درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 00:55   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48191صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 7 آذر 1400 - 08:02
7 الگوی روابط‌عمومی‌ که باید در سال 2022 از آن‌ها تبعیت کنید
نوشته‌ اولگا فلمینگ و کورتنی واکر - وقتی بحث تولید محتوا و جامعه‌سازی در میان باشد، تاکید بر جلوه‌های انسانی، تولید ویدئوهای صادقانه و اتکا به ارزش‌‌های محوری ضرورت خواهد داشت. به نظرتان در سال 2022 چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟ این‌ 7 مورد از مهم‌ترین مسائلی هستند که نظر ما را جلب کرده‌اند:
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وقتی بحث تولید محتوا و جامعه‌سازی در میان باشد، تاکید بر جلوه‌های انسانی، تولید ویدئوهای صادقانه و اتکا به ارزش‌‌های محوری ضرورت خواهد داشت.

به نظرتان در سال 2022 چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟ این‌ 7 مورد از مهم‌ترین مسائلی هستند که نظر ما را جلب کرده‌اند:


1- تبلور جلوه‌ انسانی


با توجه به اینکه پاندمی کرونا موجب بیکاری میلیون‌هان نفر و ازکارافتادگی هزاران تن دیگر شد، کسب‌وکارها باید به انسان بودن مخاطبان‌شان دقت کنند. رهبران کسب‌وکار و ارتباطات باید چنین سوالاتی از خودشان بپرسند:
• کسب‌وکار شما چه رابطه‌ای با روح، احساسات و مشکلات مردم برقرار می ‎کند؟
• آیا صرفاً با اتکا به پرسوناهای مجازی یا پروفایل‌های مخاطبان، درک درستی از آن‌ها پیدا می‎ کنید؟


خیلی از کسب‌وکارها رویکرد متمرکزتر و مشتری‎ مدارتری را برای بازاریابی خود پیش گرفته ‎اند، اما ادعای صِرف کفایت نمی‎ کند. نگاهی به زیرساخت ‎های خود بیندازید و تجدیدنظرهای کلی درباره‎ استراتژی ارتباطات داخلی و بیرونی خود انجام دهید تا بتوانید با مخاطبان مدنظرتان (چه مشتریان و چه کارکنان سازمان) برقرار کنید. پس از این بررسی‌ها احتمالاً تعجب می ‎کنید که چقدر پیام‎ های شما با سلایق مخاطبان‌تان فاصله دارد. (اولگا فلمینگ و کورتنی واکر، 2021)


2- تولید بیشتر محتواهای کوتاه


کماکان محتواهای کوتاه در استوری‌های فیس‌بوک و اینستاگرام، مخاطبان خوبی جذب می‌کند. خیلی از کسب‌وکارها و سازندگان محتوا موفقیت قابل توجهی را از طریق این فرمت کوتاه‌مدت و 24 ساعته کسب می ‎کنند. این فرمت که اولین بار از سوی اسنپ‌چت معرفی شد، به شبکه‎ های لینکدین (با عنوان استوری) و توییتر (فلیت)راه یافته است، جایی که کاربران می‌توانند جدیدترین نظرات و فعالیت‎ های خود را به اطلاع مخاطبان‌شان برسانند.


کماکان این محتواهای کوتاه طرفدار خواهند داشت، زیرا غیررسمی‌تر هستند و زحمت کمتری برای ساخت‌شان کشیده می‎ شود؛ بنابراین ابزار مفیدی برای افراد و ارگان‎ ها هستند تا نظرشان در حوزه‎ تخصصی خود را ابراز کنند. وقتی چنین محتواهایی با ابزارهای تولید محتوا نظیر تیک‌تاک تلفیق شوند، قادرند نرخ مشارکت و تبدیل بالای خود را برای سال 2021 نیز حفظ کنند؛ کمااینکه شاهد افزایش سهم تیک‎ تاک در بازار رسانه ‎های اجتماعی خواهیم بود، چرا که ابزارهای تولید محتوا را در اختیار کاربران عادی می ‎گذارد.


3- «واقعی‌تر» شدن قابلیت تماس ویدئویی


در میان تمامی نوآوری‌های دیجیتال که از زمان شروع پاندمی ظاهر شدند، هیچ‌کدام مهم‌تر یا معنادارتر از قابلیت تماس ویدئویی با همکاران و عزیزان‌مان نبودند.


ابزارهایی نظیر تیمز، زوم، گوگل کلس‎روم و سایرین اجازه دادند تا امور کاری‎مان را ادامه دهیم، با دوستان و خانواده تماس بگیریم و نوعی هنجار زیبایی‌شناختی جدید به وجود آوردند. برای مثال مدیران شرکت‎ ها، عکس ‎های اتوکشیده‎ خود در دفاتر کار را عوض کردند و در عوض عکسی با لباس راحتی داخل خانه و با حضور فرزندان‌شان در پشت صحنه گذاشتند. این نشانه ‎ای از واقعیت ‎های زندگی در دوران پاندمی است. حتی تبلیغات تلویزیونی هم به گونه‌ای ساخته می‌شوند که انگار زنده هستند و از تصاویر خام و بدون ادیت بهره می‌گیرند.


2021 سال ساخت محتواهای «واقعی» با حضور مردم «واقعی» و برگرفته از زندگی «واقعی» آن‎هاست.


4- انسانی‌تری شدن جلسات آنلاین


فناوری ویدئوکنفرانس ملموس نیست. مشاهده‎ صورت‎ افراد در باکس ‎های کوچک روی صفحه‎ لپ‌تاپ، پسرفت شدیدی نسبت به جلسات رودررو است.


در سال 2021 کسب‌وکارها و کمپانی ‎ها از فناوری‎ هایی بهره می‎ گیرند که جنبه‎ انسانی‌تری به جلسات می‎ بخشند و به مدیران جلسه اجازه می‎ دهند تا ذهن مخاطبان را بخوانند. بهتر است که تلفیقی از المان ‎های جلسات واقعی ازجمله صدا، حرکات دست و صورت و پویش ‎های اجتماعی و سلسله ‎مراتبی را در این تعاملات مجازی به کار بگیرید.


کمپانی‎ های فناوری سریعاً در حال ارتقای پلتفرم‎ های ویدئوکنفرانس و افزایش پویایی این گفتگوها هستند؛ این امر با استقبال شدید سازمان ‎هایی مواجه خواهد شد که تشنه‎ انسانی‌تر کردن مکالمات ویدئویی کارکنان‌شان هستند. هرچند که کماکان همان فضاهای مجازی معمول باقی می ‎مانند، اما منتظر به‌کارگیری هرچه سریع‌تر فناوری‌های واقعیت افزوده برای افزایش کیفیت این ابزارهای ارتباطی هستیم. المان ‎های هوشمندی به صفحات تماس ویدئویی افزوده می‏‎ شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند بهتر از قبل کنش ‎های سایر حضار را زیر نظر بگیرند و ارتباطات معنادارتری برقرار کنند.


5- تغییر عادات مصرف محتوا


با توجه به اینکه بخش زیادی از جمعیت دنیا در خانه حضور دارد، شیوه‌ مصرف محتوای مردم نیز تغییر کرده است. خبری از رفت‌وآمد کارکنان به محل کارشان نیست. همچنین زمان استراحت پشت میز کار هم از بین می‎ رود، زیرا در حین کار، فرزندان شما پشت میز آشپزخانه در کلاس ‎های آنلاین شان شرکت کرده ‎اند.


کسب‌وکارها باید شیوه ‎های متفاوتی برای ارائه‎ محتوا و برقراری ارتباط با مخاطبان شان داشته باشند. فرم کوتاه داستان‌گویی (حداکثر 60 ثانیه) تنها راه شما برای جلب توجه مخاطبان تان در سال 2021 خواهد بود. اگر محتوای شما از این طولانی‌تر باشد، مخاطب به آن توجهی نخواهد کرد.


6- رسانه ‎های اجتماعی در قامت فروشگاه ‎های بزرگ


در شرایطی که با شروع سال نوی میلادی نیز کماکان گرفتار معضلات پاندمی هستیم، افراد کماکان نگران حضور در فروشگاه‌های فیزیکی و خرید از آن‎ها هستند. خرده‌فروش‎ هایی که هیچ‌گاه فروش الکترونیکی نداشته‌اند، چاره‌ای جز عرضه‌ کالا در پاتوق مخاطبان‌شان ندارند: اینستاگرام با ماهانه 121 میلیون کاربر فعال. هم‌اکنون نیز فیس‌بوک و اینستاگرام قابلیت خرید داخل اپ خود را ارتقا داده ‎اند و شما را بهتر از خودتان می‎ شناسند، به گونه‌ای که همیشه خواسته‎ های شما در فیدتان ظاهر می‎ شود.


در سال 2021 کاربران بیش از پیش به سراغ خرده‌فروش‌های دیجیتال می ‎روند تا درباره‎ محصولات و خدمات‌شان تحقیق کنند و آن‎ها را بخرند. نقش تبلیغات اجتماعی هدف‌گذاری‎ شده مهم‌تر خواهد شد، چرا که کاربران برای تحقیق و کسب اطلاع به کانال‌های مدنظر خود می ‎‏روند و این تبلیغات بیش از پیش قصد خریدشان را افزایش می‌دهد.


7- تغییر اهداف و نظرات مدیران و رهبران ارشد


آگاهی اجتماعی مردم بیش از همیشه شده است. در نتیجه‎ جنبش ‎های اجتماعی آمریکا (و کل دنیا) در سال 2020، مصرف‎‌کنندگان نگاه جدی‌تری به مواضع اجتماعی کمپانی‌ها دارند و بدین ترتیب توجه بیشتری به اظهارنظرهای رهبران کسب‌وکار صورت می‌گیرد.


در سال 2021 محتواها و اندیشه ‎های ارائه‌شده‌ رهبرها ارزشی دوچندان می ‎یابد، زیرا مصرف‌کننده ‎ها به دنبال کسب‌وکارهایی هستند که همسو با خط فکری خودشان باشند و ارزش‌ها و باورهای مشابهی داشته باشند. از رسانه‌های اجتماعی بهره بگیرید تا رهبران‌تان پلتفرمی برای اظهارنظر و نفوذ در میان مردم داشته باشند.
 

 

منبع: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد