درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 08:28   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48214صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیدوشنبه، 1 آذر 1400 - 11:59
کتابخانه اا "اصول و فنون گویندگی، مجری‌‏گری، سخنوری و فن‏ بیان" منتشر شد
برخی دغدغه‌ها باعث شد تا نویسندگان با توجه به تجربیات و یافته‌های خود، دست به تالیف و گردآوری این کتاب بزنند. در حقیقت ما یک خانواده‌ای هستیم که تمرکز زیادی بر موضوع فن‌بیان و سخنوری و مجری‌گری و گویندگی داشته و داریم.
  

اصول و فنون گویندگی، مجری‌‏گری، سخنوری و فن‏ بیان

تالیف و گردآوری: حسن خسروی- سارا خسروی- سجاد خسروی


فهرست مطالب

مقدمه نویسندگان
مقدمه ناشر
پیشگفتار
فن‌خطابه چیست؟
ماهیت خطابه
عناصر خطابه
فن‌خطابه، یک ضرورت اجتماعی و ارتباطی
فصاحت و بلاغت چیست؟
واج آرایی (نغمه حروف)
آواشناسی در زبان فارسی
تکنیک‏‌های صداسازی
آشنایی با حنجره انسان
بحر طویل چیست؟
سخنرانی مطلوب و ویژگی‌های آن
اصول و فنون مجری‌گری
زبان بدن
نقش زبان در برقراری ارتباطات
نکته‌ها و متن‌های زیبا برای سخنرانان، مجریان و گویندگان
آشنایی با اصطلاحات: کنفرانس، سمینار، سمپوزیوم، کنگره، ورک‌شاپ، کنوانسیون
تمرین خوانش خبر
ویژگی‎‌های یک مجری توانمند
تمرین خوانش یک سروده دل‌نوشته
زبونم نمی‌چرخه؟!؟!؟
مدیران چگونه می‌توانند سخنرانی اثربخش داشته باشند؟
هوش کلامی چیست؟
فن بیان و گویندگی برای کودکان و نوجوانان
اعتماد به نفس و استرس در کودکان
فرق ترند، وایرال، لوگو، برند
تمرین مجری‌‎گری مراسم جشن، جشنواره، جنگ شادی
چگونه بر جذابیت خود بیافزاییم؟
 

مقدمه


همیشه پدر و مادرها به فرزندان خود توصیه می‌کنند که درست و پسندیده و محترمانه حرف بزنند. مخصوصا شاید بارها برای شما هم پیش آمده باشد که در دوران کودکی وقتی در یک مهمانی حاضر می‌شدیم و میزبان از ما سوالی می‎ کرد و احوال‌مان را می‌پرسید، پدر و مادرمان پیش‌دستی کرده و برای آن‌که یک‎ وقت آبروریزی نشود، جلوتر از ما جواب میزبان را می‌دادند یا حرف توی دهان ما می‌گذاشتند که چه بگوییم؟!؟!؟.


براستی، حرف زدن و سخن گفتن دروازه شناخت و معرفی ماست چرا که به قول معروف: تا مرد سخن نگفته باشد- عیب و هنرش نهفته باشد (سعدی).


مدیران موفقی در عرصه صنعت و تولید داریم که موقع ارایه گزارش به مجمع عمومی یا در حضور سهام‌‌داران و هیات مدیره و... بدلیل عدم تسلط بر مهارت‌های سخنوری و گویندگی و... انسان‌هایی ضعیف و ناموفق جلوه می‌کنند.


یکی از شیوه‌های ارزیابی ما توسط دیگران، نحوه ارتباط برقرارکردن، نحوه نشست و برخاست و طرز صحبت کردن ما با آن‌هاست.


متاسفانه فرزندان ما مهارت‌های گفتاری شامل فن بیان- اصول سخنوری- گویندگی و مباحثی از این دست را در خانه و مدرسه بدرستی و به حد کفایت فرا نمی‌گیرند. همین بچه‌ها وقتی که بزرگ‌تر می‌شوند به آدم‌هایی گوشه‌گیر و بعضا منزوی تبدیل می‌گردند و هنگامی که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، در یک سازمان و یک شرکتی مشغول بکار می‌شوند، نمی‌توانند انسان‌هایی ارتباط‏گستر باشند. فاجعه وقتی دردناک‏تر می‌شود که بچه دیروز، امروز می‌خواهد ازدواج کرده و خانه و زندگی تشکیل دهد. ما وقتی در خانه و مدرسه یاد نگرفته‌ایم که: درست حرف بزنیم و حرف درست بزنیم، به احتمال زیاد در روابط زناشویی و ازدواج و گفتگو و تعامل با همسر نیز با مشکلات جدی روبرو می‌شویم و شاید یکی از علل مهم آمار بالای طلاق در جامعه، همانا ریشه در عدم برخورداری از مهارت‌های ارتباطی و سخنوری و فن‌بیان باشد.


این دغدغه‌ها باعث شد تا نویسندگان با توجه به تجربیات و یافته‌های خود، دست به تالیف و گردآوری این کتاب بزنند. در حقیقت ما یک خانواده‌ای هستیم که تمرکز زیادی بر موضوع فن‌بیان و سخنوری و مجری‌گری و گویندگی داشته و داریم.


امید داریم که مباحث و مطالب این کتاب کاربردی بتواند در حد و اندازه خود تشنگان عرصه گویندگی- سخنوری- مجری‌گری را سیراب نماید.


 

مرکز پخش:

66570194(021)

66943670 (021)

09121938419

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد