درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 10:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47562صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 10 مرداد 1400 - 15:25
ارتباطات و آینده جهان
پس اگر می‌خواهید وارد دنیای جدید شوید؛ ایده‌ی شما باید با موبایل ارتباط داشته باشد؛ در غیر اینصورت، باید آنرا فراموش کنید، زیرا ایده‌هایی که برای قرن ۲۰؛ طراحی شدند؛ در قرن ۲۱ محکوم به شکست خواهند بود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| در جایی می‌خواندم که مدیرعامل شرکت خودروسازی بنز آلمان، در سخنرانی خود اعلام کرده است که 80 درصد رفت و آمدهای شهری، در آینده، حذف خواهد شد.


او در ادامه گفته است:
در آینده، رقیبان ما؛ دیگر شرکت‌های تولید خودرو نیستند؛ بلکه شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل هستند.


همچنین در پنج تا ده سال آینده نرم‌افزارها و اطلاعات مربوط به آنها؛ همه صنایع را خواهند بلعید.


به عنوان نمونه، ما می‌دانیم که شرکت خدماتی اوبر UBER که الآن بزرگترین شرکت تاکسیرانی است، صاحب یک ماشین هم نیست و فقط یک نرم افزار است و هم اکنون شرکت ایرباس بزرگترین شرکت هتلداری جهان شده است، بدون داشتن حتی یک هتل تملیکی! و شرکت Watson در آینده با ارائه نرم افزار تشخیصی خود، با دقت 100 درصد به کمک پزشکان در تشخیص انواع سرطان خواهد آمد و نرم افزارهای شبیه ساز ساختار DNA، شانس موفقیت در لقاح مصنوعی یا IVF را به 99 درصد خواهند رساند.


بنابراین تا 80 درصد از رفت و آمدهای شهری حذف خواهند شد و سیستم‌های اطلاعاتی جای آنها را خواهند گرفت، پس آلودگی هوا نداریم، تصادف به حداقل خواهد رسید و وقت بیشتری برای تفریح خواهیم داشت.


شرکت‌های بیمه بنا به دو دلیل به لبه‌ی ورشکستگی خواهند رسید: اول؛ بخاطر کاهش فعالیت‌های فیزیکی، بخصوص در حمل و نقل، و دوم؛ پیش بینی بسیار دقیق سیستم‌های هوش مصنوعی از آینده، و این موجب خواهد شد که نیاز ما به بیمه کمتر و کمتر شود.


در این بین کشاورزی بدون خاک و مبتنی بر اطلاعات با بهره‌وری 99 درصد در مصرف آب، جای کشاورزی سنتی را خواهد گرفت.


پول جای خود را به اطلاعات یا پول دیجیتالی می‌دهد و پول دیجیتالی، نقش پشتوانه ارز را در جهان بازی خواهد کرد.


شاید بتوان گفت تنها کسب و کار فیزیکی که در آینده رشد خواهد کرد، صنعت گردشگری است. زیرا انسان‌ها کارهای خود را به سیستم‌های اطلاعاتی واگذار خواهند کرد و تفریح را برای خود نگه خواهند داشت.


در آمریکا برای وکلای جوان دیگر کار پیدا نمی‌شود، چون به راحتی و با کمک شرکت IBM شما می‌توانید با دقت بالای 90 درصد راهنمائی حقوقی بشوید.


فرزند‌ان ما دیگر نیازی به گرفتن گواهینامه رانندگی نخواهند داشت و همینطور دیگر وجود پارکینگ‌ها بی معناست.


چهره شهرهای آینده با این تغییرات، عوض خواهد شد و اخبار وحشتناک رانندگی را دیگر نخواهیم شنید.


صنایع در سال‌های آینده؛ دچار مشکل خواهد شد و صنایع خودروسازی ورشکسته می‌شود و همان طور که بیان شد، شرکت‌های بیمه هم ضربه بزرگی خواهند خورد و بازار املاک و مستغلات؛ ماهیت خود را از دست خواهند داد.


شهرها آلودگی صوتی کمتری خواهند داشت. برق با کمک روش‌های نوین، تولید ارزان‌تری خواهد داشت و مشکل آب حل خواهد شد؛ چون عمدتا به مصرف خوردن خواهد رسید.


بررسی سلامت افراد، ارزان شده و همه می‌توانند از طریق موبایل میزان سلامتی خود را بررسی کنند.


چاپ سه بعدی بزودی و با سرعت تمام و به سادگی و از طریق موبایل به خدمت طراحان صنتعی در خواهد آمد، که کشور چین در این مورد؛ کار را از حالا، شروع کرده است.


پس اگر می‌خواهید وارد دنیای جدید شوید؛ ایده‌ی شما باید با موبایل ارتباط داشته باشد؛ در غیر اینصورت، باید آنرا فراموش کنید، زیرا ایده‌هایی که برای قرن ۲۰؛ طراحی شدند؛ در قرن ۲۱ محکوم به شکست خواهند بود.


همچنین ۷۰ تا 80 درصد مشاغل تا ۲۰ سال آینده؛ دیگر وجود نخواهند داشت و شغل‌های جدیدی به وجود خواهند آمد و معلوم نیست در این مدت کوتاه؛ مقدار آنها کافی باشد.


30 درصد از زمین‌های کشاورزی که برای تامین غذای دام مصرف می‌شود، آزاد خواهد شد و در کنار آن شرکت‌های دانش بنیان، حشراتی را به بازار خواهند آورد که پروتئین بیشتری را دارا خواهند بود که البته "خیلی از مردم آن‌ را دوست ندارند".


ذکر این نکته ضروری است که هم اکنون یک اپلیکیشن بنام "مودیز" وجود دارد که احساس شما را نشان می دهد که بعد از سال ۲۰۲۱ اپلیکیشن‌های دیگری قادر خواهند بود، از طریق آنالیز حالت‌های صورت، بگویند که کلام گفته شده دروغ یا راست است! در اینجا تصور کنید چه اتفاقی برای سیاستمداران خواهد افتاد!!!


طول عمر در حال افزایش است و به بالای ۱۰۰ سال خواهد رسید


در زمینه تحصیلات؛ تا سال ۲۰۲۵؛ 70 درصد مردم دارای موبایل پیشرفته خواهند بود و این بدان معناست که دسترسی به آموزش جهانی خواهد شد و می‌توانند از موسسه Khan academy استفاده کنند که دسترسی رایگان به آموزش مجانی برای همه کودکان و همینطور تحصیل در کشورهای پیشرفته از موارد مهم این پیشرفت است.


همچنین می توان با در دسترس قرار دادن اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بصورت مجانی، به همه‌ی کودکان در تمامی نقاط جهان، آنان را قادر به تکلم به زبان انگلیسی در حد عالی در عرض شش ماه کرد و همه‌ی اینها تنها بخشی از آینده است. چه بخواهیم و چه نخواهیم و این حقیقتی محض و انکارناپذیر است...


پروین خدادادی حدادان
دکتری علوم ارتباطات

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد