درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 05:35   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4882صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهشنبه، 9 شهریور 1392 - 04:40
بانکداری اسلامی و نقش آن در توسعه جامعه
علی میرزائی پور- کارشناس ارشد ارتباطات
  

شارا- مؤسسات پولی و مالی از جمله بانک ها به عنوان تامین کننده بخش اعظمی از سرمایه های نقدی طرح ها و پروژه های ملی و همچنین کارگاه های کوچک تولیدی و اشتغال زائی همواره سعی می کنند با جذب سرمایه های راکد و اندک جامعه آن را جهت سرمایه گذاری در بخش های زیربنائی و تولیدی هدایت کرده و در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور سهیم باشند. یعنی بانک ها و مؤسسات پولی و مالی نقش وکیل سپرده گذاران را بازی می کنند.
 در بانکداری اسلامی رابطه وکیل و مؤکل بین سپرده گذاران و بانک از یک طرف و تسهیلات گیرندگان از طرفی دیگر، شکل واقعی و عملیاتی به خود می گیرد و در واقع هر یک از آنان خود را شریک یکدیگر دانسته و درجریان کامل تخصیص و مصرف بهینه و درست منابع قرار می گیرند و با گره خوردن به یکدیگر منافع مشترکی را دنبال می کنند که این روند منطقی قطعاً موجب توسعه همه جانبه می شود. درحالی که در بانکداری ربوی عناصر اصلی مشارکت کننده در عملیات بانکی یعنی سپرده گذاران، بانک و تسهیلات گیرنده کاملاً از هم مجزا بوده و هر یک به دنبال منافع خاص خود می باشند و سهم سپرده گذار و بانک از سود حاصله در قالب رابطه داین و مدیون از پیش تعیین شده و نقشی توسعه ای برای آنان متصور نمی شود.
 عمده ترین امتیاز بانکداری اسلامی، توجه به اهداف اجتماعی اقتصاد اسلامی و اساس قراردادن مشارکت در سود و زیان به جای نرخ ثابت هزینه سرمایه است و در واقع اجرای چنین روشی منجر به رفع فقر و گسترش عدالت اجتماعی در سطح جامعه می گردد چرا که اجرای روش های بانکداری ربوی موجب ترویج اقتصاد ناسالم، ایجاد شکاف طبقاتی، کاهش سرمایه گذاری های مولد، اشتغالزائی و افزایش تورم می شود که همه این موارد مصادیق بارزی از حرمت ربا است. نفس حرمت ربا در مکتب اقتصادی اسلام حاکی از ظالمانه بودن و مغایر بودن آن با عدالت اجتماعی است که در قرآن کریم بر بعد اجتماعی ظالمانه بودن آن تأکید شده و شهید مطهری نیز بر نقش سرمایه در تعیین مزد مشخص به عنوان فعل ربا اشاره دارد.
 در نظام بهره و ربا؛ صاحبان پس انداز و مؤسسات پولی، گرفتن بهره و رباخواری را به کارهای سرمایه گذاری ترجیح می دهند. زیرا در هر حال وام گیرنده چه سود ببرد یا زیان، سود وام دهنده (بهره وام) تضمین شده است و این باعث می شود که اوّلاً؛ وام ها و تسهیلات به فعالیت های کوتاه مدت اختصاص یابد تا درصورت افزایش نرخ بهره بتوانند از آن استفاده کنند ثانیا؛ در مواقعی که نرخ بهره پایین است، قسمتی از پس اندازها راکد و به جای وارد شدن در جریان تولید راهی بازارهای پولی و سفته بازی می شود.
 در نظام اسلامی با تحریم ربا، تنها راه برای کسانی که قصد کسب درآمد مشروع از پس اندازهای خود دارند فراهم شده و سپرده های آنان از طریق مشارکت با تولید کنندگان در فعالیت های مولد و اشتغالزائی سرمایه گذاری می شود که همه این کارها به نوعی در توسعه و آبادانی جامعه مؤثر خواهد بود. در حال حاضر بانکداری اسلامی خود را به عنوان یک نمونه ایده آل برای نیازهای جوامع اسلامی ثابت کرده و طی سه دهه فعالیت رشد قابل توجهی داشته و توجه بسیاری از سرمایه گذاران و بانکداران سراسر دنیا را به خود جلب کرده است. بنابراین می توان گفت؛ بانکداری اسلامی همواره به دنبال گسترش عدالت و تقسیم منافع و سود بین صاحبان اصلی سرمایه ها و تولیدکنندگان بوده که همه اینها در توسعه جامعه نقش اساسی دارند.
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد