درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 12:23   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیکتاتوری‌ها در جنگ اطلاعاتی پیروز می‌شوند
  جایگزینی متن: افزایش بهره‌وری و ارتقای روابط‌عمومی
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47614صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 8 شهریور 1401 - 09:41
۵ مرحله برای سنجش اثربخشی کمپین PR آنلاین
برای سنجش میزان موفقیت و اثربخشی یک کمپین روابط‌عمومی آنلاین ۵ مرحله و رویکرد وجود دارد که هرکدام را به تفکیک مورد بررسی قرار می‌دهیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| برای سنجش میزان موفقیت و اثربخشی یک کمپین روابط‌عمومی آنلاین ۵ مرحله و رویکرد وجود دارد که هرکدام را به تفکیک مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مداخله (Engagement)

‌نظرات منفی بدترین اتفاقی نیست که ممکن است برای شما در کمپین روابط‌عمومی رخ دهد. بدترین اتفاقی که ممکن است پیش بیاید، بوجود نیامدن هیچ نوع مکالمه‌ای است.

پست وبلاگ شما، کمپین اطلاع رسانی از طریق ایمیل، خبرنامه، رویداد باید به اندازه کافی جالب باشد که مردم در مورد آن صحبت کنند. این مشکل می‌تواند بیش از یک کمپین با نتیجه منفی به اعتبار شما به عنوان یک استراتژیست روابط‌عمومی آسیب برساند.

کدام معیار روابط‌عمومی را باید پیگیری کنید تا میزان تعامل با محتوای روابط‌عمومی خود را اندازه گیری کنید؟

اگر در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی فعال هستید، تعداد پسندیدن‌ها (لایک)، نظرات (کامنت) و اشتراک گذاری‌ها (Share) را در آمار پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود بررسی کنید.

هرچه نرخ تعامل (مداخله) زیر پست شما بیشتر باشد، این پست در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده می‌شود.

شما می‌توانید مردم را ترغیب کنید که نظر بگذارند، از هشتگ‌های اختصاصی استفاده کنند یا فقط پست را لایک کنند.

اما مطمئن ترین راه برای ایجاد یک جامعه درگیر (مداخله) با نام تجاری، ارائه محتوای مناسب به طور منظم به افراد مناسب است.

تاثیر (Impressions)

روش دیگر برای ارزیابی تلاش‌های روابط‌عمومی شما محاسبه تعداد تاثیرهای رسانه ای برای یک دوره معین است. تاثیر رسانه یکی از متداول‌ترین معیارهایی است که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات روابط‌عمومی دیجیتال اغلب از آن استفاده می‌کنند. تعداد دفعاتی است که مخاطبان (افرادی که مطالب / تبلیغات شما به آنها رسیده است) ممکن است محتوای شما را ببینند. به عنوان مثال، اگر یک خوراک خبری را دو بار در صفحه فیس بوک خود دریافت کنید، به عنوان دو تاثیر محاسبه می‌شود.

آیتم (Item)

تعداد هر آیتم و یا هر نوع از محتوایی که در جهت پیشبرد کمپین روابط‌عمومی از آن استفاده می‌کنید، معیار اولیه‌ای است که برای سنجش این کمپین می‌توانید از آن استفاده کنید.

منشن ها (Mentions)

منشن نام تجاری یا میزانی که از یک برند نام برده شده را می‌توان در یک بازه زمانی مشخص بررسی کرد.

چند بار نام برند شما توسط دیگران استفاده شده، و یا هشتگ شما یا هر کلمه دیگری را که هنگام اجرای یک کمپین روابط‌عمومی استفاده کرده‌اید، از نظر آماری چه عملکردی دارد.

اگر هدف اصلی کمپین روابط‌عمومی شما افزایش آگاهی از برند است، منشن‌ها را تحت نظر داشته باشید. افزایش نرخ منشن‌ها نشان می‌دهد که مردم و کاربران بیشتر در حال مکالمه درباره برند شما هستند.

دستیابی (Reach)

وقتی متوجه شدید که چه نوع محتوایی باعث ایجاد تعامل می‌شود و این محتوا را را به طور مرتب ارائه می‌دهید، وقت آن است که تعداد افرادی را که می‌توانند پست‌های شما را ببینند، اندازه گیری کنید.

اگر سوال شما این است که کدام معیار روابط‌عمومی به شما در تعیین این عدد کمک می کند؟ جواب آن دستیابی یا Reach است.

میزان دستیابی در شبکه‌های اجتماعی به این معنی است که پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی تا کجا پیش رفته‌اند. قبل از اینکه فرصتی برای تاثیرگذاری بر رفتار شخصی پیدا کنید، نیاز دارید که پیام خود را به او برسانید. دسترسی یا دستیابی بالا اولین قدم برای یک کمپین روابط‌عمومی موفق است.

 

منبع: novinmarketing


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  نابینایان و هوش مصنوعی


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"


  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد