درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 14:54   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4701صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 29 مرداد 1392 - 03:17
سئوپی آر؛ تنظیم حرفه ای گزارش خبری
نویسنده: سارا شریک - یک پیام غیر متمرکز می تواند مساله ای را ایجاد کند. مردم غالبا جویای اطلاعات ویژه هستند و موتورهای جستجو به این اطلاعات پاداش می دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، مترجم: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر- بهینه سازی گزارش های خبری: سئو جویای طبیعی نوشتن، به اشتراک گزاری و محتوای جذاب است
موتورهای جستجو به صورت مداوم الگوریتم هایی که برای فهرست بندی، طبقه بندی و رتبه بندی محتوای آنلاین استفاده می کنند را به طور مداوم به روز رسانی می کنند. همین عامل سبب شده که چشم انداز سئو بسیار متفات تر از چند سال پیش به نظر برسد. هر روز، مشتریان زیادی از ما جویای ارائه توصیه هایی هستند که به آنها کمک کند تا بتوانند محتوایی تولید کنند که «پدیداری» آنها را در وب افزایش دهد. این مقاله دقیقا به همین دلیل نوشته شده است:


• برای مردم بنویسید، نه ماشین ها
دیگر آن دوره ای که ابتدا و پیش از هر کاری ساختار نوشته تان را تنظیم کرده و سپس اقدام به نگارش کنید به سرآمده است. زیرااغلب موتورهای جستجو به راحتی این موارد را تشخیص می دهند. شما دیگر برای دستیابی به چگالی کامل کلمات کلیدی نیازی به تکرار برخی واژه های کلیدی در متن تان ندارید. «لینک های کاملا همخوان»- لینک های لنگر داری که از عبارات کلیدی مختصر استفاده می کنند- دیگر به اندازه گذشته مورد نیاز نیستند. فهرستی از لینک ها در انتهای صفحه و بلوکه هایی از متن که با کلمات کلیدی انباشته شده اند مقبولیت خود را از دست داده اند. امروزه آن فهرست ها می توانند خطراتی را برای کسانی که هنوز از این تاکتیک ها استفاده می کنند در بر داشته باشند. چرا که موتورهای جستجو شروع به تنبیه محتواهایی کرده اند که بیش از اندازه بهینه سازی شده اند و در این مصاف بسیاری از این تاکتیک ها مشابه کارت قرمز می باشند.
شایعه های زیادی در جهان موتورهای جستجو شنیده می شود که می گویند هنوز زلزله بزرگ دیگری در الگوریتم های گوگل در حال وقوع است. اما هر اتفاقی که بیافتد، یک اصل ثابت باقی می ماند و آن اینکه: محتوای عالی که با ذهنیت برای مخاطبان ویژه نوشته شده باشد همواره سئوی خوبی خواهد داشت و شانس این را دارد که در جستجوگر ها مشاهده شود. از هفت گام آسان زیر که درنوشتار زیر آمده است برای بهبود بهینه سازی گزارش خبری، افزایش شانس «پدیداری» سایت و جلوگیری از جریمه الگوریتم های گوگل استفاده کنید.
1. بر روی پیام متمرکز شوید و هنگام نگارش آن مخاطبان ویژه ای را مد نظر قرار دهید.
بسیاری از نویسندگان مرتکب اشتباه بزرگی می شوند و آن چپاندن تعداد زیادی از قالب ها در پیامشان با هدف جذب مخاطبان بیشتر است.
یک پیام غیر متمرکز می تواند مساله ای را ایجاد کند. مردم غالبا جویای اطلاعات ویژه هستند و موتورهای جستجو به این اطلاعات پاداش می دهند. اطلاعات غیر متمرکز مشابه تنزل به حاشیه های شبکه های اجتماعی و عدم به اشتراک گذارده شدن است. بعلاوه الگوریتم موتورهای جستجو- که برای تحلیل محتوای روی صفحه و طبقه بندی نتایج اطلاعات طراحی شده اند- اگر بر موضوع خاصی تمرکز نکرده باشید، به احتمال زیاد به این نتیجه می رسند که محتوا درباره «هیچ موضوعی» نبوده است.
این پنج سوال را برای آزمون تمرکز گزارش های خبری از خودتان بپرسید و آن را در خاطر داشته باشید:
• مخاطب کیست؟
• گزارش خبری درباره چیست؟
• بیشترین اثر آن در کجاست؟
• بهترین زمان پخش آن کی است؟
• چرا باید از مخاطبم مراقبت کنم؟

2. از زبان مخاطبتان استفاده کنید.
قواعد استفاده از کلمات کلیدی واقعا تغییر کرده است، اما در واقع، اگر بر روی بخش خاصی از محتوا تمرکز کرده اید، احتمالا شکل مناسب این است که محتوایتان با کلمات کلیدی همراه شود. به خاطر داشته باشید که در هر حالشما نیاز ندارید که عبارتی را بارها و بارها تکرار کنید. موتورهای جستجو واژه های مترادف را درک می کنند- با اعتماد کامل آن واژه ها را به کار بگیرید. واژه های متنوعی را که به متن شما حالت طبیعی می دهد استفاده کنید و کاری کنید که مخاطبان آن را مرتب نقل کنند.
عبارات کلیدی بسیار مهم را تا جایی که امکان دارد در لید خبر و نزدیک به تیتر قرار دهید و چند بار آن را در ابتدای گزارش خبری تان تکرار کنید. موتورهای جستجو وزن زیادی را به کلمات و عبارات یافته شده در ابتدای صفحه اختصاص می دهند.


3. از لینک های لنگر دار استفاده کنید، اما افراط نکنید.
این نکته بسیار مهم است. محتوایی که انباشته از لینک باشد، به احتمال زیاد توسط موتورهای جستجو شناسایی شود. بنابراین از آنجا که ممکن است شما به قرار دادن لینک در گزارش خبری تان فکر کنید، سعی کنید این کار از دیدگاه خواننده ببینید.لینک ها بایستی برای عمل فراخوانی شوند و بایستی اطلاعات مضاعف و مورد علاقه خواننده ارائه دهند که آنها بتوانند در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آنچه شما ترویج می کنید به آن رجوع کنند. در هر گزارش خبری از حداقل تعداد لینک استفاده کنید؛ یک یا دو لینک مناسب است.


4. یک عکس حاوی کلمات کلیدی در آغاز کپشن، به متن بیافزایید.
تصاویر متن شما را کامل تر می کنند و قواعد موتورهای جستجو نشان می دهد با این روش می توانید «پدیداری» خوبی از طریق موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی محبوبی همانند فیسبوک برای پیامتان کسب کنید.


5. محتوایتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
به اشتراک گذاری محتوا، عامل بسیار مهم دیگری است که شما را قادر می سازد «پدیداری» محتوای آنلاین خود را بالا ببرید. موتورهای جستجو توجه زیادی را معطوف به تعامل اجتماعی محتوا دارد. آنها مدعی هستند که محتوایی که تعاملات فراوانی در شبکه های اجتماعی به خود اختصاص داده، با ارزش و به موقع است و آنها به آن محتوا کمک می کنند تا در صفحه نتایج جستجو جایگاه مناسبی دریافت کند. از طرف دیگر محتوایی که در شبکه های اجتماعی قرار می گیرد، احتمالا مورد تهدید موتورهای جستجو نیز قرار می گیرد. شرایطی را ایجاد کنید که برندتان در گوگل پلاس، تویتر، فیسبوک، پینت رست و سایر سایت های شبکه های اجتماعی نهایتا نیرومندانه برای «پدیداری» پیام سازمان شما حضور یابد.


• جذاب و مفید باشید
هیچ بحثی درباره نحوه ایجاد «پدیداری» برای محتوا بدون اشاره به این حقیقت ساده که محتوا بایستی برای مخاطب جذاب و مفید باشد (حتی با وجود تاکتیک هایی که در بالا به آنها اشاره شد) کامل نیست. در حین نگارش مخاطب را در نظر داشته باشید – به سوالاتشان پاسخ دهید، زبانی که استفاده می کنند را استفاده کنید و نکات و اطلاعات مفید دیگری را استخراج کنید – این کار نهایتا بهترین روش برای افزیش جذب مخاطب برای پیام برند شما می باشد. شما می توانید ضمن درجعناوین زیبا از عبارات کلیدی محبوب استفاده کرده و ماهرانه به محتوا لینک دهید. اما اگر محتوایتان کسل کننده است و منفعت کمی برای خوانندگان دارد، موتورهای جستجو آن را به فراموشی خواهند سپرد.


• طبیعی بنویسید.
از «شتاب ناگهانی» که در بسیاری از گزارش های خبری با آنها آغاز می شود، (همانند: عنوان شرکت، یک نوآوری جهانی و ارائه راه حل های انحرافی در سطح جهانی برای...) بپرهیزید. همچنین نقل قول هایتهییج کننده، سخنان درشت و بزرگنمایی در معرفیفعالیت هایتان را تعدیل کنید. بسیاری از گزارش های خبری در تضاد با نگارش طبیعی و جذاب هستند. لهجه خاص و مغلق سرعت انتقال را برای خواننده به شدت پایین آورده و حتی در برخی اوقات او را متوقف می کند. اینها مواردی هستند که این حس را ایجاد می کنند که به مخاطبان ربطی ندارند و بالطبع مخاطبان را از سازمان شما دور می کنند. خبرنگاران در مصاف این گونه مطالب اینگونه جمع بندی می کنند که «چیزی در این سایت نبود...» این یعنی شما شکست خورده اید و خوانندگان شما متن را نیمه خوانده رها می کنند. بعلاوه، موتورهای جستجو به طرز شگفت آوری در یافتن زبان طبیعی خوب عمل می کنند و به آن پاداش می دهند. محتوایی که همانند متون ماشین شده باشد، خط گرفته می شود. همانطور که پیشتر گفته شد، باید دوباره نیز تاکید کنم: برای مردم بنویسید و نه برای ماشین ها.


اگر چه شاید شما قادر باشید به راحتی گزارش خبریتان را برای فهرستی از رسانه ها ایمیل کنید، آن را در سایتتان منتشر کنید یا قصد دارید آن را با رسانه هایی از قبیل PR Newswire به طور گسترده منتشر کنید، نگاه داشتن این نکات در ذهنتان به شما کمک می کند، برداشت بیشتری از تلاش های تان داشته باشید. به عبارت دیگر «پدیداری» پیام شما در اینترنت بسته به رعایت موارد فوق می باشد.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
برگرفته از:  http://www.prnewswire.com/knowledge-center/online-public-relations/Press-Release-SEO--Writing-Press-Releases-Effectively-for-Search-Engines.html
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد