درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 06:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48392صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 23 آذر 1400 - 21:58
روابط‌عمومی درگاه ارتباط با مردم است
محمد باقر امیری – مدیر روابط‌عمومی شورای عالی آموزش و پرورش - روابط‌عمومی مشاور ارشد و امین مدیریت سازمان برای اجرای برنامه ها و طرح های خود است که می تواند راه را برای اجرای آنها هموار کند. بنابراین شناخت کافی از سازمان و توانمندی، کارآیی و اثربخشی آن در جامعه، می تواند کمک موثری به روابط‌عمومی ها در تهیه و تدوین اهداف، استراتژی و برنامه های‌شان بکند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی، هنر زندگی کردن با مردم و مخاطبان است. وقتی روابط‌عمومی خود را از جنس مردم و مخاطبان و به جای آنها می بیند در سازمان به مدافعی تمام عیار برای دفاع از حق آنها و به یک پل ارتباطی موثر و تاثیرگذار در سازمان برای ایجاد تعامل و ارتباط با مخاطبان و کارمندان تبدیل می شود.

روابط‌عمومی جمع بین بودن و نبودن است؛ حضور به موقع و موثر در صحنه ها و پاسخگویی به مخاطبان خود با استفاده از دلایل منطقی و روشن؛ این نقش و تاثیرگذار بودن روابط‌عمومی ها در صحنه هاست. نبودن یعنی زمانی که جای تقدیر و تشکر از زحمات دستگاه ها می شود اصلا روابط‌عمومی ها دیده نمی شوند، البته وقتی مشکلی برای سازمان پیش می آید روابط‌عمومی ها خوب دیده می شوند، اولین جایی هم که مورد مواخذه قرار می گیرد، روابط‌عمومی است، روابط‌عمومی مدعی العموم مردم در سازمان است که هیچ سنگری برای پناه بردن به آن ندارد و همیشه مورد آماج تیرها و ترکش های مدیریت سازمان و مخاطبان قرار می گیرد.

یک تسهیل گر قوی برای ایجاد ارتباط بین مجریان و مخاطبان با دستگاههاست، آسان ترین و بی دردسرترین راه رسیدن به مدیریت دستگاه‌ها گذشتن از مسیری است که روابط‌عمومی آن را ساخته است تا مدیران ببینند و بشنوند حرف دل مخاطبان را و چاره ای برای آنها بیندیشند، هم راه شکست و هم راه ترقی سازمانها از طریق روابط‌عمومی ها ایجاد می شود. وقتی که آنها نسبت به نظرات، دیدگاهها و پیشنهادهای مخاطبان بی اعتنا باشند و به آنها اهمیت ندهند از این طریق راه انحطاط و نابودی سازمان را هموار می کنند و اما راه ترقی سازمان، برقراری ارتباط موثر با مخاطبان، دوستی، همراهی و همکاری روابط‌عمومی با آنهاست، روابط‌عمومی وقتی در کنار مخاطبان قرار می گیرد و خود را از آنها می داند در اصل راه کامروایی سازمان را هموار کرده تا سازمان با آرامش بیشتری به دنبال دستیابی اهداف خود باشد.

روابط‌عمومی پل ارتباط مخاطبان با دستگاههاست، پلی که پایه های آن از طلای ناب اعتماد، اطمینان و اعتقاد دو طرف ساخته شده است، وقتی پایه های ارتباط روابط عمومی با مخاطبان بر اساس اصول طلایی انسانی و اخلاقی ساخته شده باشد، تنها کسی که از این ارتباط سود می برد سازمانها هستند.

 

اهمیت روابط عمومی

روابط عمومی نقشی حیاتی در ارتباطات انسانی از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، زیست محیطی و... دارد که مدیریت و پاسخگویی به آنها یک بخش مهم و کلیدی از سازمان است. روابط عمومی همچنین این امکان را می دهد که آسیب های ناشی از یک بحران را کاهش دهید یا از فرصت های غیرمنتظره ای استفاده کنید که می تواند برای سازمان مفید باشد. بهتر از همه، روابط عمومی می تواند اثربخشی و کارآمدی روایت پیرامون سازمان را به حداکثر برساند. هر سازمانی نیازهای منحصر به فرد و خاصی دارد، بررسی دقیق برای تعیین اینکه چه چیزی برای یک سازمان جنبه خاص و یا جنبه عمومی دارد، خیلی مهم و ضروری است.

هر تصمیمی که بدون حضور روابط عمومی ها در سازمانی گرفته شود حتما به شکست خواهد انجامید؛ برای کسب شهرت، باید مهارت های ارتباطی و اطلاعاتی بسیار قوی داشته باشید تا بتوانید استراتژیک فکر کنید و درک کنید که چگونه روابط بزرگ و پیچیده بین مردم و یک سازمان را مدیریت کنید. علاوه بر این، روابط عمومی که به درستی انجام نمی شود، ممکن است بیشتر از اینکه کمک کند، ضرر داشته باشد.

روابط‌عمومی همراه با طوفان کرونا تغییرات گسترده ای در زمینه های مختلف کرده است و برخی از روش های سنتی که معمولا قبل از کرونا از آن بهره می بردند به کلی از بین رفته است و مهم ترین تغییر در این دوران پر رنگ شدن نقش و کارکرد روابط‌عمومی ها در فضای مجازی است که به عنوان یک نوع روابط‌عمومی جدید در حال شکل گیری است و سازمانها هم چاره ای ندارند و مجبورند در فضای مجازی پاسخگوی مطالبات مخاطبان خود باشند و این نوع روابط‌عمومی هم کارکرد و متخصص خود را می خواهد که باید از طریق موسسات آموزشی افراد برای بر عهده گرفتن این نقش آموزش ببینند.

روابط‌عمومی همگام با صنعت و تکنولوژی در حال توسعه و پیشرفت است و به طبع آن نیروهایی که در روابط‌عمومی کار می کنند باید دانش و آموخته های خود را بروز کنند تا از قطار توسعه روابط‌عمومی جدید جا نمانند.

روابط‌عمومی یک انتخاب آگاهانه و خلاقانه برای سازمانی است که می خواهد پاسخگوی نیازهای مخاطبان خود باشد.

مهم‌ترین وظیفه سازمان ها در قبال روابط‌عمومی تامین بودجه مناسب، تامین نیروی انسانی متخصص، تامین تجهیزات و امکانات اطلاعاتی و ارتباطاتی لازم و... از جمله آنهاست که می تواند یک روابط‌عمومی را برای پاسخگویی و مقابله با تهدیدات درونی و بیرونی سازمان آماده کند.

روابط‌عمومی مشاور ارشد و امین مدیریت سازمان برای اجرای برنامه ها و طرح های خود است که می تواند راه را برای اجرای آنها هموار کند. بنابراین شناخت کافی از سازمان و توانمندی، کارآیی و اثربخشی آن در جامعه، می تواند کمک موثری به روابط‌عمومی ها در تهیه و تدوین اهداف، استراتژی و برنامه های‌شان بکند.

یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه جدی مدیران روابط‌عمومی ها قرار گیرد همراهی، همدلی و همکاری کارکنان سازمان در اجرای برنامه ها و طرح های روابط‌عمومی است. بدون همراهی و همکاری آنها، اجرای برنامه های روابط‌عمومی با مشکل جدی مواجه خواهد شد. تلاش برای کسب و جلب اعتماد و اطمینان کارکنان سازمان، کلید موفقیت اجرای برنامه های روابط‌عمومی هاست.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد