شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| هر گونه نظر مثبت در مورد یک کسبوکار و راه حل های آن، اثبات اجتماعی محسوب میشود.
اگرچه این یک مفهوم قدیمی است، اما محبوبیت پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، اهمیت اثبات اجتماعی و تأثیری که بر نرخ تبدیل دارد، آن را به یک استراتژی ضروری برای شرکت ها تبدیل کرده است.
این روزها، نشان دادن نظرات مثبت سایر مشتریان در مورد یک شرکت به خریداران بالقوه، به جذب افراد بیشتری به آن شرکت کمک می کند. به همین دلیل است که اثبات اجتماعی و اعتبار سنجی شخص ثالث به اطمینان بیشتر کسبوکارها و به طور کلی در تلاش های ارتباطی و تبلیغاتی آنها کمک می کند.
در واقع، حدود 90 درصد از مشتریان این روزها تمایل دارند قبل از تصمیم به خرید، نظرات آنلاین را بررسی کنند. علاوه بر این، حدود 50 درصد از همه مشتریان تمایل دارند که بررسی مثبت مشتری را یکی از تأثیرات اصلی در تصمیم گیری های خرید خود بدانند.
رتبه بندی و بررسی
یکی از راههایی که شرکتها میتوانند از اثبات اجتماعی استفاده کنند، نشان دادن رتبهبندیها و نظرات مشتریان بالقوه است. آن دسته از رتبهبندیها و بررسیهایی که از پلتفرمهای شخص ثالث مانند Trustpilot میآیند، مزیت بیشتری را ارائه میدهند.
این به این دلیل است که بسیاری از شرکتها در گذشته در دستکاری نظرات مشتریان خود برای بهبود شهرت مقصر شناخته شدهاند.
با این حال، با یک پلتفرم شخص ثالث، هر کسی میتواند نظری بنویسد که شرکت نمیتواند آن را حذف یا پنهان کند. کسبوکارهایی که در نظر دارند از یک پلتفرم بررسی استفاده کنند، باید به دنبال یک پلتفرم باز شخص ثالث باشند که نظرات معتبر مشتریان را نشان میدهد.
این نظرات را میتوان به صورت آنلاین در کانال های مختلفی مانند وبسایت کسبوکار، تبلیغات پولی و پلتفرمهای اجتماعی نمایش داد. به این ترتیب، شرکت میتواند اعتماد مشتری را در طول سفر خرید خود افزایش دهد.
محتوای ایجاد شده توسط کاربر
هر شکلی از محتوا مانند پستهای وبلاگ، عکسها، بررسیها، بحثها یا ویدیوهایی که توسط مشتریان منتشر میشود و به صورت عمومی در دسترس دیگران است، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در نظر گرفته میشود.
طبق تحقیقات، بسیاری از مشتریان تمایل دارند محتوای تولید شده توسط کاربر را در مقایسه با تلاشهای بازاریابی سنتی شرکتها قابل اعتمادتر بیابند.
به همین دلیل است که بازاریابی دهان به دهان به یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی برای شرکت ها تبدیل شده است، به این معنی که بزرگترین چیزی که شرکت ها باید روی آن سرمایه گذاری کنند، حمایت از مشتری است.
کمپین های اینفلوئنسر
یکی از راههای پیشرو برای جلب اعتماد مشتریان، اعتبارسنجی شخص ثالث است.
یکی از بهترین راهها برای رسیدن به این هدف، کار با اینفلوئنسرهایی است که برند را تأیید میکنند. اگرچه ممکن است این کار دشواری به نظر برسد، اما به کسبوکارها در ایجاد آگاهی از برند و افزایش سود بسیار کمک می کند.
این روزها تعداد زیادی اینفلوئنسر در دسترس هستند که هر کدام تخصص و جایگاه خاص خود را دارند.
این بدان معنی است که عملاً هر کسبوکاری میتواند تأثیرگذار مناسب را پیدا کند و با آنها ارتباط برقرار کند.
نوشته: رون توروسیان
منبع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
November 5, 2021
|