درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 04:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی رونمایی شد
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48345صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومییکشنبه، 21 آذر 1400 - 10:49
دانلود شماره جدید فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی"
58امین شماره فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" با سه پرونده "نسل چهارم روابط‌عمومی"، "انتشارات" و "الگوهای تاثیرگذار روابط‌عمومی در سال 2021" منتشر شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-||  58امین شماره فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" با سه پرونده "نسل چهارم روابط‌عمومی"، "انتشارات" و "الگوهای تاثیرگذار روابط‌عمومی در سال 2021" منتشر شد.

 

 

لینک دانلود نشریه در فروشگاه

 


به گزارش شارا به نقل از روابط‌عمومی فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی، "نسل چهارم روابط‌عمومی"، "تولیدات انتشاراتی روابط‌عمومی‌ها در کشور ارتقا یافته است"، "انتشارات روابط‌عمومی‌ها؛ کارکردها و چالش‌ها"، "الگوهای تاثیرگذار روابط‌عمومی در سال 2021"، "روابط‌عمومی در ارتباطات سلامت و ریسک"، "8 کتاب جدید روابط‌عمومی که باید در سال 2022 مطالعه کنید"، "فراخوان نخستین جشنواره مردمداری ایران"، "گزارش برگزاری پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی" و "گزارش برگزاری اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران" عنوان‌های مطالب و مقالاتی است که در این شماره از فصلنامه به چاپ رسیده است.

برداشت اول

"نسل چهارم روابط‌عمومی"


مهدی باقریان سردبیر فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی در بخشی از سرمقاله نشریه با توجه به تاریخچه پدیدار شدن "انقلاب چهارم روابط عمومی" نوشته است: روابط‌عمومی4.0 کمی بعد از سال 2013 وارد ادبیات روابط‌عمومی شد. انجمن روابط‌عمومی اندونزی، 4 نوامبر 2018، نشستی با عنوان "آماده‌سازی روابط‌عمومی4.0" در جاکارتا برگزار کرد که در این مراسم گروه‌های مختلفی از دانشگاهیان و متخصصان روابط‌عمومی شرکت داشتند. همچنین در سپتامبر 2019، روابط‌عمومی4.0، موضوع کنفرانس روابط‌عمومی انجمن روابط‌عمومی جمهوری چک بود.

فن‌آوری‌های صنعت4.0 توانایی ما را در انجام کارهای روابط‌عمومی به‌طرز موثری افزایش داده و با صرفه‌جویی در زمان، باعث می‌شود که زمان متخصصان این حوزه پربارتر و ارزشمندتر شود. ضمن این که با برداشتن این باره زمانی، فرصتی برای روابط‌عمومی‌ها فراهم می‌شود تا کارهای معنی‌دار بیشتری انجام دهند.

 

در ادامه سرمقاله با اشاره به حوزه نشر آمده است: "صنعت 4.0 به معنای «اتوماسیون، دیجیتالی‌سازی و شبکه‌سازی فرآیندهای طراحی، تولید، اطلاعات، ارتباطات و مدیریت است. هنگامی که در بخش انتشارات اعمال می‌شود، به این معناست که ناشران می‌توانند کارایی شکل‌های انتشار بین رسانه‌ای را با پیاده‌سازی راه‌حل‌های مدرن فناوری اطلاعات انعطاف‌پذیر افزایش دهند. رسانه‌های چاپی و دیجیتالی را می‌توان از طریق مدل‌های ترکیبی به هم مرتبط کرد که تجربیات کاربران را گسترش می‌دهد.


یورن فاهسل، از موسسه مطالعات کتاب (نشر الکترونیک و بازارهای دیجیتال) توضیح می‌دهد: «بازی‌ها و اطلاعات اضافی را می‌توان همراه با متونی که برای مثال در گوشی هوشمند مشاهده می‌شود نشان داد. این امر امکان ارائه محصولات و خدمات نوآورانه جدید را فراهم می‌کند که می‌توانند شخصی نیز باشند.


با برقراری ارتباط با مشتریان از طریق پلتفرم‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، می‌توان به روشی هدفمند به مشتریان نزدیک شد. چالش پیش روی ناشران این است که برای تغییرات مستمر در نیازهای مشتری، رقابت و مدل‌های کسب‌وکار آماده شوند.


مطالعه‌ای که در مؤسسه مطالعات کتاب (نشر الکترونیکی و بازارهای دیجیتال) در FAU انجام شد نشان داد که چگونه ناشران می‌توانند از ارتباطات متقابل رسانه‌ای، رسانه‌های ترکیبی و خدمات محتوای دیجیتال برای مقابله با چالش‌هایی که دیجیتالی‌سازی به همراه دارد استفاده کنند. بر اساس مفهوم صنعت 4.0، هدف آن ارائه رهنمودهایی در زمینه توسعه محصولات و خدمات نوآورانه و همچنین مدل‌های کسب‌وکار جدید است.


خلاصه این‌که با ورود به چهارمین انقلاب صنعتی، حوزه نشر از جمله انتشار و تولید کتاب تحت تأثیر اتوماسیون، تبادل داده، هوش مصنوعی و … قرار گرفته است. "

گفتگو

در گفتگو با دکتر سیدشهاب سیدمحسنی رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی مطرح شد: تولیدات انتشاراتی روابط‌عمومی‌ها در کشور ارتقا یافته است
 

 انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران یکی از برنامه‌های منظمی که از 15سال پیش در دستور کار خود قرار داده و هرساله نسبت به برگزاری آن اقدام کرده است، جشنواره ملی روابط‌عمومی‌ست که با حضور و مشارکت فعال اساتید، صاحب‌نظران، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود، اکنون در آستانه برگزاری شانزدهمین دوره این جشنواره فرصت را مناسب دیدیم، گفتگویی را با سیدشهاب سیدمحسنی رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی در این خصوص داشته باشیم؛ آنچه درپی می‌آید، حاصل این گفتگوست.

در بخشی از این گفتگو عنوان شده است: ازآنجا که یکی از اهداف تاسیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی، کمک به گسترش و ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای در واحدهای روابط‌عمومی و در نهایت اعتلای دانش روابط‌عمومی درکشور است و از سویی دیگر با توجه اهمیت فعالیت‌های انتشاراتی در روابط‌عمومی‌ها، تصمیم هیات مدیره انجمن از دو دهه پیش بر این قرار گرفت که برای استاندارسازی تولیدات انتشاراتی روابط‌عمومی‌ها که در سطح مطلوبی قرار نداشت با برگزاری جشنواره سالانه انتشارات، ضمن ایجاد رقابت بتوان ارزیابی و الگوهای موفق انتشاراتی را در قالب جشنواره ارائه و عرضه کرد و از این طریق بتوان سطح کیفی تولیدات انتشاراتی روابط‌عمومی‌های کشور را ارتقا داد.

 

بدون تردید می‌توان گفت فعالیت‌های انتشاراتی از ابتدای تاسیس و راه‌اندازی واحدهای روابط‌عمومی در ایران و جهان به عنوان یکی از وظایف اصلی و محوری روابط‌عمومی‌ها وجود داشته و همچنان که نماد و مصداق بارز آن انتشار انواع خبرنامه‌ها، بولتن‌ها بویژه نشریات درون وبرون سازمانی است که درگذشته و حال تولید و منتشر شده است و طی یک دهه اخیر نیز تولیدات نشر الکترونیک نظیر وب‌سایت‌ها، نشریات وخبرنامه‌های الکترونیکی، اپلیکیشن‌ها و... نیز بدان اضافه شده وآن را توسعه داده است، به بیانی دیگر، می‌توان گفت از گذشته تا به امروز تولیدات انتشاراتی بخش و حجم قابل توجهی از فعالیت‌های روابط‌عمومی را برای انتقال پیام‌های سازمان به مخاطبان از این طریق به خود اختصاص داده است و این ضرورت وجود دارد که همگام با تحولات ایجاد شده در عرصه ارتباطات و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، تولیدات انتشاراتی نیز از تنوع وکیفیت بالاتری برخوردار شوند و به نوعی بتوانند پاسخگوی نیاز امروز مخاطبان و ذینفعان سازمان‌ها باشند.

 

گزارش

"درگفتگو با اساتید و صاحب‌نظران مطرح شد: انتشارات روابط‌عمومی‌ها، کارکردها و چالش‌ها"

در عصر شبکه‌های اجتماعی که انسان‌ها تمایل بیشتری به تعاملات آنلاین از طریق رسانه‌ها پیدا کرده‌اند، اهمیت محتوا روزبه‌روز بیشتر و محسوس‌تر شده است. همچنین با توجه به اینکه یکی از ابزارهای مهم انتقال محتوا و پیام از طریق روابط‌عمومی‌ها و در قالب‌های مختلف نشر چاپی و الکترونیک صورت می‌گیرد، اهمیت نشر وانتشارات اهمیت مضاعفی یافته است، لذا به بهانه درپیش بودن برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی انتشارت روابط‌عمومی‌؛ برای روشن شدن موضوع و اهمیت نشر در میان کارکردهای روابط‌عمومی‌ها، گفتگویی با برخی از اساتید و صاحب‌نظران در این حوزه داشتیم که می‌تواند بسیار مفید باشد.
 

جهان روابط‌عمومی

الگوهای تاثیرگذار روابط‌عمومی در سال 2021

2021 سال وقوع تحولات چشمگیر در قریب‌به‌اتفاق صنایع بود. پاندمی کرونا یک‌شبه شیوه‌ زندگی و کار کردن همه‎ ما را تغییر داد. تعطیلی‌های اجباری، نگرانی درباره‎ ویروس و سایر عوامل موجب گرایش به خرید الکترونیکی و افزایش به‌کارگیری فناوری شد و تقریباً تمامی مسافرت ‎ها را لغو کرد.


تغییراتی که کسب‎ وکارها طی این سال تجربه کردند، احتمالاً اثرات ماندگاری بر نحوه‎ عملکردشان خواهد داشت. دورکاری به امری عادی برای بسیاری از کسب ‎وکارها تبدیل شده و کارکنان عادت کرده ‎اند که روزانه چندین تماس از طریق نرم‌افزار زوم بگیرند. همچنین وقتی عملکرد سازمان ‎ها در حوزه‎ بازاریابی و ارتباطات را در نظر می ‎گیریم، تحولات ماندگار در برخی از حوزه ‎ها همچون نحوه‌ برگزاری رویدادها را مشاهده می‌کنیم.


2021 چنان تحولاتی در چشم‌انداز روابط‌عمومی ایجاد کرد که به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نبودند. هم‌اکنون هر حرف معنادار و هدفمندی بگویید، بالاخره شخصی پیدا خواهد شد که شما را مواخذه کند.


این الگوهای تاثیرگذار روابط‌عمومی برای موفقیت برای سال آینده را در نظر بگیرید. با شناسایی آن‎ها از مشکلات خانمان‎‏ برانداز روابط‌عمومی جلوگیری خواهید کرد که می ‎توانند موجب نابودی موسسه شما در سال 2021 شوند.
 

مقاله

روابط‌عمومی در ارتباطات سلامت و ریسک
نویسنده: جان لینچ


تحقیقات در زمینه روابط‌عمومی و طراحی و پردازش پیام‌های بهداشتی و ریسک، یکی از حوزه‌های کوچک اما همیشه مورد توجه مجلات علمی و ژورنالیسم سلامت به‌شمار می‌آمده است به‌طوری که ما به‌طور پیوسته شاهد آن هستیم که مطالب پرشماری در ارتباط با نقش روابط‌عمومی در بحث سلامت و ارتباطات سلامت‌محور و درک و فهم عمومی از علوم در جهان منتشر می‌شود که در همه آنها بر نقش محوری روابط‌عمومی در دنیای ارتباطات و سلامت، تاکید بسیاری می‌شود. متخصصان و محققان روابط‌عمومی این حوزه را به این صورت تعریف می‌کنند: "یک ارتباط‏دوسویه که بر درک سهامداران و ذینفعان از جمله ژورنالیست‌ها و عموم مردم نسبت به موقعیت سازمان تاکید دارد".

 

در حوزه‌هایی چون سلامت، پزشکی و علم نیز روابط‌عمومی را به عنوان پلی بین دانشمندان و سازمان‌های علمی و ژورنالیست‌ها در نظر می‌گیرند که داستان‌ها و روایت‌های علمی را برای عموم مردم تعریف می‌کنند. در بسیاری از مطالعات و بررسی‌های علمی صورت گرفته در زمینه روابط‌عمومی بر این موضوع تاکید شده و می‌شود که روابط‌عمومی درست می‌تواند به‌خوبی بر مورد پذیرش قرار گرفتن علم و یافته‌های علمی به‌طور عام و دانشمندان و سازمان‌های علمی به‌طور خاص از سوی مردم تاثیر مثبت گذاشته و آن را تسهیل نماید و اتفاقا همین تاکید بر نقش‌آفرینی مثبت روابط‌عمومی برای سازمان‌های علمی است که باعث شده که برخی ژورنالیست‌ها نسبت به متخصصان و دست‌اندرکاران روابط‌عمومی بی‌اعتماد باشند و موضعی خصمانه و غیردوستانه در قبال آنها اتخاذ نمایند.


به‌طورکلی، روابط‌عمومی در زمینه سلامت، پزشکی و علم، شامل دو حیطه می‌شود: یکی شامل روابط‌عمومی بحران می‌شود که در آن، متخصصان روابط‌عمومی در راستای پیشگیری از بحران و شرایط اضطراری و همچنین واکنش نشان دادن به آن گام برمی‌دارند که این اقدامات در ابتدا از طریق شناسایی محیطی و بررسی شرایط و سپس برنامه‎ریزی برای تسهیل و تسریع در اثرگذاری پیشرفت‌های تکنولوژیکی، سیاسی، محیطی و اجتماعی صورت می‌پذیرد. حیطه دوم هم به رواج و مقبول‌سازی علم بین مردم مربوط می‌شود که در آن، متخصصان و دست اندکاران حوزه روابط‌عمومی یک‎سری اطلاعات، ایده‌ها و داستان‌ها را در اختیار ژورنالیست‌ها قرار می‌دهند تا آنها بتوانند با استفاده از آنها محتوای ژورنالیستی مناسبی را به مردم عرضه نمایند. معمولا بخش عمده‌ای از این اطلاعات و ایده‌ها در قالب انتشار خبرها و اعلان‌ها توسط روابط‌عمومی صورت می‌پذیرد.

 

تحقیقات نشان داده که خبررسانی روابط‌عمومی تا حد زیادی توانسته به پوشش هر چه بهتر یافته‌های علمی و پزشکی کمک کند و به همین دلیل هم هست که بسیاری از پژوهشگران هم اکنون در تلاش هستند تا در مورد راه‌ها و مسیرهایی تحقیق کنند که از طریق آنها خبرهایی که روابط‌عمومی‌ها تولید می‌کنند به مقالات و رپرتاژهای ژورنالیستی تبدیل می‌شوند.
 

رویداد

گزارش برگزاری پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی


همزمان با روز ملی روابط‌عمومی در سال 1400، پنجمین «رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی» با موضوع "داستان‌سرایی: ابر نیروی روابط‌عمومی" به همت موسسه کارگزار روابط‌عمومی در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰برگزار شد.

این رخداد که در سالن همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی با حضور دکتر عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با اعطای نشان عالی روابط‌عمومی و جایزه داستان‌سرایی به استادان، پیشکسوتان، کارشناسان و مدیران روابط‌عمومی و انتشار ویژه‌نامه داستان‌سرایی به کار خود خاتمه دارد.

گزارش برگزاری اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران


"پر کردن فاصله فرهنگی ارتباطات بحران، ریسک و کووید-19" موضوع و محور اصلی اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران (IPRVC) بود که متاثر از شرایط ناشی از همه گیری کووید-19به نحوی برگزار شد که دست اندرکاران برگزاری را به سوی استفاده از شیوه‌های نوین برگزاری یک گردهمایی علمی سوق داد. این کنفرانس برای ادامه یادگیری، ارائه بینش، توسعه ایده‌های جدید و فرصت برای موفقیت و رشد حرفه‌ای ‌متخصصان روابط‌عمومی راه‌اندازی شده است.

آنچه از نظر می گذرد گزارشی از برگزاری اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران است که با حضور جمعی از اساتید، مدیران و کارشناسان نهادها و سازمان‌های بخش‌های دولتی و خصوصی، 14 شهریور 1400 توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی (KPRI)، انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی، انجمن متخصصان روابط‌عمومی و انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی برگزار شد.
 

سرگذشت جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

انتشارات، مقوله‌ای است که در تمامی سازمان‌ها و نهادها و عرصه‌های گوناگون دارای اهمیت است و از جهات زیادی نیز تأثیرات مؤثر و وسیعی بر روی انتقال پیام و تعامل با مخاطبان دارد.


همچنین در فعالیت‌های روابط‌عمومی،”انتشارات” همواره جایگاه عمده‌ای را به خود اختصاص داده‌ و کمتر روابط‌عمومی را سراغ داریم که حداقل یک یا چندین گونه از نشر مانند نشریه داخلی، بروشور، پوستر، فیلم، کتاب و امثال آن نداشته و به انتشار آن اهتمام نورزیده باشد.


انجمن متخصصان روابط‌عمومی به عنوان یک انجمن تخصصی و حرفه‌ای، پیوسته تلاش کرده ‌است تا بنا به رسالت‌ها و مأموریت‌های اصلی خود، گام‌هایی هر چند کوچک اما استوار برای اعتلا و پیشرفت همه‌جانبه دانش و هنر روابط‌عمومی بردارد.


در همین راستا، انجمن متخصصان روابط‌عمومی با هدف سنجش شرایط و بسترهای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های انتشاراتی و ایجاد محیط علمی و آموزشی بری مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی، برگزاری «جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی» را در دستور کار خود قرار داده است.


این جشنواره قصد دارد دست‌اندرکاران حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات را با اصول، گونه‌های جدید نشر و همچنین استانداردهای چاپ بیشتر آشنا کرده و ضمن ارائه و معرفی آثار شاخص و الگوهای برتر، زمینه را برای کمک به توسعه و ارتقای سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های موردنیاز مدیران و کارشناسان این حوزه و روزآمدسازی دانش تخصصی آنها فراهم سازد.
 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  کتاب تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی رونمایی شد


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد