی در اهداف بازاریابی یک کسب‌و‌کار داشته باشد. تیم‌های روابط‌عمومی باهوش بازیگران ارتباطات تحلیلگر را ردیابی می‌کنند و برای آماده‌سازی و انتشار گزارش‌هایی از این دست با افراد کلیدی ارتباط می‌گیرند.

برخورداری از یک استراتژی روابط‌عمومی برای ارتباط با انواع مخاطب امروز نیاز شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها است که بیش از هر زمان دیگری به معرفی مجموعه و خدمات خود نیاز دارند. بیش از یک‌سال از شیوع ویروس کووید-۱۹ در دنیا گذشته و برای مخاطب شما قطعا جذاب است که با عدد و رقم ببیند که شما این سال عجیب را چگونه سپری کرده‌اید.

اگر دسترسی به مجموعه‌های تحلیلگر ندارید یا بودجه‌ای برای آن درنظر نگرفته‌اید، کافی است از تیم هوش تجاری یا BI کمک بگیرید. بعد از تهیه و تدوین گزارش قصه خود را تعریف کنید و توجه رسانه‌ها و به تبع آن مخاطبان را به‌خود جلب کنید. در معرض دید مخاطب خود قرار دهید. انتشار گزارش‌های عملکرد کسب‌و‌کارها از این دوران موج بیشتری از همراهی افکار‌عمومی را در تاثیر مثبت یا منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا برای یک کسب‌و‌کار پدید می‌آورد. بازنگری در برنامه‌های ارتباطات بازاریابی موثر خواهد بود. نباید فراموش کرد که این روابط‌عمومی است که این روزها می‌تواند در جایگاه یک رهبر، برنامه‌ بازاریابی را هدایت کند و به هدف برساند.

منبع: https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد