درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 12:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48205صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 29 آبان 1400 - 08:49
اصطلاحات کلیدی به کار رفته در صنعت روابط‌عمومی
آیا به روابط‌عمومی اندیشیده اید؟ برای انجام این کار یا انجام ندادن آن شما را سرزنش نمی کنم ولی بهتر است به آن فکر کنید. صنعت روابط‌عمومی به مانند گذشته نیست و به سرعت در حال تکامل است که به همین دلیل شما می بایست به تلاش های خود در زمینه روابط‌عمومی توجه کنید.
  

ترجمه و تنظیم: فرحناز بازگیر

مسئول روابط‌عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان لرستان
عضو انجمن روابط‌عمومی ایران


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| آیا به روابط‌عمومی اندیشیده اید؟ برای انجام این کار یا انجام ندادن آن شما را سرزنش نمی کنم ولی بهتر است به آن فکر کنید. صنعت روابط‌عمومی به مانند گذشته نیست و به سرعت در حال تکامل است که به همین دلیل شما می بایست به تلاش های خود در زمینه روابط‌عمومی توجه کنید.


شرکت های فعال در حوزه روابط‌عمومی، در این رویداد پیشرو هستند، آنها شانس خود را آزموده اند و این صنعت را به طور کلی از نو تعریف کرده اند. خبر خوبی که وجود دارد این است که این چشم انداز جدید و ارتقاء یافته در صنعت روابط‌عمومی به معنای ایجاد فرصت های جدی و ارتقاء یافته برای کسب و کار شما می باشد . اگر در جستجوی نمونه هایی از این دست هستید به بررسی آنچه شرکت روابط‌عمومی مدرن Influence& Co انجام داده توجه کنید.


تنها موردی که در بین تمامی این تغییرات ثابت است، واژگان صنعت روابط‌عمومی است که در این حرفه (با افزودن تعداد کمی از کلمات جدید) به کار می روند.


اگر شما به تازگی حرفه روابط‌عمومی را شروع کرده اید یا در حال بررسی گزینه های روابط‌عمومی برای شرکت خود هستید، نگران نباشید، این وبلاگ برای شما مناسب است. این وبلاگ به شما جدیدترین اصطلاحات کلیدی روابط‌عمومی را آموزش خواهد داد، به طوری که می توانید با متخصصان روابط‌عمومی به برقراری ارتباط بپردازید.


شما نباید در جلسه ای به حالت سراسیمه بنشینید و با کلماتی موافقت کنید که قبلاً هرگز آنها را نشنیده اید. این وبلاگ به صورت منبعی است که شما را برای قدم نهادن به جلسه بعدی یا شروع سفر روابط‌عمومی خود در مسیر درست آماده خواهد کرد.


اصطلاحات به کار رفته در صنعت روابط‌عمومی:


1- بک لینک (پیوندهای دریافتی در یک سایت): یک لینک (پیوند) به وب سایت شما می باشد که توسط حوزه ی وب سایت های مختلف میزبانی می شود. بک لینک ها معمولاً در مقالات یا پست های وبلاگی به کار می روند و می توانند بازگشت ترافیک به وب سایت شما را افزایش دهند.


2- بویلرپلیت (کدهایی که مجبورید آنها را مجدد بنویسید) : بخشی در انتهای بیانیه مطبوعاتی قبل از اطلاعات تماس رسانه ای که شرح خلاصه ای را از شرکت ارائه می دهد. این بخش مشخص می کند که چه کسی و چه چیزی در بیانیه مطبوعاتی ثابت و آشکار (بدیهی) است.


3- سطر زیر عنوان مقاله: بای لاین یا سطر زیرمقاله، نامی چاپ شده در زیرعنوان مقاله است که به مؤلف اعتبار می دهد و غالباً شامل تاریخ انتشار آن می شود.


4- پوشش رسانه ای رایگان (رسانه ای که برای انتشار خبر وجهی دریافت نمی کند): پوشش رسانه ای که به علت ایجاد رابطه طرح داستان (موضوع، روایت) و روابط رسانه ای ایجاد می شود و برخلاف تبلیغات پولی یا رسانه ای می باشد.


5- تقویم محتوا (که در بازاریابی دیجیتال به برنامه ریزی در جهت نشر کمک می کند): برنامه زمانبندی موضوعات رسانه های خبری که یک مدت زمان خاص را به صورت ماه یا سال پوشش می دهد. دانستن این موضوع برای شما نقطه ی شروعی برای نزدیک شدن سردبیر به داستانی (روایتی) که شما مایلید منتشر بشود فراهم می نماید.


6- مشارکت: تعداد کل عکس العمل ها (واکنش ها) نسبت به بخشی از محتوا یا ارتباطات می باشد. انواع واکنش ها شامل لایک ها، نظرات، به اشتراک گذاری ها و بازدیدها می شوند.


8- EDD: مخفف واژه انگلیسی” end of day” به معنای "پایان روز" است که گاهی اوقات در زمان برقراری ارتباط با ژورنالیست ها به کار می رود (به طور مثال EOD ـ سنترال تایم).


9- حق انحصاری: ارسال اطلاعات، نمونه ها یا اظهارات بیان شده فقط برای یک درگاه رسانه ای به طوری که فقط آن رسانه فرصت انتشار آن روایت را برای نخستین بار داشته باشد.


10- اثرگذاری: تعداد افرادی که به طور بالقوه یک بخش ارتباطاتی را مشاهده کرده اند.


11- افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر) : بلاگرها، ژورنالیست ها و شرکت هایی که در صنعت خود پیشگام هستند. آنها افرادی هستند که مشتریان شما به آنها اعتماد می کنند و برای دریافت اطلاعات به آنها رجوع می شود.


12- زمان انجام کار: مقدار زمان مورد نیاز برای گزارشگران تا به جمع آوری اطلاعات برای روایت خودشان بپردازند. این زمان با توجه به نوع مطلب خروجی متغیر است. مجله ها دارای طولانی ترین زمان انجام کار و مطالب آنلاین دارای کوتاه ترین مقدار هستند.


13- روابط رسانه ای: روابط سودمند متقابل میان متخصصان روابط‌عمومیو رسانه. این روابط با ارائه اطلاعات به خروجی های رسانه ای، جستجوی اطلاعات در رسانه و آگاه ماندن از اولویت ها، منافع و تماس ها(روابط) رسانه ها به دست می آید.


14- مالکیت رسانه (رسانه شخصی): هرگونه محتوایی که شما یا سازمان شما ایجاد می کند (از جمله وب سایت، وبلاگ، ویدئو یا پیام رسان اجتماعی).


15- (Pitch): یک پیغام کاملاً هدف گذاری شده که طراحی شده و به یک ژورنالیست ارسال می شود تا منافع آنان را از لحاظ ارباب رجوع و... بسنجد. این پیام ممکن است شامل عکس ها و ویدئوهابشود و با فراخوان پایان می یابد.


16- پرونده اخبار آگهی ها: بسته ای (آنلاین یا فیزیکی) از موضوعات تبلیغاتی که برای امضای انتشارات تهیه می شود تا شرح خلاصه ای از آنها به ویژه در باره محصول، خدمات یا کاندیداها ارائه بدهید.


17- اطلاعیه رسمی: اطلاعیه اخبار که معمولاً توسط نماینده شرکت، سازمان یا فرد تهیه می شود.


18- جامعه: مخاطبان هدف یک شرکت، سازمان یا فرد.


19- Reach (دسترسی): تعداد افرادی که بخشی از ارتباطات را مشاهده می کنند. به طور مثال " انتشارات چاپی تیراژ 132000" نمونه ایاز دسترسی به اطلاعیه های رسمی است.


20- مدیریت شهرت: عملکرد روابط برای بررسی (نظارت)، اصلاح و ارتقاء نوع برداشت از برند، فرد، سازمان یا کسب و کار تجاری از نظر جامعه.


21-. جمع آوری موضوعات پراکنده: ویژگی های کوچک در پست ها مانند "مؤسسات برتر بازاریابی دیجیتال مینه پولیس" که کسب و کارهای متعددی را برای مقایسه و مقابله خدماتی که ارائه می دهند مشخص می سازد.


این موارد تنها معدودی از تعداد بسیار زیاد اصطلاحاتی هستند که متخصصان و سازمان های روابط‌عمومی در فعالیت های روزمره ی خود بکار می برند. آگاهی داشتن از این کلمات به شما در تمامی جنبه های صنعت روابط‌عمومی جهت حفظ تلاش های ارتباطاتی کمک خواهند نمود.


منبع : https://www.vye.agency/blog/15-key-words-you-need-to-know-in-the-pr-industry

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد