شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| پس از جلب توجه مخاطبان هدف و ایجاد علاقه به پیام های بازاریابی و روابطعمومی، گام نهایی برانگیختن اقدام است. هدف از نوشتن نسخه فروش این است که مردم را وادار به عمل یا واکنش کنیم. فراتر از این، مهم است که تصمیم بگیرید که آیا یک مشتری بالقوه باید نام کسبوکارتان را به خاطر بسپارد، آیا باید از وب سایت شرکت بازدید کند یا اینکه آیا باید تصمیم خرید بگیرد. فرآیند جذب مخاطب هدف برای تبدیل شدن به مشتریان واقعی همیشه ساده ترین نیست.
در زیر راههایی برای جذب مخاطبان هدف به منظور وادار کردن آنها به عمل آورده شده است:
صریح باشید
همانطور که مارک رابرتز از میامی، یک بازاریاب ماهر اشاره می کند، "بیش از حد صریح بودن به معنای توهین به هوش مخاطبان هدف نیست. این خطرناک است که فرض کنیم مخاطب میداند که یک کسبوکار از آنها میخواهد چه کاری انجام دهد یا میخواهد در مورد کسبوکار و محصولات و خدمات آن چگونه فکر کند. عاقلانه است که صریح باشیم و به مخاطب بگوییم که چه کاری باید انجام دهد.»
تبلیغکنندگان بازاریابی مستقیم اغلب این را «دعوت به اقدام» مینامند. ممکن است مخاطب هدف نداند مراحل بعدی چیست. مشخص بودن مهم است.
پیشنهادات مستقیم بدهید
خواه یک بروشور باشد یا یک ایمیل، پیشنهاد مهمترین بخش هر تبلیغات یا کمپین روابط عمومی دیجیتال است. سوالات خاصی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. قیمت محصول یا خدمات چقدر است؟ چه چیزی برای مشتری دارد؟ پیشنهاد باید تا حد امکان مستقیم و صریح باشد. به عنوان مثال، «یکی بخر و یکی رایگان بگیر» یکی از محبوبترین انواع تبلیغات فروش است. پیشنهاد ارائه شده نباید با کلی چیزهای دیگر ترکیب شود.
احساس فوریت ایجاد کنید
مشتریان بالقوه باید دلیلی برای سفارش محصول در زمانی که به محصول یا خدماتی فکر می کنند ارائه کنند. استفاده از عباراتی مانند "تعداد محدود موجود" و "قیمت ویژه تا فلان تاریخ" می تواند این کار را انجام دهد. فوریت باعث تشدید احساس خواستن چیزی در مخاطبان می شود. یک راه موثر برای تولید فوریت استفاده از تایمر شمارش معکوس در یک سایت است. به عنوان مثال، آمازون در صفحات محصولات خود اغلب نشان می دهد که مشتریان چقدر زود باید چیزی را سفارش دهند تا آن را در تاریخ خاصی دریافت کنند.
مشوق ها را ارائه دهید
برای ترویج تبدیلها، مشوقها میتوانند بسیار مفید باشند. انتخاب انگیزه ها بر اساس نیات خاص مهم است. برای ایجاد انگیزه در خرید، شرکت ها می توانند تخفیف یا کوپن ارائه دهند که می تواند بسیار سودمند باشد. به عنوان مثال، به پانزده خریدار اول یک محصول می توان یک هدیه خوب رایگان داد.
منبع انگلیسی: publicrelationstoday
منبع فارسی:
شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
رون توروسیان | 7 ژانویه 2022 | بازاریابی، روابط عمومی
|